Hva skal du ha til middag i dag?

Det hørtes godt ut. Har du en Oppskrift?
Stek kylling i strimler eller biter med ønsket krydder(vi bruker tandoori krydder fra Hindu). Ta i en ildfast form. Bland inn crème fraiche og evt litt fløte til du får ønsket konsistens og mengde saus. Strø litt ost på toppen og stek i ovnen til osten er gylden. Serveres med ris og salat. Kan også ha løk, paprika og div andre grønnsaker i sammen med kyllingen.

Har ikke noe bedre oppskrift enn det, da den er selvkompomponert med utgangspunkt i en rett vi fikk servert i et selskap en gang :) Men veldig godt og populært hos de fleste som vi har servert det til.

Er veldig matlei og har lite motivasjon for middagsplanlegging for tiden:smiley-ashamed004 Klarte omsider å skrape sammen en firedagersplan som jeg handlet inn til i går:

-Fylt fisk med grønnsaker og potetmos
-Hamburger
-Jægergryte med ris
-Gulrotsuppe med scones

Jeg har og slitt med å ukeshsandle den siste tiden, det må jeg få gjort noe med.
I går spiste vi helgrillet kylling (har rotisserie på grillen), med fløtepoteter og salat.
I dag ble det hamburger, enkelt og greit når guttene skulle på fotballkamp.

Jeg pusher denne opp litt igjen jeg. Nå på slutten av svangerskapet er jeg så trøtt at jeg knapt klarer å komme på en fornuftig middag. Jeg går til butikken hver dag. Hverken økonomisk, eller smart.
Jeg håper å komme tilbake i ukeshsandle modus om ikke alt for lenge, men akkurat nå, når ingen i familien ser ut til å ville hjelpe meg å lage en plan, så blir det så som så fra dag til dag.

Så, hva lager dere til middag denne uken?

Denne uken har vi hatt og har planer om: fersk grytebrød med eggerøre en dag med mye aktivitet på ettermiddag, falaffel og grønnsaker i pitabrød, panert torsk med erter, wok, spaghetti bolognese, pizza, pai. Bruker mest Oda til handling nå, men kommer fort litt i usynk på middag og resten, så blir noen turer i butikken mellom leveringene.

I går hadde vi fiskegrateng, i dag vet jeg ikke enda, mulig det blir pitapizza eller noe sånt for vi må ut en tur rett etter henting i bhg så middagen blir litt seinere enn vanlig.

Vi skal ha fredagstaco i dag (på lørdagen) fordi noen (meg) fikk akutt lyst på burgerking i går laughing6 i morgen får vi besøk og jeg vurderer å lage masse pasta carbonara. Hvis egg er tilbake på butikken da :hungover:

Vi skal ha fredagstaco i dag (på lørdagen) fordi noen (meg) fikk akutt lyst på burgerking i går laughing6 i morgen får vi besøk og jeg vurderer å lage masse pasta carbonara. Hvis egg er tilbake på butikken da :hungover:
Jeg har og cravet burger denne uken, så jeg dro med meg familien på en burger restaurant i nærheten i dag. Er det bursdag så er det bursdag :thumleft

Back
Topp