❤️ IKM uke 9 ❤️

I dag var jeg en tur hos gyn for å sjekke at alt var ok.
Fikk bekreftet at jeg skulle ikke ha noe problem med å bli gravid innen kort tid, men at jeg hadde vist litt grums igjen som han mente kom på neste mens om ikke jeg skulle bli gravid på denne syklusen.
Fikk beskjed om å ikke ha noe håp for denne syklusen pga grumset, men samtidig så han en eggløsning på venstre side som kunne skje i løpet av 48 t ca. Hormoner og slimhinnene mine så veldig fine ut og alt ligger til rette for at noe skal skje, men kun dette grumset da etter senaborten som ligger igjen og derfor hadde jeg hatt heftigere blødninger enn jeg pleier.

Har også masse gode egg på høyre side også, så ingenting skulle være negativt. Så fikk beskjed at i løpet av våren ville jeg klare å bli gravid igjen❤️
Men jeg tenker at jeg kommer til å fortsette å teste etter EL og at jeg håper det klaffer denne mnd til tross for grums og kan se ut som testen er positiv nå, så da stemmer det med gyn sin konklusjon :hello2
Åh, det må ha vært godt å vite :shy: :Heartred Da er det liksom noe i ordene "når kroppen er klar"! Bara nå renske opp litt, kanskje! Hurra for nesten positiv test etterpå!

Hadde faktisk logget en syklus til, og går fra sånn .30 til peak dagen etter, så dette lover bra! Og med el så tidlig i syklus har jeg troa! Gubben skal få kjørt seg :gen014 :dance011han har akkurat slutta å snuse, så han har litt ekstra energi på lager om dagen :hilarious:
Når man har slik rask topp må dere bare kjøre på så det alltid er noen luringer på lur hehe! Tenker du teste denne syklusen?

Her er EL-testene fortsatt knallpositive, over et døgn etter første. Nå har både mannen og jeg blitt sjuke også, tror faktisk ikke vi orker å legge inn noe mer aksjer. Siste ble lagt rundt 17-18-tida i går…
Håper veldig at egget slipper snart :smiley-angelic001 Hadde stikking i går, men det har ikke tatt seg noe opp i dag.
Oh noes, influensa eller? God bedring i heimen!

Når man har slik rask topp må dere bare kjøre på så det alltid er noen luringer på lur hehe! Tenker du teste denne syklusen?
Hehe jada, fikk lagt noen aksjer i forigårds og i dag! Jeg tester denne syklusen ja! Spent på når toppen kommer, pleier å merke det ganske greit på kroppen

Jeg syns strekene på EL-testen bare blir svakere jeg… dessuten nesten ingen eggløsningsmerter, jeg som pleier å kjenne det godt.. regnet ut EL i dag egentlig, men skjønner ingenting nå :confused: Kom blod i EL-slimet nå også… vet ikke hva DET skal bety
Ikke godt å si.. Kjenner du noe? Har du tatt eltester før?

Tror jeg skal legge bort el-testene en stund faktisk. Jeg bruker smileReader sine tester med tilhørende app og i dag fikk jeg beskjed for fjerde gang denne syklusen «AS LH surge has passed you are ovulating today»… tror ikke jeg har hatt fire eggløsninger på 13 dager for å si det sånn
Hmm.. Så strimlene har vært helt negative? Eller har det ikke rart det ved siden av? Kjedelig når man bare bli oppgitt av testene!

Jeg har vært syk i en uke og eggløsningstestene har vist lave LH-nivåer, så tenkte at eggløsning ble forsinket... helt til jeg tok en ny strimmeltest i kveld. Jeg er overrasket over at stigningen skjedde så raskt, men tar det som et godt tegn på at kroppen fungerer til tross for sykdom. Fikk også smiley på Clearblue :)
Ingen tvil der! Happy humping :hello2

Hahahah nå skjønner jeg hvorfor vi her inne er så testegal, står jo her at vi må teste for å bli gravid! :hilarious:

Vedlegg

• IMG_9611.jpeg
    IMG_9611.jpeg
    117,6 KB · Visninger: 50
RanA - 36 - B1 - PP1 (etter SA) - EL 11/2 - IKM 24/02

Jeg hadde SA for 2,5 uker siden og har allerede hatt positive EL-tester, samt at jeg kjenner kroppen min sine tegn på eggløsning. Men jeg er usikker på om dato for IKM er riktig, da jeg ikke vet om kroppen min fortsetter med 27 dagers syklus etter SA (som var min første). Men vi har fått beskjed av gynekolog at alt er greit og at det bare var å starte med babydance når vi ville. Så da hopper vi i det med en gang:Heartpink

Åh, det må ha vært godt å vite :shy: :Heartred Da er det liksom noe i ordene "når kroppen er klar"! Bara nå renske opp litt, kanskje! Hurra for nesten positiv test etterpå!
Ja❤️ Fått lagt inn aksjer nå i kveld og håper vi får til en gang til på fredag. Testen før jeg la meg hadde økt til å bli positiv, eller høy i følge Premom, så da blir nok toppen i natt eller i løpet av i morgen. Så da har gyn rett med det han så.

La deg inn nå!

Så kjedelig at familien virker å backe ut økonomisk, har du spurt rett ut?

Jeg og venter opp time hos offentlig gynekolog i mai.. Fin timen i desember :depressed:

Så bra du fikk en forklaring! Godt det var godt antall for alderen, det gir jo håp, mange som blir gravid som 40 åringer så! :)
Nei, jeg hadde nok vært litt tøffere og spurt hadde det vært min mamma.. Svigers vet jeg har bedre økonomi enn veldig mange, uten å virke hoven. men samboer har flere søsken. Så tror de fant ut at det må jo gies likt. Og DET forstår jeg veldig godt. Jeg kommer fra ikke fult sånne kår. Vet ikke om svigermor ikke helt visste hva slik kosta, enda jeg sa at det var en bekymring og grunn til at vi ikke har startet med ivf. - Jamen det løser vi!
De kunne og gitt oss lån med mindre rente enn bank/forbrukslån. Jeg hadde ikke tenkt på og spørre dem i utgangspunktet, nå ska hvertfall ikke jeg spørre... Nei, må bare slå det fra meg hele greia. Vi prøver litt til selv, siden vi har fått svar at vi har gode odds.

Fadtlege har mast om dette AMATHEA greiene pga situasjonen vår. Men føler ikke for å snakke med fler fremmede. Har vært på et kurs med "mindfullness/kognitiv tenking" to timer en gang i uka 4ganger. Håpløst.. Finnes lissom ikke noe for sorg, med mindre man er så jævli deprimert at det ikke går lenger. Ja! Jeg har vært nærme.. Men vet at hjelpa er så himla vanskelig å få...

Ja sendte henvisning sent i januar til gynekolog og fikk svar i begynnelsen av februar. Men så lenge og vente til mai da!!! Da har vi noe å se fram til begge to. Og håper spiren sitter føre det. :Heartpink

Ikke godt å si.. Kjenner du noe? Har du tatt eltester før?
Nei aldri vært borti, ville prøve å se om jeg får noe indikasjon på om den kommer til ca. ventet tid siden jeg venter på å se om syklusen er normal.. men nå kjenner jeg at de fører bare til mer forvirring enn til hjelp..

Jeg tok UL av livmor og eggstokker da jeg fjerner spiralen før nyttår, og da så vi på eggfollikkelene at alt så bra ut og da var jeg var like ved eggløsning den dagen.. og da hadde jeg kjent det på forhånd. Så nå er jeg bare forvirret ja :bag:

RanA - 36 - B1 - PP1 (etter SA) - EL 11/2 - IKM 24/02

Jeg hadde SA for 2,5 uker siden og har allerede hatt positive EL-tester, samt at jeg kjenner kroppen min sine tegn på eggløsning. Men jeg er usikker på om dato for IKM er riktig, da jeg ikke vet om kroppen min fortsetter med 27 dagers syklus etter SA (som var min første). Men vi har fått beskjed av gynekolog at alt er greit og at det bare var å starte med babydance når vi ville. Så da hopper vi i det med en gang:Heartpink
Velkommen til oss! Så leit å høre om SA'en :Heartred Godt kroppen din virker å være klar for å prøve igjen! Det blir nok rett tenkt som du tenker, at IKM blir ca 14 dager etter eggløsning :)

Ja❤️ Fått lagt inn aksjer nå i kveld og håper vi får til en gang til på fredag. Testen før jeg la meg hadde økt til å bli positiv, eller høy i følge Premom, så da blir nok toppen i natt eller i løpet av i morgen. Så da har gyn rett med det han så.
Så bra! Da håper vi at babyen sitter nå :hello2

Nei, jeg hadde nok vært litt tøffere og spurt hadde det vært min mamma.. Svigers vet jeg har bedre økonomi enn veldig mange, uten å virke hoven. men samboer har flere søsken. Så tror de fant ut at det må jo gies likt. Og DET forstår jeg veldig godt. Jeg kommer fra ikke fult sånne kår. Vet ikke om svigermor ikke helt visste hva slik kosta, enda jeg sa at det var en bekymring og grunn til at vi ikke har startet med ivf. - Jamen det løser vi!
De kunne og gitt oss lån med mindre rente enn bank/forbrukslån. Jeg hadde ikke tenkt på og spørre dem i utgangspunktet, nå ska hvertfall ikke jeg spørre... Nei, må bare slå det fra meg hele greia. Vi prøver litt til selv, siden vi har fått svar at vi har gode odds.

Fadtlege har mast om dette AMATHEA greiene pga situasjonen vår. Men føler ikke for å snakke med fler fremmede. Har vært på et kurs med "mindfullness/kognitiv tenking" to timer en gang i uka 4ganger. Håpløst.. Finnes lissom ikke noe for sorg, med mindre man er så jævli deprimert at det ikke går lenger. Ja! Jeg har vært nærme.. Men vet at hjelpa er så himla vanskelig å få...

Ja sendte henvisning sent i januar til gynekolog og fikk svar i begynnelsen av februar. Men så lenge og vente til mai da!!! Da har vi noe å se fram til begge to. Og håper spiren sitter føre det. :Heartpink
Huff, skjønner det blir litt mye.. Tapet, prøving, ivf, økonomi.. Du får plukke opp tråden ang penger etter at dra far prøvd litt selv, er jo absolutt positivt at det ser så bra ut der inne mtp verdiene, det finnes jo ikke bedre utgangspunkt for å bli gravid da! Prøvde dere lenge sist?

Back
Topp