Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke til på møte. Vi skal på møte snart med barnehagen generelt, men og ppt for å få bekreftet eller avkreftet en diagnose på vår datterMandag. Det er fotball trening på en og foreldremøte for den andre samme tid Heldigvis kommer eldste til fotball trening selv.
Lykke til. Satser på de besteLykke til på møte. Vi skal på møte snart med barnehagen generelt, men og ppt for å få bekreftet eller avkreftet en diagnose på vår datter![]()
Jeg ville foreslått det. Syntes du har noe å si jeg. Mest fornuftig detMannen skal visstnok arve litt penger, ingen har dødd, men farmoren sitt hus er solgt og han får litt av de pengene. Min første tanke er å nedbetale på lån! Halvparten kanskje? Men ikke mine penger så jeg har kanskje ikke noe jeg skulle sagt.
om han betaler ned lån så må det skrives opp en plass hvertfallMannen skal visstnok arve litt penger, ingen har dødd, men farmoren sitt hus er solgt og han får litt av de pengene. Min første tanke er å nedbetale på lån! Halvparten kanskje? Men ikke mine penger så jeg har kanskje ikke noe jeg skulle sagt.
Tja.... Jeg kan nok finne på å ha det på hjemmekontor snart, men på jobb venter jeg til desember, siden andre kan høre det.Julemusikk på jobben (semi privat kontor) er det overkill?![]()
I did itTja.... Jeg kan nok finne på å ha det på hjemmekontor snart, men på jobb venter jeg til desember, siden andre kan høre det.
veksler litt mellom p24/7 og p24 jul
Hva er avtalen mellom dere på dette ? Ibrt ekteskap er det jo også mulig med felleseie eller særeie, og i et samboerskap er det jo særeie som er regelen, men så avtaler man jo seg i mellom mer eller mindre formelt hva som gjelder mellom partene. Slik du skisserer det virker det ikke urimelig at dette kan gå inn mot lån. Det spørs jo også hvor mye penger det er snakk om, forskjell på 5 000 og 100 000 f.eks.jeg syns det er litt vanskelig for jeg har jo betalt for å legge nye gulv på soverommene og kjøkkenet, ny sofa, nye skap, og nytt kjøkken, så hvorfor er det liksom ikke greit at jeg helst ser at noe av det går til å betale ned lån? I tillegg er det jeg som har kommer med mesteparten av egenkapital.
Det er skissert sånn at jeg får mest om vi må selge, og jeg eier mesteparten av møblene. Siden jeg også «tjener» mest så betaler jeg også for mest så sånn sett, så kommer jeg best ut hvis det ender i skilsmisse. Helt klart alt dette betyr kun noe i tilfelle vi bryter opp. Jeg kom med 70% av egenkapitalen og har egenhendig betalt for flyttebil, kjøkken, skap, seng, sofa, gulv.Hva er avtalen mellom dere på dette ? Ibrt ekteskap er det jo også mulig med felleseie eller særeie, og i et samboerskap er det jo særeie som er regelen, men så avtaler man jo seg i mellom mer eller mindre formelt hva som gjelder mellom partene. Slik du skisserer det virker det ikke urimelig at dette kan gå inn mot lån. Det spørs jo også hvor mye penger det er snakk om, forskjell på 5 000 og 100 000 f.eks.
Men eier dere likt? Når du kom med mest egenkapital? Er dere solidarisk ansvarlig for lånet, står det på begge ?
Dere må jo bare snakke dere to, det er dere det gjelder.
Hos oss er nok ikke arv aktuelt på mange år. Utover noen fysiske saker jeg har fått i forskudd på arv fra min bestemor. En krystallskål som jeg er glad i og et par ildfaste skåler med lokk og nesten bortvasket retro dekor som er i daglig bruk. Begge vet at den skålen er fra min bestemor og i tilfelle et brudd hadde den blitt min.
Sporbarhet av arv er jo egentlig mest aktuelt ved brudd eller eget arveoppgjør, så som ellers blir det jo opp til deres oppfatning av fellesskap og rettferdighet
Jeg arvet en liten sum da pappa døde , han arvet en liten sum etter sin far døde og ingen av oss har lagt seg oppi hva summen brukes til, vi er Gift men avgjørelsen om hva arv skal brukes til får være opp til den som arver. Jeg kommer til å Arve en ganske grei sum den dagen mamma dør , men min mann fr nok ikke bestemme der hellet. Skal sies at jeg kjøpte en del nye møbler sist men vi reiste også og jeg kjøpte en ting som på en måte blir et minne å ha. Neste gabg håper jeg å kunne investere i en hytte litt nærmere oss enn det vi har nå. Det kommer jo alle til gode selvsagt men er jeg som har mest lyst på hytte.Jeg er ikke så godt kjent med arveregler, er gift og alt jeg eier eier han og omvendt men hadde likevel tenkt arven var mer <hans>
Greit å foreslå noe bruk for pengene og nedbetaling av lån gagner familien deres veldig godt
Det er helt greir å ønske det men om han vil noe annet så er jo det opp til han.jeg syns det er litt vanskelig for jeg har jo betalt for å legge nye gulv på soverommene og kjøkkenet, ny sofa, nye skap, og nytt kjøkken, så hvorfor er det liksom ikke greit at jeg helst ser at noe av det går til å betale ned lån? I tillegg er det jeg som har kommer med mesteparten av egenkapital.
Jeg har sagt til han mine tanker, men at det så klart er opp til han. Skal ikke tvinge han til noe som helstDet er helt greir å ønske det men om han vil noe annet så er jo det opp til han.
Jeg har bare en enkel slags ringperm med løse ark iNoen som har en oppskrift bok å anbefale? Nå mener jeg en jeg kan skrive i selv. De jeg finner er enten utsolgt eller ute av sortimant![]()
Men du må vel ha skriver for å skrive ut? Jeg har ikke skriver.Jeg har bare en enkel slags ringperm med løse ark i