Sophie12345
Flørter med forumet
Hei!
I dag var jeg på 3D ultralyd og fikk en litt kjip beskjed. Jeg er 28+0 og målte at jenta i magen bare var 25+2 i størrelse (15% i vekstavvik). Damen som utførte ultralyden henviste meg videre til sykehuset, men usikker på når jeg får time der. Alt annet så bra ut, bare at jenta var liten. Er det noen som har erfaringer med dette? Burde jeg være bekymret?
I dag var jeg på 3D ultralyd og fikk en litt kjip beskjed. Jeg er 28+0 og målte at jenta i magen bare var 25+2 i størrelse (15% i vekstavvik). Damen som utførte ultralyden henviste meg videre til sykehuset, men usikker på når jeg får time der. Alt annet så bra ut, bare at jenta var liten. Er det noen som har erfaringer med dette? Burde jeg være bekymret?

Det hjelper mot de kjipe tankene/bekymringene.
På neste vekstkontroll lå hun nøyaktig like mye over, og på den etter det var hun enda større (estimert 4,1 kg til termin). Da ble jeg jo litt sånn.. får jeg keisersnitt eller igangsettelse da?
Men neida, de var ikke bekymret, det var ikke fem kg sa de
Antar at en liten baby gir mer "bekymring" enn stor, men da ser jeg for meg at da er det snakk om mer enn 15% under gjennomsnittet. Vet ihvertfall at det de mest er bekymret for er hvis de dropper ned på kurven / slutter å vokse, men som regel går det helt fint. Pluss, disse kontrollene kan bare estimere, de kan være feil! Sånn som i mitt tilfelle, jeg hadde vel 5 UL eller noe der de så at babyen var stor, men hun var jo ikke det