Symptomtråd

Med første barnet i 2008, startet det med skikkelig mensenmurringer som om mensen skulle komme som en flodbølge når som helst. Og så etterhvert sterk luktesans og mat smakte rart.

Med nr to i 2012, var det de samme type murringene, og tre dager før forventet mens at mat smakte spy og sterk luktesans.. Og så etterhvert lett kvalme.

Tredje graviditeten i 2022 som endte i SA uke 6/7, startet det med at jeg fikk enorme smerter i det ene brystet før jeg visste at jeg var gravid, og jeg måtte gjennom pakkeforløp for brystkreft (det gikk bra med meg, men som sagt ikke spiren), og så enormt mye mensenmurringer som var ordentlig vondt.. og rakk så vidt å få forsterket luktesans og uggenhet før det var over.

Denne gangen, fikk jeg noe av de samme mensmurringene, men de er liksom mildere enn forrige gang.. og mye mer ligamentsmerter på sidene og lysken, og stikk når jeg hoster. Som jeg håper er et godt tegn, da jeg nærmer meg datoen for da jeg mistet sist.. Og begge brystene er veldig ømme, og har tidvis trøtthet - som begge deler kommer og går litt, som jeg håper ikke er et negativt tegn, noen som har erfaringer med det ?
Vet ikke om symptomene kom og gikk i 2008 & 2012 da alt gikk bra, for nå tolker jeg jo alt mye mer, i frykt :smiley-ashamed004

Har hatt ganske ulike symptomer så langt disse korte 5 ukene, fra første graviditet og denne. Første graviditet kom hyppig tissing og trøtthet på samme tidspunkt som positiv test, mens denne gangen har jeg hatt svake mensmurringer fra 6 dpo :pompus:

Det som også er annerledes denne gangen er spotting fra ca 13 dpo (litt brunlig og rosa), litt mer etter sex. Noen som har hatt dette tidligere, eller har det nå? Har skjønt at det kan være vanlig, men greit å få det bekreftet av faktiske personer :smiley-angelic001 Testene stiger jevnt og fint virker det som, er 19 dpo i dag.
Jeg hadde spotting fra uke 5-13. Mistet dessverre av andre årsaker (navlestreng rundt halsen). Men fikk beskjed om at veldig mange spotter, og at grunnen til at jeg gjorde det mest sannsynlig var at morkaka lå langt nede. Det jeg gjorde når jeg spotta var å ta kontakt med legekontor, slik at jeg fikk ta hcg måling. Ettersom den heller ikke steg noe, fikk jeg ultralydtime for å utelukke svangerskap utenfor livmor. På timen fant de hjertelyd, var da 6+2.
Masse lykke til, håper det gir seg snart! Vet hvor kjedelig det er å spotte/blø :Heartred

Jeg hadde spotting fra uke 5-13. Mistet dessverre av andre årsaker (navlestreng rundt halsen). Men fikk beskjed om at veldig mange spotter, og at grunnen til at jeg gjorde det mest sannsynlig var at morkaka lå langt nede. Det jeg gjorde når jeg spotta var å ta kontakt med legekontor, slik at jeg fikk ta hcg måling. Ettersom den heller ikke steg noe, fikk jeg ultralydtime for å utelukke svangerskap utenfor livmor. På timen fant de hjertelyd, var da 6+2.
Masse lykke til, håper det gir seg snart! Vet hvor kjedelig det er å spotte/blø :Heartred
Åå, tusen takk for tilbakemelding av din erfaring!:happy: Trist å høre hvordan du mistet:Heartred
Satser på at det går veien, det er minimalt og ikke alltid daglig. Spent på å se om det kommer 3+ på digital om 2 dager :smiley-angelic001

Syyyykt trøtt, opp og ned kvalm, svimmel og helt vanvittig oppblåst og bleeergh:hungover: spiser virkelig ikke mye om dagen, men føler meg pløsete og mett hele tida

5+6 og merker ikke så mye. Litt lett press og stikking i magen nå og da. Og bittelitt mer sulten enn ellers.

Flere som sliter med søvn? Får ikke sovet skikkelig, våkner hele tiden:hungover:

Er i dag uke 6+1, har lite symptomer bortsett fra uteblitt mens, svært trøtt og en ekstrem sultfølelse stort sett døgnet rundt. Denne sulten hadde jeg ikke i forrige svangerskap da jeg var konstant kvalm, så dette er nytt for meg. Føler allerede at jeg ser svær ut. Andre?

Er i dag uke 6+1, har lite symptomer bortsett fra uteblitt mens, svært trøtt og en ekstrem sultfølelse stort sett døgnet rundt. Denne sulten hadde jeg ikke i forrige svangerskap da jeg var konstant kvalm, så dette er nytt for meg. Føler allerede at jeg ser svær ut. Andre?
Sist hadde jeg en ulvehunger! Var nytt for meg og, frykta tvillinger for jeg hadde gått opp i vekt innen uke 12, og hadde vanligvis gått en del ned til da:hilarious: denne gangen har jeg kvalmen igjen. Kvalm og føler meg så mett, men samtidig sulten. Merkelig følelse.

Lusker meg forsiktig inn her. 5+4 og har brekt meg skikkelig for første gang. Har vært uggen en ukes tid, og ordentlig kvalm fra i går. Synes det er litt tidlig. Har bare vært gravid en gang før, som endte i MA i uke 12. Da ble jeg kvalm over en uke senere. Men ble til slutt innlagt på sykehuset.
Er også kronisk sulten, supertrøtt, men får ikke sove. Våkner før halv 6 hver morgen. Og klarer ikke sove på dagtid selv om jeg er helt utslitt.
Puppene har vært megaømme siden uke 4.

Har begynt å bli litt uggen faktisk, tør å si det nå som jeg fikk fint svar på hcg i dag :p. Også sover jeg veldig dårlig og urolig.

Søvn! Ellers ømme pupper, lett andpusten, sliten og dårlig matlyst. Venter på kvalmen som pleier å komme snart men ser alltid på den som et godt tegn (for min del i hvert fall)

Back
Topp