Skravletråd

De fant ikke liv. Enten har utviklingen stoppet i uke 5 eller så er jeg mye kortere på vei enn uke 8.
Hcg forrige uke hadde steget 1200 på 24 timer. Legen mener fremdeles at det ikke er noe å bekymre seg for... så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...
Det var ikke kjekt å høre... :Heartred Når testet du positivt? Er det mulig at du kan være 5 uker?
 
De fant ikke liv. Enten har utviklingen stoppet i uke 5 eller så er jeg mye kortere på vei enn uke 8.
Hcg forrige uke hadde steget 1200 på 24 timer. Legen mener fremdeles at det ikke er noe å bekymre seg for... så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...
Det er jo ikke det man ønsker, selv om magefølelsen din har vært dårlig..:( Fikk du noe informasjon eller tilbud om hva som skal skje videre? Ny UL feks?
 
Last edited:
Nå har jeg booka time hos både lege og jordmor. Lege i uke 10 for blodprøver osv og fikk jordmor i uke 13. Litt tett kanskje :p men da jordmora snakket om juni så hørtes det så lenge ut til, så jeg tenkte ikke over det...
 
Hvor ble klage tråden av???
Er jo greit å ha en slik en og! Ikke bare å være gravid. Gravid med første her. Å har allerede fått mage itte 6 uker. Andre som har fått det så tidlig? Å føler seg uvel pga vekt som går oppover
 
Hvor ble klage tråden av???
Er jo greit å ha en slik en og! Ikke bare å være gravid. Gravid med første her. Å har allerede fått mage itte 6 uker. Andre som har fått det så tidlig? Å føler seg uvel pga vekt som går oppover
Vet jo at det er helt normalt. Men har man hatt problemer med vekt før så føler jeg at dette trigger graviditeten litt :(
 
Det er jo ikke det man ønsker, selv om magefølelsen din har vært dårlig..:( Fikk du noe informasjon eller tilbud om hva som skal skje videre? Ny UL feks?
Var privat ul.. så må få fastlegen til å henvise meg til sykehuset. Men fastlegen er sykemeldt. Og turnuslegen mener det ikke er noe å bekymre seg for. Så nå står jeg her litt i limbo land
 
Var privat ul.. så må få fastlegen til å henvise meg til sykehuset. Men fastlegen er sykemeldt. Og turnuslegen mener det ikke er noe å bekymre seg for. Så nå står jeg her litt i limbo land
Så vondt! :Heartred Og dustete turnuslege… kan du kanskje på bakgrunn av dagens ul be turnuslegen henvise allikevel?
 
De fant ikke liv. Enten har utviklingen stoppet i uke 5 eller så er jeg mye kortere på vei enn uke 8.
Hcg forrige uke hadde steget 1200 på 24 timer. Legen mener fremdeles at det ikke er noe å bekymre seg for... så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...
Åh, nei... Er det noen privatpraktiserende i nærheten som du kan dra til og få et annet synspunkt? Denne situasjonen er jo uutholdelig! :(
 
Ringte de. Fikk beskjed om å ringe sykehuset selv. Ringte sykehuset... men de vil ikke hjelpe så lenge legen ikke har henvist meg. Og nå er legekontoret stengt. Og i morgen er det helligdag.
Så utrolig kjip situasjon! :Heartred Og fryktelig trist, og urettferdig :arghh:
 
Ringte de. Fikk beskjed om å ringe sykehuset selv. Ringte sykehuset... men de vil ikke hjelpe så lenge legen ikke har henvist meg. Og nå er legekontoret stengt. Og i morgen er det helligdag.
Ånei,så vondt å høre! Så frustrerende å ikke få hjelp.. Sender deg en god klem :HeartredHåper virkelig du kan være kortere på vei da..men den magefølelsen er ikke noe god,skjønner deg veldig godt.
 
Var privat ul.. så må få fastlegen til å henvise meg til sykehuset. Men fastlegen er sykemeldt. Og turnuslegen mener det ikke er noe å bekymre seg for. Så nå står jeg her litt i limbo land
Klem til deg. Fæl situasjon å stå i :( Hvorfor sendte ikke den som utførte privat ultralyd deg videre? Kan du ringe dit og be om en henvisning?
 
Åh, nei... Er det noen privatpraktiserende i nærheten som du kan dra til og få et annet synspunkt? Denne situasjonen er jo uutholdelig! :(
Får evt. Ringe legevakten... men er liksom ikke så mye de kan gjøre... hun som tok ultralyd prøvde og fant fosteranlegg på 2 mm. Hun rådet meg til ny ultralyd om 14 dager om jeg ikke fikk fastlegen til å henvise meg før.
 
Klem til deg. Fæl situasjon å stå i :( Hvorfor sendte ikke den som utførte privat ultralyd deg videre? Kan du ringe dit og be om en henvisning?
Hun sa at fastlegen måtte, og anbefalte evt. Ny ultralyd om 2 uker for å sjekke om det var fremskritt.
 
Var privat ul.. så må få fastlegen til å henvise meg til sykehuset. Men fastlegen er sykemeldt. Og turnuslegen mener det ikke er noe å bekymre seg for. Så nå står jeg her litt i limbo land
Jeg mistet i uke 5 i november (fant ut i uke 8-9) fant ut hos privat ul. Jeg fikk en time hos henne nøyaktig en uke etter, dette for å bekrefte stopp i utvikling, og da sendte hun en henvendelse til sykehuset, hvor jeg kom inn allerede to dager senere. Trengte ikke gå innom fastlegen i det hele tatt. Hvis dette ikke går veien for deg, så syns jeg det er helt urimelig at det skal være så tungvint for deg å få vite veien og prosessen videre. Mange gode tanker til deg :Heartpink
 
Hun sa at fastlegen måtte, og anbefalte evt. Ny ultralyd om 2 uker for å sjekke om det var fremskritt.
Skjønner ikke hvorfor fastlegen må kobles inn, når hun har den muligheten selv :shifty: Så frustrerende! Jeg hadde blitt så sint om dette var meg :mad: Håper du finner en løsning!
 
Så enn så lenge så må jeg bare se an dag for dag... enten er jeg kortere på vei... eller så har det gått gale. Men vanskelig å vite hva man skal tenke eller føle. Har liksom festet i bakhodet at jeg har blitt flyttet to uker med alle 3 barna. Sistemann skjedde det allerede i uke 10. Og det vil si at jeg med alle barna har testet positivt før de har vært laget. Men jeg skjønner at det er å klamre seg til et falskt håp. Samtidig så sitter jeg med symptomer, og kjenner den karakteristiske stikkingen når livmoren strekker seg.

Den fridagen i morgen er liksom det som ødelegger. Om ikke så hadde jeg fått ordnet alt i morgen. Går evt. Tilbake til hun jeg var på ultralyd hos for å sjekke igjen om en uke eller to. Må bare få summet hodet mitt litt.
 

Så enn så lenge så må jeg bare se an dag for dag... enten er jeg kortere på vei... eller så har det gått gale. Men vanskelig å vite hva man skal tenke eller føle. Har liksom festet i bakhodet at jeg har blitt flyttet to uker med alle 3 barna. Sistemann skjedde det allerede i uke 10. Og det vil si at jeg med alle barna har testet positivt før de har vært laget. Men jeg skjønner at det er å klamre seg til et falskt håp. Samtidig så sitter jeg med symptomer, og kjenner den karakteristiske stikkingen når livmoren strekker seg.

Den fridagen i morgen er liksom det som ødelegger. Om ikke så hadde jeg fått ordnet alt i morgen. Går evt. Tilbake til hun jeg var på ultralyd hos for å sjekke igjen om en uke eller to. Må bare få summet hodet mitt litt.
Så håpløs situasjon. Både at man tror man har mistet og at man ikke får noe hjelp noe sted!
Når jeg var 6+0 fant de heller ikke hjertelyd, og embryo ble målt til 2mm. Fikk beskjed om at det var vanlig på 6+0, men at jeg var mer som 5+4. Men det skal vel mye til for at du bare er 6+0 også, når du tror du er 8+0 liksom..
Hos meg var det jo da liv når jeg var 7+4, og da målte hun meg jo til 8+0. Så vært litt rykk og napp.

Jeg håper så inderlig for deg at alt er bra likevel, men er en fryktelig vanskelig situasjon. Du må jo få hjelp på torsdag, i hvert fall få vite noe mer om hva du skal nå og en henvisning til en ny UL..
 
Back
Topp