Våknet opp til blødning

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg er/skulle vært 11+1 i dag, men våknet i dag hadde jeg begynt å blø. Mørkt friskt blod, det er fremdeles spotting, men det er mer enn bare lyserosa liksom.

Hva skal jeg gjøre nå? Jeg vet jo ikke når det eventuelt har gått galt og jeg har ikke lyst til abortere hjemme hvis det er så stort. Jeg har mistet før i uke 7, aborten startet 2 uker etter, da hadde fosteret krympet og det tilsvarte uke 5 og det var utrolig smertefullt, jeg vet ikke hvor stort dette er, men jeg kjenner jeg er livredd for de smertene. Har ikke noe murringer enda, men kjennes kanskje ut som noe holder på å starte. Hvem ringer man da? Får jeg komme inn til sykehuset nå?

Jeg skal egentlig holde et viktig selskap i dag, så det kunne ikke valgt en dårligere dag å starte på…

Jeg ville ringt til legevakta. Så kan de hjelpe deg. Si at du er gravid og at du har begynt å blø.

Ja, ring legevakt evt gyn.vakt på sykehuset, så håper jeg du får komme inn på en kontroll allerede idag. Krysser fingrene for at det bare er spotting og ikke noe alvorlig :Heartred

Det stoppet opp litt så jeg tenker jeg venter litt, er det dødt så er det dødt. Jeg leste man kunne få en blødning rundt uke 10 når morkaken tok over, men jeg har ikke opplevd det i mine to andre svangerskap, så jeg har egentlig ikke noe håp.

Det stoppet opp litt så jeg tenker jeg venter litt, er det dødt så er det dødt. Jeg leste man kunne få en blødning rundt uke 10 når morkaken tok over, men jeg har ikke opplevd det i mine to andre svangerskap, så jeg har egentlig ikke noe håp.
Jeg blødde friskt i både uke 11 og 12. kanskje en spiseskje. Alt var fint! Utrolig nok. Nå er jeg 24+2. Så jeg ville ringt etter hjelp og fått en sjekk!

Det at det stopper opp er jo et godt tegn :Heartred Ved alle mine SA så har blødningen (og smertene) økt på. Håper på det beste og gode nyheter. Lykke til:)

Ja, jeg hadde en blødning nå på torsdag (10+5), og da sa de det samme. Om set stopper er det mest sannsynlig ikke farlig. Og, om det ikke er brunt, gammelt blod, så er det et bedre tegn visstnok.

Jeg blødde friskt i både uke 11 og 12. kanskje en spiseskje. Alt var fint! Utrolig nok. Nå er jeg 24+2. Så jeg ville ringt etter hjelp og fått en sjekk!
Hvem ringte du? Eller ventet du og gikk privat? Blødde du noe før dette?

Ja, jeg hadde en blødning nå på torsdag (10+5), og da sa de det samme. Om set stopper er det mest sannsynlig ikke farlig. Og, om det ikke er brunt, gammelt blod, så er det et bedre tegn visstnok.
Ja det leste jeg også faktisk, men tørr egentlig ikke håpe. Føler jeg bare får som fortjent siden jeg har gått å nesten håpt på at det skulle avslutte seg selv, men nå hadde jeg liksom slått meg litt til ro med det og bestemt meg for at dette går bra.

Ja det leste jeg også faktisk, men tørr egentlig ikke håpe. Føler jeg bare får som fortjent siden jeg har gått å nesten håpt på at det skulle avslutte seg selv, men nå hadde jeg liksom slått meg litt til ro med det og bestemt meg for at dette går bra.

En ting som er sikkert er at det ikke er din feil iallfall. Håper alt er i orden <3

Sniker.

Jeg kjenner ei som hadde en forferdelig styrtblødning i uke 10… legene trodde dette hadde gått dundas, men hun var helt bestemt på å ta en ultralyd. Sønnen hennes er i dag 18 år, så selv om du blør mye så kan det går bra altså :Heartred

Håper det går i orden! Tror blødninger kan være forårsaket av så mye, men at det stopper opp er vel et godt tegn. Rundt tiden du er nå er det ikke så lett å stole på symptomer man har heller, siden de også begynner å avta. Håper du har noen gode personer rundt deg :love022

Håper det går i orden! Tror blødninger kan være forårsaket av så mye, men at det stopper opp er vel et godt tegn. Rundt tiden du er nå er det ikke så lett å stole på symptomer man har heller, siden de også begynner å avta. Håper du har noen gode personer rundt deg :love022
Jeg har såvidt symptomer i mine svangerskap, så det er ikke noe jeg kan stole på uansett. Så et bankende hjerte og normal vekst når jeg var 6+6, så da er der jo ofte mer sannsynlig at det skal gå bra, men det er jo aldri en garanti. Jeg har hatt en MA før, da begynte jeg ikke å blø, gikk litt over 2 uker fra det døde (så det på ultralyd når det skjedde) til jeg fikk igangsatt abort.

Jeg er/skulle vært 11+1 i dag, men våknet i dag hadde jeg begynt å blø. Mørkt friskt blod, det er fremdeles spotting, men det er mer enn bare lyserosa liksom.

Hva skal jeg gjøre nå? Jeg vet jo ikke når det eventuelt har gått galt og jeg har ikke lyst til abortere hjemme hvis det er så stort. Jeg har mistet før i uke 7, aborten startet 2 uker etter, da hadde fosteret krympet og det tilsvarte uke 5 og det var utrolig smertefullt, jeg vet ikke hvor stort dette er, men jeg kjenner jeg er livredd for de smertene. Har ikke noe murringer enda, men kjennes kanskje ut som noe holder på å starte. Hvem ringer man da? Får jeg komme inn til sykehuset nå?

Jeg skal egentlig holde et viktig selskap i dag, så det kunne ikke valgt en dårligere dag å starte på…
Håper alt er bra :Heartred men vil bare si at jeg har gjennomgått 5 MA og det var ikke sammenheng mellom smerter og størrelsen på fosteret. Og første gang var verst både fysisk og psykisk.

Ringte til slutt legevakta, de var litt motvillige til å ta meg inn sånn egentlig siden det var så lite blod og jeg ikke hadde smerter, men jeg ga meg ikke og spurte om det da var meningen jeg skulle gå i 3 uker til med noe som muligens var dødt inni der. Så sa hun at de kunne tilby samtale med lege så var det opp til legen å henvise videre til sykehuset eventuelt. Jeg har ikke så mye håp for at de henviser videre. Jeg har en privat ultralyd på onsdag som kommer, men det er kjipt å bruke mye penger når man mest sannsynlig bare får dårlige nyheter ut av det..

Hvem ringte du? Eller ventet du og gikk privat? Blødde du noe før dette?
Jeg fikk komme inn på Ullevål dagen etter pga tidligere dødfødsel (følges opp veldig nøye der og får komme inn ekstra ved behov). Og alt var bra. Neste dag var det tidlig ordinær ultralyd, og selv om jeg blødde også på ettermiddagen den første dagen jeg ble sjekket, så var alt bra der også. Det kan gå begge veier rett og slett. Hadde jeg vært deg ville jeg gått privat, og betalt for å få vite hvordan det sto til. Hvordan er magefølelsen? Jeg hadde en magefølelse på at det hadde gått fint selv om jeg blødde. Og nei, jeg blødde bare i uke 11 og 12. ikke blødd før eller siden.

Jeg våknet også med blødning idag. Er 9+4. Jeg hadde blødning som varte i 3 dager da jeg var 5-6 uker på vei også. Men denne blødningen er litt sterkere. Bare rødt blandet med litt utflod. Det har ikke komt noe i bind, er bare når jeg tørker meg. Jeg tenker å vente og se. Håper det gir seg

Jeg blødde en god del i går. 14+5... Hadde sterke smerter i magen og korsryggen. Sluttet å blø etter at jeg la meg nedpå litt. Føde/gyn var ikke bekymret fordi blødning ga seg av seg selv. De trodde heller at det var voksesmerter i kombinasjon med et hematom.

Jeg har kjent bevegelse i etterkant, så tror at alt foreløpig går fint, men veldig skremmende likevel!

Håper virkelig at det bare er en uskyldig blødning hos deg også ❤️

Jeg fikk komme inn på Ullevål dagen etter pga tidligere dødfødsel (følges opp veldig nøye der og får komme inn ekstra ved behov). Og alt var bra. Neste dag var det tidlig ordinær ultralyd, og selv om jeg blødde også på ettermiddagen den første dagen jeg ble sjekket, så var alt bra der også. Det kan gå begge veier rett og slett. Hadde jeg vært deg ville jeg gått privat, og betalt for å få vite hvordan det sto til. Hvordan er magefølelsen? Jeg hadde en magefølelse på at det hadde gått fint selv om jeg blødde. Og nei, jeg blødde bare i uke 11 og 12. ikke blødd før eller siden.
Så bra du blir fulgt opp så godt! Jeg har en dårlig magefølelse egentlig. Mest på grunn av at jeg følte magen var blitt litt mindre oppblåst. Jeg kjenner litt stikninger eller det kan vel heller kalles press som kommer midt på over symfysen, men det er jo sikkert bare fordi jeg kjenner mer etter. Jeg er forberedt på det værste egentlig, så får vi se. Jeg har jo den timen på onsdag, hvis jeg ikke hører noe fra sykehuset innen i morgen så må jeg jo bare beholde den for jeg orker ikke vente mye lenger.

Back
Topp