Erfaringer med letrozol 2025

Nei, dessverre. Men, virker som noen blir gravid med en gang etter SA, mens noen må prøve lenge før det klaffer. Håper virkelig Letrozol vil hjelpe ikke denne PP men neste. Tviler på at jeg jeg blir gravid den PP som kommer nå..
Skjønte det pga manglende eggleder så kjedelig. Om det blir neste pp eller denne så havner vi med november baby da uansett

Ingen erfaringer her enda, men akkurat ferdig med første runde Letrozol her også. Er cd10 i dag, og skal på første ultralyd i morgen, så veldig spent på å se effekten den har hatt, og når jeg kan forvente el.

Har el av meg selv, og ingen «diagnoser» (men tror kanskje lett pco, men ingenting konstantert). Så det er mest for å teste siden vi er prøvere på året nå. Håper denne tråden lever litt så vi kan dele erfaringer. Håper virkelig dette gjør susen for oss denne mnd :nailbiting: :hello2
Det er så gøy å følge hverandres historier ❤️ Flere som er her nå har kommet neste like langt med syklusen og blir spennende å se hvordan effekten har vært.

Vi var også prøvere på over 1,5 år men så fikk jeg resept på letrozol og ble gravid med første runde. Hadde også eggløsning av meg selv, men endte i MA dessverre. Så denne er første pp etter MA så håper på samme resultat som sist. Men denne gangen merker jeg lengre blødning under letrozol kur enn forrige gang. Hvordan var det med mensen hos deg, blødde du litt lenger enn vanlig. ?

CD11 her i dag. Og er har først PP med letrozol. Vi har prøvd i over 1,5 år på b2. Har regelmessig syklus og el, så tar letrozol for å booste el.

Veldig spennende å lese andre sine erfaringer, både de med og uten el. Også flere som prøver for første gang så veldig spent på å følge med hvordan det går for alle :Heartred

Skjønte det pga manglende eggleder så kjedelig. Om det blir neste pp eller denne så havner vi med november baby da uansett
Ja :dead: Om det klaffer nå, noe som kan skje med litt flaks så får jeg termin 16 November. Har selv Bursdag 18 November så hadde vært en fin bursdags gave :love7 Neste blir 13 Desember, en fin Julegave :love7

Jeg ble 41 i November. Har eggløsning av meg selv, men fikk Letrozol for å piske eggene litt. Skal ta annen hver mnd. Skal egentlig ta den syklusen som kommer nå, men da har jeg eggløsning på høyre side, så tar mnd etter når jeg får eggløsning på venstre. Mangler eggleder på høyre.
Første mnd min på Letrozol så hadde fikk jeg eggløsning på dag 13, får det vanligvis på dag 15-17. Progesteron nivå mitt ble målt til 88 når jeg var 8 DPO
Hvordan vet du at du får det på venstre side neste gang? Det skjer ikke nødvendigvis på motsatt side neste gang. Vet jeg hadde tre på rappen fra samme side da jeg ble månedlig sjekket av gynekolog, og de bekreftet også at det ikke må være annenhver gang høyre og venstre.

For å svare på spørsmålet: Fikk Letrozol, Ovitrelle og Duphaston pga. ustabil syklus og kort lutealfase etter en MA. Tok det hver syklus og fikk beskjed om at det kunne gjøres til sammen seks ganger. Kjemisk graviditet på runde 3. Vellykket gravid på runde 4. Da rakk jeg ikke å sette Ovitrelle.

Hvordan vet du at du får det på venstre side neste gang? Det skjer ikke nødvendigvis på motsatt side neste gang. Vet jeg hadde tre på rappen fra samme side da jeg ble månedlig sjekket av gynekolog, og de bekreftet også at det ikke må være annenhver gang høyre og venstre.

For å svare på spørsmålet: Fikk Letrozol, Ovitrelle og Duphaston pga. ustabil syklus og kort lutealfase etter en MA. Tok det hver syklus og fikk beskjed om at det kunne gjøres til sammen seks ganger. Kjemisk graviditet på runde 3. Vellykket gravid på runde 4. Da rakk jeg ikke å sette Ovitrelle.
Nei, Venstre er egentlig mere dominerende en Høyre.. har flere follikler på venstre en på høyre. Men, kjenner siden jeg har eggløsning på. Har hatt eggløsning på venstre 2 ganger etter hverandre :) Regner med at det blir høyre nå, men det kan bli venstre. Nesten så jeg ble usikker på om jeg egentlig burde ta Letrozol denne mnd eller ikke :rolleyes:

Nei, Venstre er egentlig mere dominerende en Høyre.. har flere follikler på venstre en på høyre. Men, kjenner siden jeg har eggløsning på. Har hatt eggløsning på venstre 2 ganger etter hverandre :) Regner med at det blir høyre nå, men det kan bli venstre. Nesten så jeg ble usikker på om jeg egentlig burde ta Letrozol denne mnd eller ikke :rolleyes:
Ah, hvis du har fått det bekreftet, så! Jeg trodde også jeg kjente hvilken side det var på, men det var feil flere av gangene.

Er det mindre sjanse for at det fungerer med letrozol hvis egget kommer fra siden uten eggleder? Har forstått at egget kan "hoppe over" til den andre siden.

(Ikke meningen å kuppe tråden med spørsmål, synes bare det er uhyre interessant, så håper det er greit at jeg spør!)

Ah, hvis du har fått det bekreftet, så! Jeg trodde også jeg kjente hvilken side det var på, men det var feil flere av gangene.

Er det mindre sjanse for at det fungerer med letrozol hvis egget kommer fra siden uten eggleder? Har forstått at egget kan "hoppe over" til den andre siden.

(Ikke meningen å kuppe tråden med spørsmål, synes bare det er uhyre interessant, så håper det er greit at jeg spør!)
Jeg har fått det bekreftet begge gangen jeg har vært hos gynekologen. Skal ikke si at jeg sikkert vet hver eneste mnd. tar sikkert feil noen :laughing002 Nei, for Venstre kan sugge opp egget på som slipper fra høyre, men det er Ingen garanti at den gjør det hver mnd. Egglederne sitter ikke på hver sin side som man ser på tegninger, men rett ved siden av hverandre tett. Så det var en lettelse å få vite det. Leste noe med at fruktbarheten bare ble redusert med ca 30% med en eggleder( om jeg husker riktig)
Men, skulle egentlig ønske jeg viste hvem side jeg ble gravid med når jeg ble gravid med minste i 2022 og med babyen vi mista i mai. Om det var annen hver mnd jeg hadde eggløsning så ble mai baby lagd fra venstre og det samme gjelder han minste. Var hos gynekologen for han ble lagd og hos gynekologen nå i oktober.

Men, siden jeg er 41 så tar ting tid.

Det er jo veldig interessant :)

CD11 her i dag. Og er har først PP med letrozol. Vi har prøvd i over 1,5 år på b2. Har regelmessig syklus og el, så tar letrozol for å booste el.

Veldig spennende å lese andre sine erfaringer, både de med og uten el. Også flere som prøver for første gang så veldig spent på å følge med hvordan det går for alle :Heartred
Dette høres veldig likt min historie. Vi prøve også over 1,5 år på barn nr 2 uten graviditet. Hadde el også av meg selv. Fikk utskrevet letrozol og ble gravid første pp med enkeltdose helt overraskende. Viste det seg at å booste litt på eggene hjalp da. Veldig spennende, oppdater oss da ❤️

Dette høres veldig likt min historie. Vi prøve også over 1,5 år på barn nr 2 uten graviditet. Hadde el også av meg selv. Fikk utskrevet letrozol og ble gravid første pp med enkeltdose helt overraskende. Viste det seg at å booste litt på eggene hjalp da. Veldig spennende, oppdater oss da ❤️
Skal oppdatere så fort det skjer noe :)

Det er så gøy å følge hverandres historier ❤️ Flere som er her nå har kommet neste like langt med syklusen og blir spennende å se hvordan effekten har vært.

Vi var også prøvere på over 1,5 år men så fikk jeg resept på letrozol og ble gravid med første runde. Hadde også eggløsning av meg selv, men endte i MA dessverre. Så denne er første pp etter MA så håper på samme resultat som sist. Men denne gangen merker jeg lengre blødning under letrozol kur enn forrige gang. Hvordan var det med mensen hos deg, blødde du litt lenger enn vanlig. ?
Ja, blødde ikke mye (pleier ikke gjøre det) men spottet/små blødde 1-2 ganger lenger enn jeg pleier. Skal på UL nå etterpå, og veldig spent på om det er noe forskjell på eggene i dag osv :nailbiting:

Nei, har bare fått beskjed om å prøve det noen sykluser, og om det ikke går må vi gå videre med ivf
Hvorfor ikke IUI før ivf? Ok for jeg får oppfølging ved letrozol bruk og synes det er bedre for da får man vite respons og blir mer motivert. Hadde bedt om oppfølgning fra gyn som skrev letrozol.

Ja, blødde ikke mye (pleier ikke gjøre det) men spottet/små blødde 1-2 ganger lenger enn jeg pleier. Skal på UL nå etterpå, og veldig spent på om det er noe forskjell på eggene i dag osv :nailbiting:
Så spennende, jeg er på cd9 og blør fortsatt. Har ikke opplevd det før. Skal på ul på torsdag så blir spennende om blødningene stopper innen torsdag da.

Hvorfor ikke IUI før ivf? Ok for jeg får oppfølging ved letrozol bruk og synes det er bedre for da får man vite respons og blir mer motivert. Hadde bedt om oppfølgning fra gyn som skrev letrozol.
Vet egentlig ikke, var det vi fikk beskjed om fra gyn. Har egentlig ikke tenkt noe over det og bare følgt det som er sagt. Men er sikkert en god ide og høre om både oppfølging og IUI.
Takk for tipset :Heartred

Er på cd 9 og blør fortsatt!! Noen andre som har blød så lenge med letrozol? Kanskje dette er en kraftig mens etter abort?
Svarer for å «booste» tråden litt. Kanskje noen kan komme med noen erfaringer til deg. Jeg blødde i 6 dager, og pleier vanligvis å blø 4-5 dager. Men den var ellers ganske lik som den pleier. Har du kraftig blødning, eller hvordan er det i dag?

Fikk beskjed på UL i går at jeg har en folikkel på 14 mm, og el forespeilet til helgen en gang. Fikk høy på monitor i dag. Håper virkelig dette er gullegget:smiley-angelic001

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp