IKM UKE 52

Blir litt forvirra av den monitoren.. den viser enda lav.. men syntes den burde være på høy hvertfall når en bb i går var sånn og sånn i dag og en make sure var sånn i går?
Mine ser ut som dine nå, og skal ikke ha EL før 19. desember. Leses som lav i Premom for min del også, og er for så vidt enig da mine blir blodrøde da de er positive. Vet ikke hvordan monitor/appene dine har lest av slike resultater tidligere?

Ut fra testene dine ville jeg sagt at eltest først er positiv i dag, selv om jeg ser lengre oppe at du fikk fast smilefjes på CB før i dag. Jeg stoler mest på disse strimmeltestene selv :) Mulig premom justerer det automatisk når testene blir svakere igjen?
Enig. CB var fast smilefjes i går kveld, men den sier jo da «eggløsning skjer de neste 48 timene», mens de vanlige testene med streker er vel 24-36 timer, så det gir mening. Men om den er positiv idag, da skjer selve eggløsninga sannsynligvis i morgen, sant?

Enig. CB var fast smilefjes i går kveld, men den sier jo da «eggløsning skjer de neste 48 timene», mens de vanlige testene med streker er vel 24-36 timer, så det gir mening. Men om den er positiv idag, da skjer selve eggløsninga sannsynligvis i morgen, sant?
Ja, det gir jo mening :) ja, for gjennomsnittet er det vel ca. 24 timer etter positiv test, så er det jo alltid unntak dessverre. Men personlig tenker jeg ut fra gjennomsnittet og ville tenkt at selve eggløsningsdagen er i morgen og 1 dpo blir lørdag. Jeg har stort sett tatt temperaturen for å få bekreftet el også, men nå gidder jeg ikke hver syklus lengre:hilarious:

Ja, det gir jo mening :) ja, for gjennomsnittet er det vel ca. 24 timer etter positiv test, så er det jo alltid unntak dessverre. Men personlig tenker jeg ut fra gjennomsnittet og ville tenkt at selve eggløsningsdagen er i morgen og 1 dpo blir lørdag. Jeg har stort sett tatt temperaturen for å få bekreftet el også, men nå gidder jeg ikke hver syklus lengre:hilarious:
Har aldri testa temping, vet ikke om jeg klarer å øve inn den rutinen før jeg skal ut av senga :think005

Om det ikke blir noe denne syklusen, skal vi i gang med IVF på nyåret. Hadde vært så deilig å slippe, om vi får det til på hjemmebane.

Har aldri testa temping, vet ikke om jeg klarer å øve inn den rutinen før jeg skal ut av senga :think005

Om det ikke blir noe denne syklusen, skal vi i gang med IVF på nyåret. Hadde vært så deilig å slippe, om vi får det til på hjemmebane.
Nei, det er litt tiltak helt i starten, men så blir det en rutine det og. Men det er jo ikke veldig nødvendig heller :)

Ah, da håper jeg for deg at dette blir syklusen det går! Vi er i et IVF-forløp, har hatt to forsøk, men denne og forrige syklus prøver vi på hjemmebane. På nyåret skal vi sikkert i gang med siste forsøk av den pakken vi kjøpte. Jeg håper også vi får det til på egenhånd nå denne runden. Hadde vært fantastisk:D Har dere prøvd lenge?

Nei, det er litt tiltak helt i starten, men så blir det en rutine det og. Men det er jo ikke veldig nødvendig heller :)

Ah, da håper jeg for deg at dette blir syklusen det går! Vi er i et IVF-forløp, har hatt to forsøk, men denne og forrige syklus prøver vi på hjemmebane. På nyåret skal vi sikkert i gang med siste forsøk av den pakken vi kjøpte. Jeg håper også vi får det til på egenhånd nå denne runden. Hadde vært fantastisk:D Har dere prøvd lenge?
Vi var uten prevensjon med «det som skjer, det skjer»-holdning i minst 5-6 år. Samtidig som ingenting skjedde, vokste ønsket om et barn, men tida begynte å renne ut. Vi begynte å prøve mer aktivt, og har også nå vært utreda for infertilitet fra 2022 til i år i september. De fant ingen årsak, men siden jeg blir 40 til neste år, ble vi henvist til IVF. Har akkurat blitt godkjent for behandling i det offentlige og skal ringe inn ved neste mens. Var gravid og mista tidligere i høst, har ingen barn fra før. Sykehuset sier at eggreserven min er god, så jeg har ikke gitt opp håpet.

Hva med dere?

Vi var uten prevensjon med «det som skjer, det skjer»-holdning i minst 5-6 år. Samtidig som ingenting skjedde, vokste ønsket om et barn, men tida begynte å renne ut. Vi begynte å prøve mer aktivt, og har også nå vært utreda for infertilitet fra 2022 til i år i september. De fant ingen årsak, men siden jeg blir 40 til neste år, ble vi henvist til IVF. Har akkurat blitt godkjent for behandling i det offentlige og skal ringe inn ved neste mens. Var gravid og mista tidligere i høst, har ingen barn fra før. Sykehuset sier at eggreserven min er god, så jeg har ikke gitt opp håpet.

Hva med dere?
Uff, det har vært en lang vei for dere. På tide dere ble henvist til ivf da! Håper at det er det som skal til hvis det ikke klaffer denne runden da :) Ivf er jo på mange måter en interessant prosess også, hvor man får mye innsikt i alt som skjer og hva man kan gjøre. Trist å høre at du mistet i høst, men da vet du at du kan bli gravid i alle fall.

Ikke i nærheten av deres historie, men vi har prøvd ett år nå. Vi var kjempeheldige og fikk datteren vår ganske raskt etter at vi bestemte oss for å prøve på barn, så jeg trodde ikke nummer to skulle bli noe problem, men det ble det altså. Innser at vi er heldige som har en da. Jeg har fortsatt håp og mye vilje til å prøve videre heldigvis :happy:

Uff, det har vært en lang vei for dere. På tide dere ble henvist til ivf da! Håper at det er det som skal til hvis det ikke klaffer denne runden da :) Ivf er jo på mange måter en interessant prosess også, hvor man får mye innsikt i alt som skjer og hva man kan gjøre. Trist å høre at du mistet i høst, men da vet du at du kan bli gravid i alle fall.

Ikke i nærheten av deres historie, men vi har prøvd ett år nå. Vi var kjempeheldige og fikk datteren vår ganske raskt etter at vi bestemte oss for å prøve på barn, så jeg trodde ikke nummer to skulle bli noe problem, men det ble det altså. Innser at vi er heldige som har en da. Jeg har fortsatt håp og mye vilje til å prøve videre heldigvis :happy:
Håper det klaffer for oss begge! På den ene eller andre måten, men hadde vært gøy med en romjulsoverraskelse.

Prøver temping for første gang her . Litt utfordring . Har tempen under puta og stapper den i kjeften og noterer i app . Rar ett min . Men ja når en unge roper fra rommet at hun må tisse , så må jeg ut av senga . Heldigvis sluppet det hittil .:)

Hvordan ser det ut? Er jo ny på skjema :nailbiting:

Vedlegg

• IMG_5193.jpeg
    IMG_5193.jpeg
    721,9 KB · Visninger: 68
Mine ser ut som dine nå, og skal ikke ha EL før 19. desember. Leses som lav i Premom for min del også, og er for så vidt enig da mine blir blodrøde da de er positive. Vet ikke hvordan monitor/appene dine har lest av slike resultater tidligere?
Selve testene er forsovidt greie nok, men siden monitoren også fanger opp østrogen først, så er det den som sier i fra om at det er på plass.. og det kommer minst to dager før LH stiger.. så spørs om jeg blir å havne i uke 1 i stedet … sukk..

Jeg skjønner ikke helt hva som skjer her… Streken er svakere enn den var på CD13/14, kan dette betyr at EL har vært? Er det ikke rart at det ikke har vært antydning til topp da?

Jeg har hatt 28 ukers syklus siste to syklusene, og trodde at topp skulle være CD14 og EL15. Kanskje er ikke syklusen min like regelmessig som jeg trodde…

Vedlegg

• IMG_8146.png
    IMG_8146.png
    1,5 MB · Visninger: 84
Ja, det var virkelig helt spesielt! Følte meg som verdens heldigste hele veien, til tross for at jeg var livredd for å miste igjen :Heartred

For min del, måtte jeg opereres for å fjerne endometriose (har alvorlig grad). Mye sammenvoksninger på indre organer, cyster og arrdannelser. Dette hadde mest sannsynlig gjort at ikke egget klarte å feste seg skikkelig i livmoren. Jeg ble tilbudt støttemedisiner flere ganger i det offentlige, men jeg var jo en frisk kvinne i beste alder og jeg var redd for at det var eggbestanden min som var dårlig. Konsekvensen kunne jo være at jeg da ville bært frem et sykt barn som kroppen vanligvis ville "ordnet opp" med av seg selv, om jeg ikke hadde vært medisinert. Så, jeg er glad jeg insisterte på å få full utredning for å slippe alt mulig unødig.

Tatt NIPT i begge graviditeter (privat i Danmark da det ikke var lovlig i 2020 og 2021 her i Norge), og begge barna var friske. Gjorde det mest for egen psyke, og kommer til å ta det igjen om vi blir gravide på ny :Heartred
Det skjønner jeg :Heartred

Så bra du insisterte på å få full utredning og at du fikk den operasjonen til slutt. :Heartred

Jeg har ikke sjekket for eggløsning denne mnd, men vi har lagt inn aksjer hver eneste fra dagen etter siste tr og det er en dag vi ikke fikk til pga sykdom.

Så vi fortsetter med aksjer hver dag frem til ikm på nyttårsaften :hilarious:
Vi skal ikke misse en dag til :hilarious::happy: og håper på positiv test på nyttårsaften:happy093

Jeg er helt forvirret og aner ikke om jeg har hatt eggløsning eller ikke :( Men har fått lagt inn aksjer CD 10, 11, 13 og 16. Håååper det er nok, men har mistet litt trua siden jeg ikke har funnet topp på testene og vi ikke fikk lagt inn aksjer CD14 eller 15…

Både PM og FF er helt på bærtur.. Jeg har ikke hatt EL, men temp og CM roter til grafene mine.. men endelig ser det ut som om LH stiger!
Screenshot_20231216_101434.jpg

Back
Topp