~Juni 2023~

Vi har egentlig perfekt vær nå. Sol og 22-24 grader synes jeg er fint.

Problemet er bare at man som høygravid foretrekker drittvær så man kan isolere seg litt
Bergen hadde en knallsommer i 2008.
Min sønn er født i august 2008 i Bergen.

Det var varmt!!!!

Bergen hadde en knallsommer i 2008.
Min sønn er født i august 2008 i Bergen.

Det var varmt!!!!

Mhm, I 2021, da jeg gikk med minstemor, var vi i Oslo på sommeren.. der var det sol og 28 grader, når vi vandret rundt. Jeg var "bare" 28 uker på vei, men jeg holdt på å sprekke :p Var svimmel som svangerskapssymptom, og det hjalp ikke med varmen!

Ute å spiste med kollegaer i går , koselig . I dag skal jeg hebte kb som har vært i Spania og så skal jeg til fysio.

Mhm, I 2021, da jeg gikk med minstemor, var vi i Oslo på sommeren.. der var det sol og 28 grader, når vi vandret rundt. Jeg var "bare" 28 uker på vei, men jeg holdt på å sprekke :p Var svimmel som svangerskapssymptom, og det hjalp ikke med varmen!
Jeg husker jeg fra permisjonen tok til tilbrakte dagene ute i skyggen under en parasoll. Jeg fylte et halvliters glass med knust is (vi hadde sånt "amerikansk kjøleskap" der og den tilgangen på is saaaaaaaaavner jeg!!!!) og fylle opp med vann. Satt i skyggen og drakk, når vannet var drukket opp var isen smeltet og jeg måtte på do. Så da var det ned i kjelleren hvor badet var, og så bare å gjenta.

Sånn gikk den siste mnd før jeg fødte.

Jeg husker jeg fra permisjonen tok til tilbrakte dagene ute i skyggen under en parasoll. Jeg fylte et halvliters glass med knust is (vi hadde sånt "amerikansk kjøleskap" der og den tilgangen på is saaaaaaaaavner jeg!!!!) og fylle opp med vann. Satt i skyggen og drakk, når vannet var drukket opp var isen smeltet og jeg måtte på do. Så da var det ned i kjelleren hvor badet var, og så bare å gjenta.

Sånn gikk den siste mnd før jeg fødte.

Er heldigvis ikke så varmt her. Så er faktisk helt greit med de få soldagene vi har. Er ikke døden å være ute liksom. Spesielt ikke i skyggen. :)
Men må jo drikke mye vann osv merker jeg.

Hei hei her er vi fortsatt på ferie. Nå er vi hjemme hos min mamma. Varmt er det her. Barna sover ennå. Jeg nyter stillheten med en kopp kaffi ute på terassen

Siste dag på jobb. Vel, akkurat nå er jeg hjemme. Har jobba hjemmekontor fra ca 7.30, nå er det frokost og klargjøring før levering på sommerskole klokka ti og så fullfører jeg dagen på jobb.

Jeg har en oppgave som er stooor og tidkrevende, den kommer jeg til å starte på sist, og evt en dag neste uke, så ferdig alle de andre først.

Mannen fyller år. Stekeovnen er ikke byttet ut enda så det blir is og jordbær. (all den tid den altså ikke starter når vi trenger det)
Bare oss fem, ikke noe selskap. Jeg har altså mye jobb å gjøre og mannen enda mer. Han har ikke ferie før om en ukes tid heller.

Men offisielt har jeg altså ferie om sånn 6-7 timer!

Hei hei her er vi fortsatt på ferie. Nå er vi hjemme hos min mamma. Varmt er det her. Barna sover ennå. Jeg nyter stillheten med en kopp kaffi ute på terassen
Heldig du er som har barn som sover, haha... Tror hun på snart 6 sov til 8.30 ish, men hun på under 2, skulle absolutt opp kl 06.00.
Tenåringen sover enda da.

Her har vi starta ferien med omgangssyke. Grunn nummer 1 til at jeg ikke skal ha flere barn ass :hilarious: foreløpig bare minste som har vært syk, hun begynte i går og holdt på i 12 timer. Har spist litt og virker kvikkere i dag. Har klora for harde livet, men vanskelig å isolere så mye når man bor i leilighet med ett bad, så får bare se når/om det slår ut hos oss andre.

Her har vi starta ferien med omgangssyke. Grunn nummer 1 til at jeg ikke skal ha flere barn ass :hilarious: foreløpig bare minste som har vært syk, hun begynte i går og holdt på i 12 timer. Har spist litt og virker kvikkere i dag. Har klora for harde livet, men vanskelig å isolere så mye når man bor i leilighet med ett bad, så får bare se når/om det slår ut hos oss andre.
Usj,god bedring :depressed:

God bedring :Heartred

Heldig du er som har barn som sover, haha... Tror hun på snart 6 sov til 8.30 ish, men hun på under 2, skulle absolutt opp kl 06.00.
Tenåringen sover enda da.
Kan trøste med at mine pleier heller ikke sove lenge men vi er på ferie hos familie og denne gang har vi verkelig ferie. De får lov at vær lenger opp om kvelden og sover lenger om morgen. Alle andre år har me lagt de mer normal legge tid.
Men det er også varm så de blir mer trøtte.
Nå har vi 2 hus vi er i ferien. Hos svigermor og hos min mamma. Hos mamma er der mer stille for både barn og voksne så her nyter vi det.

Offisielt har jeg ferie.

I praksis har jeg 1-3 timers jobb igjen som jeg tar en dag enten i helga eller neste uke.

Men derved er jeg igang med å planlegfe for avreise om en ukes tid. I løpet a. Nest helg antakelig, da bør mannen være mer eller mindre ferieklar han også, han må nok jobbe litt i ferien og, men sånn ca

Så liste er laget for vasking og pakking og tannlege og min farmor og handling og biblioteket og alt vi skal ordne disse kommende dagene.

Vi skal visst også ha ny komfyr i morgen.

Samtale med mannen.

Er du ferdig å sove nå, eller skal du sove mer?
Ferdig å sove.
Ok, så vi skal avsted og kjøpe ny stekovn i dag?
Ja, jeg tror det er best
Ja, det er nok trolig det, jeg vet ikke helt hvor gammel den er, men den sto jo her da vi flyttet inn for 11 år siden. (og lar seg altså ikke slå på)

Jeg plukker opp mobilen og finner frem power sin nettside.

Han sover.

En liten time senere vet jeg fortsatt ikke hvilken ovn vi skal ha, men fabulerer på hvor det er naturlig å kjøre inn i Sverige når man kommer fra Tynset eller Alvdal. (må da få med oss Aukrust-huset når vi først er på de trakter)
Hvor finner jeg evt nærmeste camping med badeland? Noe over i Sverige gjerne? Hvor langt er det til Sunne (rundt 5 timer) hva annet er evt der oppe da? Innser at dere års Sverige - googling har fokusert på områder lenger sør i Sverige enn om man kjører inn via Røros-traktene.

Hva annet gøy kan vi finne på? Vi starter ferieturen rundt neste helg og setter altså kursen sånn i retning av Aukrust sånn ca. Innom kjentfolk i området og deretter altså tenker jeg kanskje en liten uke på camping med sol og bading og sånn. Før vi skal til svigers. Om ungene har tålmodighet til å campe før svigers da. Svigerfar og ungene er ikke hjemme og svigermor jobber (de er skilt altså, og vi er absolutt velkommen hos svigermor selv om hun jobber (skift, jobber i helsevesenet) hun er jo ferdig med sin ferie neste helg hun.

Back
Topp