August 2023

Hva med en runde til med stimulering+uttak? Vet du om man må vente en full syklus før det også? Vi venter på noen genetiske resultater og da vi hadde samtale med legen i juni så sa hun at vi rekker kanskje to runder med uttak før vi får svar.
Vi måtte vente en runde på både stimulering (ingen egg befruktet) og innsett (etter ny runde stimulering og overstimulering). Fikk beskjed nå bed innsett at vi også måtte vente en runde hvis det ikke gikk. Så virker som de praktiserer samme enda. St. olavs. :happy:

Disse «rugedagene» går fryktelig sakte! Sist testet jeg positivt bare fire dager etter innsett, og er på dag tre nå :nailbiting:

Er en eviiiig waiting game dette opplegget.

Syntes vi alle er ganske rå som står i dette, for man vet virkelig ikke hvor tøft alt av sprøyter, kontroller, uttak, innsett og testing er før man står i det selv :Heartred

Er sprøytene så vonde?
Jeg tenker også at det sikkert varierer fra person til person, men personlig gikk det overraskende greit. Man finner liksom sin egen teknikk. Ja, det kan svi litt, men ikke mye, og det er kortvarig. De som var sånn "pennformat" opplevde jeg veldig greie. Jeg har jo bare hatt en runde med sprøyter til nå, men jeg tok gonal f, fyremadel, gonapeptyl og ovitrelle nå denne runden. Av de fire synes jeg gonapeptyl var den som "vondest". Det går nok helt fint for deg også :)

Ah ok. Jeg skal begynne på sprøyter neste syklus nemlig. Men har ikke så veldig sprøyteskrekk. Satte Fragmin-sprøyter de få dagene forrige svangerskap varte, og det gikk veldig greit- bortsett fra sviingen og blåmerkene..
Jeg har aldri tatt fragmin, men har hørt er de kanskje er vondere enn IVF sprøytene. Så hvis du har greid å ta de, så opplever du nok sprøytene neste syklus som uproblematiske.

For meg så var og terskelen høyere med Fyremadel enn Gonal f feks, da Fyremadel er en ekstr sprøyte, men Gonal f er i pennformat. Så det er nok ikke den potensielle smerten som gjør det vanskelig for meg, men den subjektive opplevelsen av å måtte stikke seg selv med en sprøyte :laughing002

Ville bare si at jeg tok siste sprøyte med Fyremadel idag, UTEN emla krem!! Forsov meg, våkna kl 8, så rakk ikke å ta på krem en time før. Føler meg så stolt, herregud for en terskel det var! :laughing002
Wow så flott!! Det var tøft gjort ja! :Heartred
Jeg skal sette min første ever menopur i morgen, har ikke vurdert emla som et alternativ men det var jo kjempelurt!! Har du brukt det ved andre sprøyter også, eller er det fyremadel som er den verste?

Begynte på Cyclogest i går, dobbel dose, og har hatt noen voldsomme smerter i underlivet. Kjenner ut som det er i livmora og så strekker det seg liksom nedover mot endetarmen kjennes det ut som. Der er noe voldsom stikking og noen ganger kjenner det ut som luftsmerter i magen, bare at det er i underlivet liksom. Må puste meg igjennom de verste periodene.
Andre som har fått det sånn etter cyclogest?
Hadde det likt dagen før jeg satte Gonapeptyl ved siste uttaket, men da gikk jeg jo ikke på noe progesteron, bare Meriofert og Fyremadel.

Blir jo nesten litt bekymret, men håper jo det «bare» er cyclogest :bored:

Begynte på Cyclogest i går, dobbel dose, og har hatt noen voldsomme smerter i underlivet. Kjenner ut som det er i livmora og så strekker det seg liksom nedover mot endetarmen kjennes det ut som. Der er noe voldsom stikking og noen ganger kjenner det ut som luftsmerter i magen, bare at det er i underlivet liksom. Må puste meg igjennom de verste periodene.
Andre som har fått det sånn etter cyclogest?
Hadde det likt dagen før jeg satte Gonapeptyl ved siste uttaket, men da gikk jeg jo ikke på noe progesteron, bare Meriofert og Fyremadel.

Blir jo nesten litt bekymret, men håper jo det «bare» er cyclogest :bored:
Jeg hadde det litt sånn i starten sist runde <3 ikke noe behagelig i det heletatt!

Wow så flott!! Det var tøft gjort ja! :Heartred
Jeg skal sette min første ever menopur i morgen, har ikke vurdert emla som et alternativ men det var jo kjempelurt!! Har du brukt det ved andre sprøyter også, eller er det fyremadel som er den verste?
Jeg har brukt det til alle sprøyter, fungerer kjempegreit! Kjøper kremen, og da bruker jeg bare litt om gangen.

Men ang Menopur, har hørt at de nye pennene har kjempetynne nåler. De skal visst være de tynneste på markedet :joyful:

Det er vanskelig å få tak i synarela for tiden
Ja som Litjmora sier, det er mangel på Synarela så det er derfor jeg fikk gonapeptyl.

Fortsatt ja! Trodde det skulle komme tilbake på lager i sommer. Høres slitsomt ut med ukesvis med alt det opplegget med å holde sprøytene kalde (og synes de av og til var litt kjipe å sette) - så vel blåst @Statistikern! (Håper det har endra seg til jeg skal i gang med neste runde i oktober.)

Back
Topp