IKM uke 50

Jeg kjenner litt på å skrive detta her! Nikotin.... Det er noe jeg har grua meg veldig til å slutte med... Og i lang tid tenkt at det vil nok ikke være noe problem å slutte den dagen jeg finner ut at jeg er gravid (om det noen gang vil skje)... Men uansett, nå har jeg KLART DET! Snusen er lakt på hylla for godt! Sto opp en morgen og bare bestemte meg for at nå var det nok, før jeg blir gravid og ikke hadde hatt noe valg (Jeg tror faktisk det hadde vært værre enn sånn det er nå)
:cool:

4 dpo og tempen holder seg fremdeles jevn og høy :nailbiting: Dette begynner å gi meg litt forventninger nå, det ser foreløpig veldig likt ut som når det klaffet med yngste :love017

Vedlegg

• IMG_3303.jpeg
    IMG_3303.jpeg
    577,5 KB · Visninger: 57
ENDELIG SKJER DET NOE! Mulig jeg må bytte ikm-gruppe, men holder meg her enn så lenge.

Jeg har aldri testa for eggløsning før siden jeg alltid har hatt jevn syklus. Er det sånn at når den er positiv så kommer eggløsning typ i morgen? Altså, hvis jeg tester positivt i kveld så kommer den på tirsdag eller onsdag?

Vedlegg

• IMG_8024.png
    IMG_8024.png
    1,1 MB · Visninger: 78
ENDELIG SKJER DET NOE! Mulig jeg må bytte ikm-gruppe, men holder meg her enn så lenge.

Jeg har aldri testa for eggløsning før siden jeg alltid har hatt jevn syklus. Er det sånn at når den er positiv så kommer eggløsning typ i morgen? Altså, hvis jeg tester positivt i kveld så kommer den på tirsdag eller onsdag?
Spennende :happy093
Fra positiv test vil det være ca 24-48t til selvw eggløsningen :cat:

Jeg kjenner litt på å skrive detta her! Nikotin.... Det er noe jeg har grua meg veldig til å slutte med... Og i lang tid tenkt at det vil nok ikke være noe problem å slutte den dagen jeg finner ut at jeg er gravid (om det noen gang vil skje)... Men uansett, nå har jeg KLART DET! Snusen er lakt på hylla for godt! Sto opp en morgen og bare bestemte meg for at nå var det nok, før jeg blir gravid og ikke hadde hatt noe valg (Jeg tror faktisk det hadde vært værre enn sånn det er nå)
Så bra du har klart å slutte! :D Sluttet selv i april (tror jeg) 2021, så deilig å ikke bære avhengig av det. Og så digg at jeg var for lengst «ferdig-slutta» da jeg ble gravid med mini!

Jeg blir så sykt tørr i munnen på natten i lutealfasen! Ble det forrige syklus også. Mulig det er pga tett nese, men må være noe med hormoner også tenker jeg da, når det så ofte kommer i dpo land (er jo tett i nesen ellers også) :hilarious:

4 dpo og tempen holder seg fremdeles jevn og høy :nailbiting: Dette begynner å gi meg litt forventninger nå, det ser foreløpig veldig likt ut som når det klaffet med yngste :love017
Spennende! :nailbiting::nailbiting: Herregud bare 3-4-5 dager her nå, så tikker det forhåpentligvis inn positive tester!

Ahh.. Mista selvkontrollen og tok en test (8 eller 7 dpo i dag) tidligtester fra babyplan.
Angrer hver gang jeg gjør dette…

Var ikke morgenurin så skjønner ikke hva hjernen min tenker med

Skal prøve å holde meg til 10-11 dpo før neste test…

7D0EE43A-CB6F-43BD-A9E9-A063A55E81D4.jpeg

Så flink! Det er jo en kjempebragd! :smiley-bounce016
Det må du være stolt av!

Wow, knallbra!! All grunn til å være stolt :D :gen014

Er det noen som har hat høy på el testene lenge? Ville dere tippa att el er i dag? Sorry detaljer, men har ikke el slim lenger, nå er det krema 8-) hehe

Vedlegg

• Screenshot_20231204_100137_Premom.jpg
    Screenshot_20231204_100137_Premom.jpg
    185 KB · Visninger: 71
Er det noen som har hat høy på el testene lenge? Ville dere tippa att el er i dag? Sorry detaljer, men har ikke el slim lenger, nå er det krema :cool: hehe
Jeg har positiv test i 2-3 dager, men hos meg slipper egget dagen etter første positiv test. Vanskelig å si hvis du ikke temper, egentlig :)

Jeg har positiv test i 2-3 dager, men hos meg slipper egget dagen etter første positiv test. Vanskelig å si hvis du ikke temper, egentlig :)
Er egentlig noe sånn jeg tror her også. Før når jeg har blitt gravid har jeg bare fulgt el smertene, å det var i går og lørdag. Så tenker egget kanskje slapp i går kveld. Livmortappen og utfloden har også forandret seg siden i går. Det stemmer også med kalenderen min.. men blir litt koko av å ike vite, og lurer på hvor lenge vi skal legge aksjer. Hehe.

Jeg også! Jeg har snusa i sikkert 10 år og har prøvd så mange ganger. Men denne gangen går det - jeg skal aldri starte igjen! Sliter enda med å kvitte meg med selve vanen (så jeg bruker onico enn så lenge, skal slutte med det også), men er helt ferdig med nikotin og kjenner jeg har fått så mye lavere skuldre mtp prøvinga. Nå kan jeg bli gravid "når som helst" uten å være redd for å skade fosteret. Jeg merka også da jeg huka av på IVF-papirene at jeg smilte fra øre til øre, fordi jeg kunne huke av for "null snus" :happy093. Stolt av oss begge, for dette er ikke bare enkelt!

Er egentlig noe sånn jeg tror her også. Før når jeg har blitt gravid har jeg bare fulgt el smertene, å det var i går og lørdag. Så tenker egget kanskje slapp i går kveld. Livmortappen og utfloden har også forandret seg siden i går. Det stemmer også med kalenderen min.. men blir litt koko av å ike vite, og lurer på hvor lenge vi skal legge aksjer. Hehe.
Det kan høres ut som el er over da, at du er 1 dpo i dag :)

Har noen her noen formening angående tidligtester vs normale? Jeg har makesure strimler liggende, men la nettopp inn en bestilling på bp tidligtester. Er det egentlig noen forskjell på de?

Har noen her noen formening angående tidligtester vs normale? Jeg har makesure strimler liggende, men la nettopp inn en bestilling på bp tidligtester. Er det egentlig noen forskjell på de?
Det har blitt testet litt på her inne, og svaret ble at normale tester (ihvertfall make sure og babyplan) slår ut like tidlig som tidligtestene. Så her er det penger å spare :joyful:

Jeg også! Jeg har snusa i sikkert 10 år og har prøvd så mange ganger. Men denne gangen går det - jeg skal aldri starte igjen! Sliter enda med å kvitte meg med selve vanen (så jeg bruker onico enn så lenge, skal slutte med det også), men er helt ferdig med nikotin og kjenner jeg har fått så mye lavere skuldre mtp prøvinga. Nå kan jeg bli gravid "når som helst" uten å være redd for å skade fosteret. Jeg merka også da jeg huka av på IVF-papirene at jeg smilte fra øre til øre, fordi jeg kunne huke av for "null snus" :happy093. Stolt av oss begge, for dette er ikke bare enkelt!

Du skriver det som jeg skulle sakt det selv, et eventuelt foster har stått som høy motivasjon for å klare å slutte, her helt uten hjelpemidler annet enn tyggis og pastiller.
Jeg kjenner suget og vanen er der, så jeg tenker hardt på motivasjonen og det at det tar ca 21 dager å endre en vane.. det er hardt, men jeg vet det er verdt det

Vi må gi oss selv en god klapp på skuldra og slippe jubelen løs, vi er gode!:smiley-bounce016

Back
Topp