Februar 2025

Dere som tar blodprøve, tar dere på klinikk eller hos fastlegen? Jeg fikk ikke noe info om dette når jeg satte inn :bookworm:
Jeg tar på Rikshospitalet. Hvis du ikke har fått info, kan det være at din klinikk bare opererer med vanlig hjemmetest og ikke blodprøve.

Yay! Gøy at vi er så likt: samme alder, samme barn, samme medisiner og samme innsettdag. Håper for oss begge :D Jeg skal holde meg til blodprøvedag, er planen.
Vi har testdag 16 dager etter innsett :rolleyes: men skal prøve å holde meg så lenge som mulig :happy:
Heier på deg og lykke til:Heartred

Kan noen hjelpe meg??:happy:
Har fått det forklart før men jeg husker ikke hvordan jeg skal regne ut… er jo ganske fersk i dette her. Har satt inn blasto i dag, vil det da si jeg er 5dpo? Og hvor langt i uker skal jeg telle?:hungover: Skjønner noen hva jeg mener, starter ny uke på søndag liksom eller når?:hilarious:

Kan noen hjelpe meg??:happy:
Har fått det forklart før men jeg husker ikke hvordan jeg skal regne ut… er jo ganske fersk i dette her. Har satt inn blasto i dag, vil det da si jeg er 5dpo? Og hvor langt i uker skal jeg telle?:hungover: Skjønner noen hva jeg mener, starter ny uke på søndag liksom eller når?:hilarious:
Du er 5 dpo idag ja, og hvis du er gravid er du 2+5 i dag. Så 3+0 blir på lørdag, og ny graviditets uke på lørdager for deg :)

Det var ikke min tur denne runden heller. Testene er negative, og jeg har brukt de siste dagene på å fordøye det og å begynne å tenke på prosessen videre. IVF er ikke for pyser altså, jeg heier og jubler for alle med positive tester og kommende innsett og uttak. Og sender gode klemmer til alle det ikke gå for denne syklusen. Det er litt av en karusell vi er på her inne!

Tusen takk for fine svar i dag jenter :Heartred Jeg snakket med klinikken, fikk ikke lov til å slutte på Cyclogest. I følge sykepleieren så var det absolutt fortsatt mulig at det kunne bli noe, selv med de blødningene. Jeg føler det er litt å graspe etter støvkorn. Jeg forklarte at jeg har blødd rødt i to dager, så kan ikke helt forstå at det er noe annet enn slimhinna. Men jeg må gå til mandag. Så får bare stå i griset, mensen + Cyclogest. Hvis du trodde Cyclogest-rester var nasty @Adele_, så skal jeg love deg at dette er hakket mer nasty :hilarious:

Det er litt bedre nå. Jeg har "forsonet" meg med at denne runda ikke gikk (selv om jeg fortsatt går strek, syns den kan gå ned nå). Idag gikk jeg på kjøpesenteret og kjøpte en liten ting til det som skulle vært. En body med luftballonger på. Til neste :Heartpink

Tusen takk for mange fine ord i dag jenter. Jeg vet det blir bedre snart. Vi blir vel bare sterkere enn alle de andre som ikke må gjennom dette :Heartred

Det var ikke min tur denne runden heller. Testene er negative, og jeg har brukt de siste dagene på å fordøye det og å begynne å tenke på prosessen videre. IVF er ikke for pyser altså, jeg heier og jubler for alle med positive tester og kommende innsett og uttak. Og sender gode klemmer til alle det ikke gå for denne syklusen. Det er litt av en karusell vi er på her inne!
Det var trist. Sender deg klem og omtanke :Heartred Hva blir veien videre nå? Har du flere på frys?

Tusen takk for fine svar i dag jenter :Heartred Jeg snakket med klinikken, fikk ikke lov til å slutte på Cyclogest. I følge sykepleieren så var det absolutt fortsatt mulig at det kunne bli noe, selv med de blødningene. Jeg føler det er litt å graspe etter støvkorn. Jeg forklarte at jeg har blødd rødt i to dager, så kan ikke helt forstå at det er noe annet enn slimhinna. Men jeg må gå til mandag. Så får bare stå i griset, mensen + Cyclogest. Hvis du trodde Cyclogest-rester var nasty @Adele_, så skal jeg love deg at dette er hakket mer nasty :hilarious:

Det er litt bedre nå. Jeg har "forsonet" meg med at denne runda ikke gikk (selv om jeg fortsatt går strek, syns den kan gå ned nå). Idag gikk jeg på kjøpesenteret og kjøpte en liten ting til det som skulle vært. En body med luftballonger på. Til neste :Heartpink

Tusen takk for mange fine ord i dag jenter. Jeg vet det blir bedre snart. Vi blir vel bare sterkere enn alle de andre som ikke må gjennom dette :Heartred
Ai, det høres ut som noe virkelig griseri! Men skjønner klinikken da, siden du fortsatt får en liten strek på testene, så må de være heelt sikre før de lar deg slutte :Heartred
Så fint med en liten ting til den som skal komme senere :Heartred

Å nei, jeg tenkte faktisk på deg istad og hvordan det går med deg.
Sender klemmer ❤️ Det er en tøff beskjed å få.
Så forferdelig beskjed å få. Føler virkelig med deg :Heartred Det høres dessverre riktig ut at den verdien på 20 dpo tilsier at du er i ferd med å miste. Verdien skal være rundt 100 på 14 dpo og doble seg annenhver dag etter det.
Ta vare på deg selv nå :Heartred
Tusen takk for all omtanke, det hjelper virkelig :Heartred. Blir nok noen tunge dager nå, samle opp krefter før jeg ser litt lysere på neste forsøk. Noen som vet hvor lenge man må vente før neste fryseforsøk? regner det er litt individuelt fra klinikk til klinikk, men kan man begynne allerede ved neste menstruasjon eller må man vente to sykluser?

Tusen takk for all omtanke, det hjelper virkelig :Heartred. Blir nok noen tunge dager nå, samle opp krefter før jeg ser litt lysere på neste forsøk. Noen som vet hvor lenge man må vente før neste fryseforsøk? regner det er litt individuelt fra klinikk til klinikk, men kan man begynne allerede ved neste menstruasjon eller må man vente to sykluser?
I det offentlige praktiserer pausesyklus. Dvs at du ikke kan bruke den syklusen som starter med mens nå, men den mensen som kommer etter der :Heartred Hvor mange har du igjen på frys?

I det offentlige praktiserer pausesyklus. Dvs at du ikke kan bruke den syklusen som starter med mens nå, men den mensen som kommer etter der :Heartred Hvor mange har du igjen på frys?
Okei, tenker egentlig det skal gå greit å vente en syklus. Føler kroppen er litt i ulage, litt tid å hente seg både fysisk og psykisk :Heartred. Vi har 4 blasto på frys :happy:.

Jeg får så vondt av deg :Heartpink og jeg er redd jeg havner i samme båt om noen dager...
Privat så kan man begynne på neste mens. Jeg hadde fryseforsøk før jul og kunne egentlig begynne ved neste mens. Jeg vet man som regel må ha pausesyklus offentlig.

Sender over en god klem :Heartpink

Det er så forferdelig når det ender sånn... en sorg hver gang. Jeg lurer på hvor mange jeg orker...

Jeg kjente det så i hjertet mitt når jeg leste at du skriver at du har kjøpt en liten body i dag:Heartpink Det gjør vondt og er fint på en gang.

Jeg gjorde det samme etter første forsøket.. kjøpte en bittebitteliten pilkesekk (sånn med liten krakk på) til samboern som en fin ting vi kunne ha for å holde fokus på at det er et håp. Det tok dessverre ikke lang tid før det bare gjorde forferdelig vondt å se den.. Jeg måtte flytte den og nå står den i boden med fiskeutstyret vårt, men hver gang jeg kjenner på sorg over at dette ikke vil gå så ser jeg den for meg stå på hylla der... på gode dager så tenker jeg på den med et håp om at "tenk om.. tenk om den kan brukes en dag. Av et barn som er vårt. Fordi det gikk til slutt"

Jeg tenker sånn på deg hver dag og føler så med deg :Heartpink

Okei, tenker egentlig det skal gå greit å vente en syklus. Føler kroppen er litt i ulage, litt tid å hente seg både fysisk og psykisk :Heartred. Vi har 4 blasto på frys :happy:.
Kjedelig å vente, men godt for både psyken og det fysiske og få litt pause, og særlig etter en SA/kjemisk :Heartred Med 4 stk har dere gode sjangser for at det skal gå med en av de :D

Ånei:Heartpink Det her er så urettferdig... sender over en styrkeklem:Heartpink

Ser fortsatt dårlig ut syns jeg.. Men nå er det litt som i går kveld igjen.. akkurat som det er en svak strek nederst som ikke fortsetter hele veien opp? Ser dere det samme?

Jeg vet jeg burde vente, men jeg klarer ikke. (9dpo 6dp3dt) Jeg føler jeg MÅ vite fordi jeg er så pessimistisk og vil bare legge dette bak meg og å tenke fremover. Men det kan jo gå denne gangen likevel.. kanskje.. så kan ikke legge det bak meg ennå.. føler jeg blir gal.

Vedlegg

• 20250220_193058.jpg
    20250220_193058.jpg
    117,8 KB · Visninger: 57
  • 20250220_193227.jpg
    20250220_193227.jpg
    145,8 KB · Visninger: 54
Ser fortsatt dårlig ut syns jeg.. Men nå er det litt som i går kveld igjen.. akkurat som det er en svak strek nederst som ikke fortsetter hele veien opp? Ser dere det samme?

Jeg vet jeg burde vente, men jeg klarer ikke. (9dpo 6dp3dt) Jeg føler jeg MÅ vite fordi jeg er så pessimistisk og vil bare legge dette bak meg og å tenke fremover. Men det kan jo gå denne gangen likevel.. kanskje.. så kan ikke legge det bak meg ennå.. føler jeg blir gal.
Jeg synes det er strek på den siste. Særlig med litt redigering av lysstyrke og kontrast :joyful: :Heartpink

Back
Topp