Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Go go hCG! Kjempefin økning!13 DPO/4+1
Da fikk jeg bekreftelsen jeg håpet på med fin økning fra i går og veldig tydelig strek
Vis vedlegget 418769
Fortsatt helt uvirkelig!
Symptomer per nå: veldig trøtt om ettermiddagen, og egentlig enda. Kvalmebølge i dag midt på dagen, heldigvis kortvarig. Litt småuggen forøvrig. Jeg føler meg ganske gravid![]()
Ååå så koselig å ha dagbok fra første svangerskap, jeg var ikke aktiv her inne med første og angrer på det nå. Men det blir stas å følge med her i dagboka di denne gangenJeg er litt dagbokmenneske. Har lagret dagboka fra første graviditet, syns det er hyggelig å ha. Så forsvinner nok ikke så lett fra dagbokverden
Ja, nå må gullegget og terminspira komme ja, det hadde vært veldig fint
Var mye dårlig. Så forberedt på at det kan bli sånn igjen![]()

håper det blir bedre hos deg denne gangen
men hvis ikke så er vi hvertfall litt mer forberedt på hva det innebærer da jaJa, veldig stasGo go hCG! Kjempefin økning!
Ååå så koselig å ha dagbok fra første svangerskap, jeg var ikke aktiv her inne med første og angrer på det nå. Men det blir stas å følge med her i dagboka di denne gangen![]()
tenker nok jeg også kommer til å fortsette med min, synes det er veldig koselig
Takk!! Krysser alt som krysses kan for detforventningene står i taket hehe
Ja stemmer det, vi hadde jo en lang samtale om det her inne, jeg har litt gullfiskminne iblanthåper det blir bedre hos deg denne gangen
![]()
men hvis ikke så er vi hvertfall litt mer forberedt på hva det innebærer da ja
Gikk igjennom den her om dagen og så på hvilke symptomer jeg hadde når, og satt det i en liste. Så kan jeg sammenlikne litt, sånt syns jeg er litt morro 
Jeg tror det blir lettere når man vet hva man går til, slet så mye med samvittigheten. Kommer sikkert til å gjøre det nå og, men forhåpentligvis i mindre grad når jeg påenmåte har akseptert at sånn er det å være gravid i blant. Håper det hvertfall 

Så koselig gave! Vet ikke mannen din/sambo at du er gravid enda?16 DPO/4+4
Følt meg mindre gravid de siste dagene. Symptomene jeg har er inntil videre subtile, så tror egentlig jeg har vendt meg til dem og at jeg ikke lengre føler at noe annerledes. Men, kaffe takler jeg ikke smaken av nå, så det i seg selv minner meg på at jeg er gravid, hvertfall hver morgen når jeg står ved kaffemaskinen og velger å koke meg vann til te istedenfor
Tenkt litt på avsmak for kaffe symptomet mitt. Og jeg lurer på om det dukket opp allerede fredag/lørdag. Jeg har hatt en uke hvor jeg har villet ha helmelk i kaffen. Og jeg husker at rundt fredag/lørdag så tenkte jeg at kaffen smakte litt.. ikke riktig.. Men tenkte kanskje jeg skulle hatt i mer melk eller noe. Og jeg er vanligvis ikke kresen på kaffe, så at jeg plutselig var det da er jo litt rart. Så kanskje det faktisk er blant mine tidligste symptomer? Drakk lite kaffe i helgen og, fordi jeg ikke hadde lyst på. Det gir jo mening etter positiv test, men tenkte ikke over det da.
Så en liten liste over mine tidlige symptomer:
- Kaffe smaker ikke godt
- Det strekker i livmora
- Spiser jeg hyppig føler jeg meg fin, uggen når jeg dropper frokost. Spiser til vanlig ikke frokost.
Har testet, men merker at det påvirker meg litt. Sist graviditet følte jeg meg ikke påvirka av testingen, så tenkte jeg ikke ville det nå. De er ganske like som sist, så på ingen måte grunn til å føle seg urolig. Men, ja, blir visst det allikavell. Men, siden jeg er nysgjerrig og vil bruke opp g-testene så tror jeg at jeg fortsetter å teste, men snur de med en gang, skriver på når den er tatt og legger den bort i skapet. Så kan jeg se på dem siden
Ellers kom jeg på at det er farsdag på søndag! Så nå har jeg kjøpt inn en liten boks, gave og kort. Og skal pakke alt fint med en digital test og gi i farsdagsgave. Tror det blir veldig stas![]()

Kaffe smaker for meg helt forferdelig også. PG jeg er skikkelig kaffe elsker!16 DPO/4+4
Følt meg mindre gravid de siste dagene. Symptomene jeg har er inntil videre subtile, så tror egentlig jeg har vendt meg til dem og at jeg ikke lengre føler at noe annerledes. Men, kaffe takler jeg ikke smaken av nå, så det i seg selv minner meg på at jeg er gravid, hvertfall hver morgen når jeg står ved kaffemaskinen og velger å koke meg vann til te istedenfor
Tenkt litt på avsmak for kaffe symptomet mitt. Og jeg lurer på om det dukket opp allerede fredag/lørdag. Jeg har hatt en uke hvor jeg har villet ha helmelk i kaffen. Og jeg husker at rundt fredag/lørdag så tenkte jeg at kaffen smakte litt.. ikke riktig.. Men tenkte kanskje jeg skulle hatt i mer melk eller noe. Og jeg er vanligvis ikke kresen på kaffe, så at jeg plutselig var det da er jo litt rart. Så kanskje det faktisk er blant mine tidligste symptomer? Drakk lite kaffe i helgen og, fordi jeg ikke hadde lyst på. Det gir jo mening etter positiv test, men tenkte ikke over det da.
- Kaffe smaker ikke godt
- Det strekker i livmora
- Spiser jeg hyppig føler jeg meg fin, uggen når jeg dropper frokost. Spiser til vanlig ikke frokost.
Har testet, men merker at det påvirker meg litt. Sist graviditet følte jeg meg ikke påvirka av testingen, så tenkte jeg ikke ville det nå. De er ganske like som sist, så på ingen måte grunn til å føle seg urolig. Men, ja, blir visst det allikavell. Men, siden jeg er nysgjerrig og vil bruke opp g-testene så tror jeg at jeg fortsetter å teste, men snur de med en gang, skriver på når den er tatt og legger den bort i skapet. Så kan jeg se på dem siden
Ellers kom jeg på at det er farsdag på søndag! Så nå har jeg kjøpt inn en liten boks, gave og kort. Og skal pakke alt fint med en digital test og gi i farsdagsgave. Tror det blir veldig stas![]()

Venter med å avsløre det til søndagSå koselig gave! Vet ikke mannen din/sambo at du er gravid enda?![]()
Tenker det er en finfin farsdagsgave 
Shit så gøy! Flink du er som klarer å holde det hemmeligVenter med å avsløre det til søndagTenker det er en finfin farsdagsgave
![]()

Er så rart! Prøvde meg på en kopp nå, en sipp, og js, det smaker virkelig ikke bra. Så her blir jeg tedrikker som gravid, igjen. Helt fint det egentligKaffe smaker for meg helt forferdelig også. PG jeg er skikkelig kaffe elsker!
Man burde ikke fått lov å testet etter positiv test. Men likevel så er det en form for beroligende i en situasjon man ikke kan styre. Eneste man kan styre selv er å følge med på en måte. Alt annet er uten vår kontroll.
Flink du er som legger de bort, jeg stirrer på de. Hele tiden!
Så koselig å gjøre det for mannen![]()

Litt lettere når jeg fikk en anledning å avsløre det påShit så gøy! Flink du er som klarer å holde det hemmelig![]()
Bare noen dagertil nå 
Takk! Ja, jeg tror det blir veldig stas. Gleder meg helt syktGratulerer så myegøy å komme med den gaven på søndag da
![]()

Hihi ja sånt liker jeg også! Så gøy at du har det, blir spennende å se etterhvert da om det blir like symptomer i dette svangerskapet eller om det blir helt annerledesJa, veldig stasGikk igjennom den her om dagen og så på hvilke symptomer jeg hadde når, og satt det i en liste. Så kan jeg sammenlikne litt, sånt syns jeg er litt morro
Haha, vi alle er vell gullfisker i blantJeg tror det blir lettere når man vet hva man går til, slet så mye med samvittigheten. Kommer sikkert til å gjøre det nå og, men forhåpentligvis i mindre grad når jeg påenmåte har akseptert at sånn er det å være gravid i blant. Håper det hvertfall
![]()
16 DPO/4+4
- Kaffe smaker ikke godt
- Det strekker i livmora
Ja, jeg er veldig spent! Hittil altfor tidlig til å merke noe særlig da. Annet enn kaffeaversjonHihi ja sånt liker jeg også! Så gøy at du har det, blir spennende å se etterhvert da om det blir like symptomer i dette svangerskapet eller om det blir helt annerledes
Det tror jeg absolutt at er lettere når man vet hva man går til ja. Håper du klarer å holde på den følelsen hele veien, høres ut som en god innstillinger jo en tøff jobb, og en veldig god gave til alle rundt deg (og deg) du holder på med å lage. Hihi
Ååå så koselig overraskelse!! Det blir sikkert kjempegøy å se ansiktet hans når han åpner den!!
Så morsomt det med kaffen og hvordan det er tidligsymptom for deg. Egentlig ganske kjekt med aversjon for kaffe da hvis siden man ikke skal ha så mye av det i graviditeten. Jeg er kaffe-elsker med stor E, og fikk ikke aversjoner i svangerskapet så savnet det skikkelig.
Lurt å teste på den måten! Kombinert teste/strutsestrategi det der hihi![]()
Skrev ikke ned når det starta sist, så var ikke klar over at det skulle komme så tidlig. Men ja, det er absolutt praktisk at kroppen slutter å like det. Men jeg er jo og glad i koffeinfri, så kunne bytta ut med det. Men brått må jeg jo finne teer jeg kan drikke og som jeg syns er gode. Nesten et prosjekt i seg selv det
Heldigvis er litt kaffe greit omgang fortsetter å like det 

Det er sant, mange teer man ikke skal ha også så ikke bare bare å manøvrere te-verden som gravid heller siJa, jeg er veldig spent! Hittil altfor tidlig til å merke noe særlig da. Annet enn kaffeaversjonSkrev ikke ned når det starta sist, så var ikke klar over at det skulle komme så tidlig. Men ja, det er absolutt praktisk at kroppen slutter å like det. Men jeg er jo og glad i koffeinfri, så kunne bytta ut med det. Men brått må jeg jo finne teer jeg kan drikke og som jeg syns er gode. Nesten et prosjekt i seg selv det
Heldigvis er litt kaffe greit omgang fortsetter å like det
Hihi, ja, en perfekt blanding av å være testegal og struts![]()
jeg drakk koffeinfri ja, men synes ikke det blir helt det samme hehe, ble én kopp kaffe på morgenen, er jo lov med litt som du sier. Har du noen tips til gravidvennlige teer? Jeg liker godt en god te også jeg 

jeg tror jeg blir wannabe-struts, kommer ikke til å klare å la være å teste men skulle ønske jeg klarte det og bare være struts for det er en så mye bedre filosofiJa, ting har gått godt når de har skjedd og tregt mens man venter på at de skal skjeÅåh, du er gravid! Haha, hva man går glipp av ved litt fravær. Gratulerer!![]()

Ellernoe sånt 

Jeg er så forvirra i teverden. Sist trodde jeg te var safe, så sjekka det ikke. Men har jo skjønt at det ikke nødvendigvis er det. Og nå er jeg totalt forvirra. Slik jeg har skjønt det så er frukt- og bærte som oftest trygt. Så jeg har drukket en jordbærte på jobb denne uka. Men de sniker av og til inn ingredienser som man ikke skal ha, så jeg må egentlig lese på innholdslista for å være sikker. Så jeg er totalt forvirra. Håper jeg blir klokere snartDet er sant, mange teer man ikke skal ha også så ikke bare bare å manøvrere te-verden som gravid heller sijeg drakk koffeinfri ja, men synes ikke det blir helt det samme hehe, ble én kopp kaffe på morgenen, er jo lov med litt som du sier. Har du noen tips til gravidvennlige teer? Jeg liker godt en god te også jeg
Hahaha fantastiskjeg tror jeg blir wannabe-struts, kommer ikke til å klare å la være å teste men skulle ønske jeg klarte det og bare være struts for det er en så mye bedre filosofi
I dag blir det å teste en kopp kaffe med helmelk i og se om kanskje ikke det vil funke..Men tror ikke det egentlig. Skal si ifra om jeg blir noe klokere på tegreiene etterhvert jeg 
Så full forståelse herfra at man ønsker å teste.