Jeg har ikke erfaring med dette fra før, fordi eldste var 14 mnd da yngste ble født, så hun hadde ikke begrep for det, og skjønte lite.
Hva slags erfaringer har dere som har fortalt søsken om graviditet og baby tidligere? Når opplever dere at det er lurt å si det? De har gjerne ikke tidsbegrep og tror gjerne seks måneder, er om to uker eller mindre. Min eldste på 3 år har f.eks. gledet seg til egen bursdag i to måneder, og det er åtte måneder igjen for hu å vente
På et tidspunkt blir det jo vanskelig å skjule det for dem.
Når fortelle det? Hvordan? Forberedelse på å dele oppmerksomheten med en veldig pleietrengende osv.
Hva slags erfaringer har dere som har fortalt søsken om graviditet og baby tidligere? Når opplever dere at det er lurt å si det? De har gjerne ikke tidsbegrep og tror gjerne seks måneder, er om to uker eller mindre. Min eldste på 3 år har f.eks. gledet seg til egen bursdag i to måneder, og det er åtte måneder igjen for hu å vente
På et tidspunkt blir det jo vanskelig å skjule det for dem.Når fortelle det? Hvordan? Forberedelse på å dele oppmerksomheten med en veldig pleietrengende osv.
Kjenner jeg dem rett blir de veldig opptatt med å telle ned til jul før de bryr seg nevneverdig om den babyen.
Våre jenter er 7 og 11, så de forstår jo det meste. Når de vet, så vet hele verden, nytter ikke be de holde en slik (eller noen hemmelighet for den saks skyld) for seg selv 

for da får han sett på UL bilde og kanskje han skjønner det da
skal sies at mormor/morfar vet og de har holdt på hele helgen "tenk at han skal bli storebror..." Osv... 

det vil nok synke gradvis mer inn med tiden vil jeg tro. Kanskje like greit at hu får tid til å lære seg å forstå det.