❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Da ville jeg faktisk tatt en telefon til klinikken, forklart situasjonen og sagt at du har en venn eller noe sånt som har fått beskjed om at de rekker uttak på henne. Forklar at du syns dette er en vanskelig prosess fra før av og at hver mnd teller. Og hør om du kan få melde fra når du har mensen og så tar de avgjørelsen når de vet når du har mensen? Hvis du har en mann, så går det også an å be han om å ta denne samtalen. Så trenger ikke alt å være på deg.
Mulig de ønsker at jeg tar en pause etter innsettet som feilet i februar. Men får to ventesykluser, så kjenner jeg blir stressa siden sommerferien da nærmer seg med stormskritt

Dag 10. Mptte gå noen ekstra dager på sprøyter fordi de var på 15 mm, og burde vært på minst 17 mm
Så det er antall egg som bestemmer om man er overstimulert og ikke str? Får man snakke med sykepleier på den timen eller er det kun ultralyd med lege?

Hvilken dag i syklus har dere hatt egguttak? (Kort protokoll, ikke overstimulert)
Ble uttak på dag 12 på meg, men jeg hadde også totalfrys på grunn av 25 follikler målt på ultralydkontrollen. Ble ikke overstimulert, da :happy: Ultralyden var på dag 8 (siden dag 9 og 10 var lørdag og søndag)

Telefonen min bestemte visst at dette skulle postes to ganger :oops: Får ikke til å slette posten, så skriver det bare sånn. Sorry!

Så det er antall egg som bestemmer om man er overstimulert og ikke str? Får man snakke med sykepleier på den timen eller er det kun ultralyd med lege?
Først av alt - hver pasient er en unik historie. Noen blir overstimulert av mindre follikler, andre av flere. På meg hadde jeg 26 follikler, men 22 av de var tomme. De fryktet først overstimulering, men vil ikke si at jeg ble det om man leser symptomene. Jeg var kun på UL hos lege, snakket ikke med sykepleier.

Det står på det arket at man må være tilgjengelig på tlf den dagen man skal inn på ultralyd? Hvorfor?

Ikke blodprøver? Får man enten dato for uttak eller ny ultralyd? Ikke begge deler evt?
Som @Adele_ skriver så sjekker de størrelsene på eggposene dine. De sjekker også slimhinna di og en rask titt over livmor. De tar ikke blodprøver til vanlig i Porsgrunn. Som du sier får du enten ny UL eller dato for egguttak :)
Det står på det arket at man må være tilgjengelig på tlf den dagen man skal inn på ultralyd? Hvorfor?
Sykepleier fra Porsgrunn ringer deg senere samme dag for å fortelle hva legen har vurdert i din sak. Du får altså ikke vite det på UL-timen, men de tar kontakt med deg senere samme dag.

Som @Adele_ skriver så sjekker de størrelsene på eggposene dine. De sjekker også slimhinna di og en rask titt over livmor. De tar ikke blodprøver til vanlig i Porsgrunn. Som du sier får du enten ny UL eller dato for egguttak :)

Sykepleier fra Porsgrunn ringer deg senere samme dag for å fortelle hva legen har vurdert i din sak. Du får altså ikke vite det på UL-timen, men de tar kontakt med deg senere samme dag.
Selv når man har time mot slutten av dagen? Ringer de lenge etter? Hvis jeg skal hente medisiner bør det jo hentes i Porsgrunn

Selv når man har time mot slutten av dagen? Ringer de lenge etter? Hvis jeg skal hente medisiner bør det jo hentes i Porsgrunn
Du skal ikke ha time mot slutten av dagen, UL kontroll gjennomføres før kl 12? Eller har du UL-kontrollen hos Porsgrunn?
Jeg er vant med å ta kontrollene hos annen gyn, så svarene mine er relevant for det :)

Du skal ikke ha time mot slutten av dagen, UL kontroll gjennomføres før kl 12? Eller har du UL-kontrollen hos Porsgrunn?
Jeg er vant med å ta kontrollene hos annen gyn, så svarene mine er relevant for det :)
Vi hadde UL kl 1345, og fikk svar fra legen med en gang.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp