August skravletråd

har en stund lurt på og har hatt mistanke om eldste har melkeallergi eller har Laktoseintoleranse.
Men jammen nesten sånn jeg er 99% på at han har en av de.
Så hva er best før vi oppsøker lege?
Skal vi Kanskje begynne skrive ned hva han spiser og evt symptomer så vi har det på papirer? Eller tas det blodprøver som kan vise det??

har en stund lurt på og har hatt mistanke om eldste har melkeallergi eller har Laktoseintoleranse.
Skal vi Kanskje begynne skrive ned hva han spiser og evt symptomer så vi har det på papirer? Eller tas det blodprøver som kan vise det??

Blodprøver kan vise det. Også kan man eliminere med å utelukke fra kost også innføre. Men du bør dra og ta blodprøvene før dere gjør noe annet :)

Blodprøver kan vise det. Men det er ikke sånn som med gluten at du ødelegger prøven om du tar det ut av kosten, så det er bare å begynne. Kanskje prøve laktosefritt først?

Mellomste mi er testet for det, ingen utslag. Men reagerer jo på laktose. Vi fikk etterhvert irritabel tarm som diagnose, og laktose er en av fodmap som slike reagerer på. Hun tåler mye av de andre så det blir spennende å se når vi tester.

Men hadde nok begynt med laktosefri melk og en legetime.

Ikke begynn med laktosefritt, gå rett på melkefritt. Dersom symptomene forsvinner kan man etter en stund prøve laktosefritt. Men er bedre å kutte bredt og så gjeninnføre enn å starte smalt og måtte utvide etter min egen erfaring ihvertfall.

Ikke begynn med laktosefritt, gå rett på melkefritt. Dersom symptomene forsvinner kan man etter en stund prøve laktosefritt. Men er bedre å kutte bredt og så gjeninnføre enn å starte smalt og måtte utvide etter min egen erfaring ihvertfall.
Sant nok, men melkeallergi gir vel normalt sett langt alvorligere reaksjoner og er mye mer uvanlig, mens laktoseintoleranse er svært vanlig.

Ohh er så glad, vart effektiv idag;)
Rydde ute vaske trapp. Vasket bil innvendig og utvendig.bilen trengte verkelig en vask specielt innvendig. Nå tar jeg en kopp kaffi før jeg henter minste på sfo.

Nå skal jeg i det minste hjem. Mentalt klar for helg, men det var det vist ikke enda nei

1691679392817826850668326523232.jpg
SERIØST. Trodde jeg hadde vanlig infeksjon, nei er visst korona. Mistanken kom når jeg fikk bekkensmerter.

Back
Topp