Hoppe over juleprøving?

Reinrosa

Bli kjent med forumet
Juliknøttene 2022
Er det noen som tenker å «hoppe over» prøvinga nå i juletida, for å unngå stresset?
Mener ikke å la vær å kose seg sammen, men heller det å ikke planlegge aktiviteten i og rundt el?

Litt bakgrunn:
For meg har disse prøveperioden(e) blitt så utrolig slitsomme.

På jobb denne uka er det stort sett de negative g-testene, det eneste jeg har klart å tenke på. Humøret er dårlig og fokusen enda verre. Prøving som skulle være en positiv ting sammen med mannen, har nå bare oppslukt meg helt og føler jeg har «feila» pga dette.

Har to barn fra før, men prøver nå på tredje, da vi føler det er rett tid, og det vil komplettere oss, samtidig som ingen av oss blir yngre (jeg 36, han 44), noe som gir det hele litt ekstra press.

Er det domt å hoppe over en periode nå?

Jeg vil ikke la dette ta overhånd i alt annet som foregår rundt juletider.

Del gjerne tanker rundt temaet og litt om deg selv :Heartred:Heartred

Jeg tenker hver måned at jeg skal slutte å prøve og heller bare la ting skje så jeg skjønner akkurat hva du mener. Skulle ønske jeg klarte å legge det fra meg. Men jeg kjenner så godt når jeg får eggløsning at selv uten testing vet jeg. Hadde jeg klart å slappe uansett?
Vi er omtrent samme alder, jeg litt eldre, men mannen straks 44.
Har ingen råd, men bra med sympati.

Jeg tenker hver måned at jeg skal slutte å prøve og heller bare la ting skje så jeg skjønner akkurat hva du mener. Skulle ønske jeg klarte å legge det fra meg. Men jeg kjenner så godt når jeg får eggløsning at selv uten testing vet jeg. Hadde jeg klart å slappe uansett?
Vi er omtrent samme alder, jeg litt eldre, men mannen straks 44.
Har ingen råd, men bra med sympati.
Takk for sympati! Har dere prøvd lenge? :HeartpinkUtfordringen er vel at ting sjelden «bare skjer», om man ikke timer det? Legger man ikke opp til det, så tenker man raskt at det er derfor ikke noe skjedde. Gjør man motsatt så blir man ekstra skuffa når det ikke klaffer… uff.

Jeg tok ut spiralen i mai. Men første måned regner jeg ikke helt med. Så er på femte pp nå.

Datteren min kom uten å prøve. Det var mye mindre stress!

Mista uplanlagt junispire og kjente da skikkelig på ønsket :Heartred
Håper mannen blir litt gira også og da lar vi ingen sjanse gå :bag:

det der med ikke å stresse er så sjukt vanskelig :arghh:
Kan du telle deg fren til ca el?
kunne det vært en idé med julekalender med leker? fokusere på å få prøvd ut om det er én ting hver dag eller om dere strekker kalenderen over lengre tid?

Så synd å høre! Håper det går bra med dere :Heartpink Dere prøver igjen nå?

Det har rykta seg at kalenderen fra nytelse skal være innkjøpt, så det skal vel fint la seg kombinere, hehe:cool:

Mista uplanlagt junispire og kjente da skikkelig på ønsket :Heartred
Håper mannen blir litt gira også og da lar vi ingen sjanse gå :bag:

det der med ikke å stresse er så sjukt vanskelig :arghh:
Kan du telle deg fren til ca el?
kunne det vært en idé med julekalender med leker? fokusere på å få prøvd ut om det er én ting hver dag eller om dere strekker kalenderen over lengre tid?
Så synd å høre! Håper det går bra med dere :Heartpink Dere prøver igjen nå?

Det har rykta seg at kalenderen fra nytelse skal være innkjøpt, så det skal vel fint la seg kombinere, hehe:cool:

Hei. Jeg har blitt gravid 6 ganger. Men har kun 2 barn som kommet til verden. Ble gravid i vår. Og det var naturlig. Jeg time det kanskje litt. Dessverre døde baby i sommer. Uke 16. Jeg savner å gå gravid. Men jeg pushe ikke i forholdet. Vi har har 2 barn som krever sin oppmerksomhet. Ei som snart bli 9 og en 2 åring som går mot 3.

Hei. Jeg har blitt gravid 6 ganger. Men har kun 2 barn som kommet til verden. Ble gravid i vår. Og det var naturlig. Jeg time det kanskje litt. Dessverre døde baby i sommer. Uke 16. Jeg savner å gå gravid. Men jeg pushe ikke i forholdet. Vi har har 2 barn som krever sin oppmerksomhet. Ei som snart bli 9 og en 2 åring som går mot 3.
Så fryktelig leit å miste sånn! Varme tanker til dere.

Tenker kanskje det er fint å ta det litt som det kommer, uten å vente alt for lenge. Vanskelig dette.

Så fryktelig leit å miste sånn! Varme tanker til dere.

Tenker kanskje det er fint å ta det litt som det kommer, uten å vente alt for lenge. Vanskelig dette.
Ja vanskelig. Men å pushe forholdet enda mer for at nummer 3 kommer fort sliter mer på forholdet. Vi nærmer oss 39 år nå. Og vi kjenner hvordan 2 små blir større og større. Vi blir slitne og trøtte på kvelden. Jeg velger å gi forholdet tid.

Vi skal ha prøvepause til februar nå. Har prøvd på nr 2 i 1,5 år, og jeg fikk gradert sykemelding nå fordi jeg var så mentalt sliten av alt :( prøver å slappe av, men når «alle» andre er gravide med nr 2 så føler man seg bare verre..
Så skal jeg på tur med jobben en uke i Afrika i februar, og kan ikke være gravid da!

Nei, herlighet det går ikke . Føler vi har dårlig tid også har jeg tisse på pinne mani :nailbiting: Også er det utrolig hyggelig å pule i jula også :angelic:. Å skulle vi droppa , så er jeg så redd for at et dyrbart egg vil gå til grunne . Samboern spør åssen testen ligger ann, såføler vel at vi koser oss litt med de også. Jeg har kanskje mer indre stress med bio klokka , mens han fysisk stresser fordi han kanskje har jobba 13 timer å må kjøre hjem et par tre timer fra jobb for å pule kjærringa si .:angelic::bag:

Vi skal ha prøvepause til februar nå. Har prøvd på nr 2 i 1,5 år, og jeg fikk gradert sykemelding nå fordi jeg var så mentalt sliten av alt :( prøver å slappe av, men når «alle» andre er gravide med nr 2 så føler man seg bare verre..
Så skal jeg på tur med jobben en uke i Afrika i februar, og kan ikke være gravid da!
Det er jo alt for lett å la seg påvirke av hvordan det fremstår for andre, i alle fall inne på slike forum som dette. Sånn sett gjør vi jo oss en bjørnetjeneste å «snakke ut» om tankene våre her. Det sagt, så tror jeg ikke alternativet er såå my bedre. Og i ditt tilfelle (og mange fler) hvor det tærer på alt av styrke man har igjen, så tipper jeg det er fryktelig tungt. Så leit å høre at det har latt vente på seg for dere :Heartred

Nå kan du prøve å se framover til å kunne reise trygt og sikkert. Er det lov å spørre hva du jobber med? Afrika har alltid vært drømmen min å reise til. Litt misunnelig der ja :D

Nei, herlighet det går ikke . Føler vi har dårlig tid også har jeg tisse på pinne mani :nailbiting: Også er det utrolig hyggelig å pule i jula også :angelic:. Å skulle vi droppa , så er jeg så redd for at et dyrbart egg vil gå til grunne . Samboern spør åssen testen ligger ann, såføler vel at vi koser oss litt med de også. Jeg har kanskje mer indre stress med bio klokka , mens han fysisk stresser fordi han kanskje har jobba 13 timer å må kjøre hjem et par tre timer fra jobb for å pule kjærringa si .:angelic::bag:
Hihih. Dette er jo som rett ut av en film! (Godt ment) ;) jeg digger at du tar det hele med et smil.

Julepuling er beste slaget. Liker sånn sett forslaget lenger opp her, om å lage juleprøvinga om til en adventskalender. En teststrimmel i hver luke? Hehe

Hvem ville vel ikke kjørt to-tre timer når man vet hva som venter hjemme?:cool:

Hihih. Dette er jo som rett ut av en film! (Godt ment) ;) jeg digger at du tar det hele med et smil.

Julepuling er beste slaget. Liker sånn sett forslaget lenger opp her, om å lage juleprøvinga om til en adventskalender. En teststrimmel i hver luke? Hehe

Hvem ville vel ikke kjørt to-tre timer når man vet hva som venter hjemme?:cool:
Haha ja adventskalender med test pinner hadde hvert noe haha. Det sier gubbe også , kjører langt for å pule kjærringa min hehe. Ganske søtt :angelic: værre er det når det dukker opp ting I jobben hvor han faktisk ikke kan slippe alt og den er kjipest.

Nei. Jeg har pcos og har hatt noen laange sykluser. Sluttet på pillen i januar, men har bare hatt 4 el'er til nå. Er på cd 74 i dag. Nå skal jeg starte på Letrozol, og jeg tror dette vil senke skuldrene og stresset. Bare det å vite at vi har en sjangse til å faktisk bli gravide vil hjelpe meg veldig. Vi ble lett gravide med de 2 vi har, så jeg håper vi skal få en klaff nå når jeg starter med Letrozol ❤️

Jeg har mye el smerter, det er ikke til å unngå når jeg har el. Så det ville vært vanskelig å ikke legge opp til aksjer rundet el :joyful:
Jeg kjenner klokken min tikker (ble nettopp 38) så jeg vil ikke gå glipp av en el.

Vi har prøvepause nå i et par måneder. Føler ikke vi har "tid", men på grunn av sommerstengt fødeavd blir det sånn. Neste PP kommer vel rundt julaften, men da har jo gjerne freden senket seg. :wacky: Kjenner faktisk at det er litt godt med den pausen nå. Er så mye annet i livet som stresser for tiden. Og jeg er som deg: litt for inni prosessen at det tar overhånd. :Heartred

Nei. Jeg har pcos og har hatt noen laange sykluser. Sluttet på pillen i januar, men har bare hatt 4 el'er til nå. Er på cd 74 i dag. Nå skal jeg starte på Letrozol, og jeg tror dette vil senke skuldrene og stresset. Bare det å vite at vi har en sjangse til å faktisk bli gravide vil hjelpe meg veldig. Vi ble lett gravide med de 2 vi har, så jeg håper vi skal få en klaff nå når jeg starter med Letrozol ❤️

Jeg har mye el smerter, det er ikke til å unngå når jeg har el. Så det ville vært vanskelig å ikke legge opp til aksjer rundet el :joyful:
Jeg kjenner klokken min tikker (ble nettopp 38) så jeg vil ikke gå glipp av en el.
Takk for deling av din historie. Kan ikke forestille meg hvordan det er å måtte slite med en sånn lidelse. Ære være til deg som jobber gjennom det :Heartred

Eneste jeg kan sammenligne med selv er at jeg fikk utørt konisering for noen år tilbake, og det kan medføre noen komplikasjoner. Veldig glad for at celleforandringene ble oppdaget så tidlig.

Håper på det aller beste, og en fin liten julegave til dere:love017

Vi har prøvepause nå i et par måneder. Føler ikke vi har "tid", men på grunn av sommerstengt fødeavd blir det sånn. Neste PP kommer vel rundt julaften, men da har jo gjerne freden senket seg. :wacky: Kjenner faktisk at det er litt godt med den pausen nå. Er så mye annet i livet som stresser for tiden. Og jeg er som deg: litt for inni prosessen at det tar overhånd. :Heartred
Jeg klarer liksom ikke å få delt alle følelsene heller. Mannen er jo forsåvidt bare glad til, ekstra prøving er jo ekstra mye kos… men jeg sitter med alle tankene og «ansvaret» etter evt befruktning:rolleyes:

Back
Topp