Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ca 1 uke! Men så ble brevet sendt med fysisk posten, så det tok enda en uke. Men du kan jukse litt ved å laste ned Crypho og spørre de derDa har endelig henvisningen kommet i helsenorge og skal vurderes!Noen som husker hvor mange dager det tok? Haha så gira på å få vite noe mer…

Ca 1 uke! Men så ble brevet sendt med fysisk posten, så det tok enda en uke. Men du kan jukse litt ved å laste ned Crypho og spørre de der![]()
Hehe de får mange små og store spørsmål, så et spørsmål fra eller gjør nok ingenting! Eller så venter du jo bare på brevetJeg har gjort det, for å spørre om henvisningen var komt inn, så føler ikke jeg kan spørre mer nåhehe

Takk for utfyllende svarJeg fikk 50 mg kodein, 5 mg Vival og 1,5 g paracet, samt lokalbedøvelse i området der hun skulle stikke. Tror det er ganske standard i Porsgrunn.
Kjente jo de stakk på venstre eggstokk, men det var et veldig overkommelig ubehag og jeg klarte fint å slappe av i stolen. Høyre eggstokk kjente jeg bedre og ble litt anspent der jeg lå, men mistenker det var fordi hun forsøkte å finne et par eggposer som lå helt i ytterkanten av eggstokken, og lokalbedøvelsen ikke bedøvde så godt der.
Gikk rundt på kjøpesenter etterpå for å handle take-away til middag som gikk kjempefint helt til jeg kjente jeg ikke var høy på kodein og Vival lenger, da var det greit å komme hjem til sofaenMed varmepute og paracet på sofaen var det veldig greit i ro den ettermiddagen, og smertene ga seg mye til dagen etterpå! Jobba nattevakt 2 dager etter uten problem
Tror det er litt forskjellig hvordan folk opplever det, og har fått inntrykk at for de aller fleste får det veldig fint![]()

Fikk du dette på innsett? Jeg fikk dette på uttak, ikke noe på innsett.Jeg fikk 50 mg kodein, 5 mg Vival og 1,5 g paracet, samt lokalbedøvelse i området der hun skulle stikke. Tror det er ganske standard i Porsgrunn.
Kjente jo de stakk på venstre eggstokk, men det var et veldig overkommelig ubehag og jeg klarte fint å slappe av i stolen. Høyre eggstokk kjente jeg bedre og ble litt anspent der jeg lå, men mistenker det var fordi hun forsøkte å finne et par eggposer som lå helt i ytterkanten av eggstokken, og lokalbedøvelsen ikke bedøvde så godt der.
Gikk rundt på kjøpesenter etterpå for å handle take-away til middag som gikk kjempefint helt til jeg kjente jeg ikke var høy på kodein og Vival lenger, da var det greit å komme hjem til sofaenMed varmepute og paracet på sofaen var det veldig greit i ro den ettermiddagen, og smertene ga seg mye til dagen etterpå! Jobba nattevakt 2 dager etter uten problem
Tror det er litt forskjellig hvordan folk opplever det, og har fått inntrykk at for de aller fleste får det veldig fint![]()
Selve prosedyren (egguttak) tok ikke så lang tid tror jeg, kanskje ca 20 min? Men jeg er kjempedårlig på hvor lang tid ting tar og sjekka ikke tiden, så skal ikke si det sikkert! Prata i vei med hyggelig sykepleier og lege da, så synes det gikk relativt fortTakk for utfyllende svar
Jeg er nok litt ekstra anspent, da jeg har opplevd generelt mye smerter og vært mye plaga sånn sett. Men skal vel klare å komme igjennom det som alle andre før meg
Tok hele prosedyren lang tid for deg?
Respekt for å være tilbake på nattevakt så kort tid etterpå, damer er beinharde![]()

Tror jeg sa det til henne i litt kodein-vival-rus også, haha
Så samboeren min som venta på gangen synes det hele tok kjempelang tid, men det var jo på grunn av etterreaksjonen min, ikke prosedyren i seg selv.
Nei, var på uttak jaFikk du dette på innsett? Jeg fikk dette på uttak, ikke noe på innsett.
Har aldri fått medisiner på innsettNei, var på uttak jaBle totalfrys på oss så fikk ikke noe innsett den syklusen, venter på det nå i mars. Usikker på hva/om man får medisiner på innsett, noen som vet?
Vi spurte ikke om han kunne være med, ble liksom bare bedt om å gå hver vår vei, han for sædprøve og jeg til egguttak. Men kan godt hende de tillater det hvis man spør! Kanskje noen som har noe mer erfaring med det?Får ikke mannen vere med på uttak i Porsgrunn? Hadde et grusomt uttak i 2017 på st olavs…

Okei. Får spørre når vi er der. Gruer meg veldig siden jeg hadde så vondt sist… vil be om masse smertestillende i allefall.. syns det var vondere enn fødsel.Vi spurte ikke om han kunne være med, ble liksom bare bedt om å gå hver vår vei, han for sædprøve og jeg til egguttak. Men kan godt hende de tillater det hvis man spør! Kanskje noen som har noe mer erfaring med det?
Synes i alle fall de er veldig flinke og virker som de gjør det de kan for å trygge![]()
Det høres ikke ut som noen god opplevelse, neiOkei. Får spørre når vi er der. Gruer meg veldig siden jeg hadde så vondt sist… vil be om masse smertestillende i allefall.. syns det var vondere enn fødsel.
Tror nok de er åpne for mer smertestillende hvis du ber om det, sykepleier spurte i alle fall meg om jeg trengte det når hun så jeg hadde vondt etterpåMannen får dessverre ikke være med på uttak. Han får bare være med på innsett. Er begrunnet med plassmangel, er flere helsepersonell i rommet ved uttak (og det er et lite rom).Okei. Får spørre når vi er der. Gruer meg veldig siden jeg hadde så vondt sist… vil be om masse smertestillende i allefall.. syns det var vondere enn fødsel.
Okei.. hadde også paracet, vival, morfin og lokalbedøvelse, men lokalbedøvelsen virket ikke på ene siden.. har hatt problemer med dette hos tannlegen også. Så veit ikke om det er noe med toleransen min. Men kanskje jeg kan få mer lokalbedøvelse enn «vanlig».Mannen får dessverre ikke være med på uttak. Han får bare være med på innsett. Er begrunnet med plassmangel, er flere helsepersonell i rommet ved uttak (og det er et lite rom).
Jeg har en god opplevelse med egguttak, synes medisinene og lokalbedøvelsen tok unna mye. Fikk også venoflon, sånn at jeg kunne få morfin når som helst hvis jeg trengte, jeg trengte ikke da.
Ja det tror jeg du kan. Mener at jeg har lest at noen har fått sette dobbel med lokalbedøvelse. Håper dette uttaket blir bedre for degOkei.. hadde også paracet, vival, morfin og lokalbedøvelse, men lokalbedøvelsen virket ikke på ene siden.. har hatt problemer med dette hos tannlegen også. Så veit ikke om det er noe med toleransen min. Men kanskje jeg kan få mer lokalbedøvelse enn «vanlig».

Vil tipse deg om å gå inn på Helsenorge å ta en titt i pasientjournal, brevet legges inn der å kan leses mye før det kommer i posenDa har endelig henvisningen kommet i helsenorge og skal vurderes!Noen som husker hvor mange dager det tok? Haha så gira på å få vite noe mer…
Det er ikke plass til han inne der. Rommet er lite, og de ansatte trenger plass. Men han får bli med på innsettet - det er i samme romFår ikke mannen vere med på uttak i Porsgrunn? Hadde et grusomt uttak i 2017 på st olavs…
Han mannlige legen og sykepleieren jeg møtte igår var iallefall veldig varme og hyggelige begge to, så krysser fingre for at de tar hensyn og at det hele går fintSelve prosedyren (egguttak) tok ikke så lang tid tror jeg, kanskje ca 20 min? Men jeg er kjempedårlig på hvor lang tid ting tar og sjekka ikke tiden, så skal ikke si det sikkert! Prata i vei med hyggelig sykepleier og lege da, så synes det gikk relativt fort
Fikk en vasovagal reaksjon etterpå (sånn svimmelhet og kvalme og nestenbesvimelse), har fått det før også ved prosedyrer så var ikke helt uforventa. Veldig koselig sykepleier kjørte meg i stol tilbake på 'for-rommet' der jeg fikk ligge og komme meg så lenge jeg trengte. Henta vann og lurte på om jeg trengte mer smertestillende og generelt passa på til jeg følte meg bedre, synes de var kjempeflinkeTror jeg sa det til henne i litt kodein-vival-rus også, haha
Så samboeren min som venta på gangen synes det hele tok kjempelang tid, men det var jo på grunn av etterreaksjonen min, ikke prosedyren i seg selv.
Blir veldig spennende med stimulering og uttak for deg da, kommer nok til å gå kjempefint!![]()

neida, men litt må jeg le av hele greia!Innsettet har jeg ikke behov for han.. hehe. Men satser på det går bedre enn sist.Det er ikke plass til han inne der. Rommet er lite, og de ansatte trenger plass. Men han får bli med på innsettet - det er i samme rom