~Juni 2023~

Stusset et øyeblikk på at min unge alltid byttes inn fremme på laget (5er fotball) for det er jo ikke som om hun er så god i angrep. Helt til jeg innså at det er fordi hun slett ikke er god i forsvar.

Sommervær 21 grader nå. Jenta padler kano med en venninne og mora. Eldste er på skolegården og leker.
Minste er hjemme med meg . Som vanlig

Stusset et øyeblikk på at min unge alltid byttes inn fremme på laget (5er fotball) for det er jo ikke som om hun er så god i angrep. Helt til jeg innså at det er fordi hun slett ikke er god i forsvar.
Så lenge hun ikke merker det selv, så spiller det vel ingen rolle.

Så lenge hun ikke merker det selv, så spiller det vel ingen rolle.
Hun hadde lyst å spille forsvar og fikk gjøre det ene innbyttet men ble byttet frem igjen

Det er hun som er 7, så det er ikke noe jeg bryr meg med, bare stusset liksom litt sånn "de har da vel bedre angripere?" men skjønte etterhvert at det har de, men det er viktigere mer bedre forsvar.

(fire kamper. Fire tap)

Men hey. De hadde det kjekt.

Så har hun vært i to bursdager og på svømmekurs så nå er hun vel snart for å slukne i senga

Herlig med sommervarme. Men man blir litt lat.

Dytt-kampanjen jeg har drevet med på jobb siden 1.5 har siste dag i dag og jeg er i mål. Så da har jeg mest lyst å bare sløøøøøve.

Men, det er klesvask som bør brettes. Et berg. Det er spisebord og kjøkkenbenker som må ryddes og gulv som må vaskes.

Og svigermor kommer til helga. Det blir kjekt. Men da må vi omorganisere litt soverom så det er plass til henne et sted.

To uker igjen med skole. Dvs, 9 skoledager. Jeg har 15 arbeidsdager, mannen trolig ca 20.

Kommende uke er det meldt strålende fint vær, og ettermiddagene inneholder:
Mandag, fotballkamp for yngste.
Tirsdag: korps, styremøte i korpset for meg og fotball for mellomste. Invitert til dugnad i speideren men ingen av oss er jo hjemme.
Onsdag, sommerfest på jobb for meg. Mellomste skal i bursdag. Mannen er fotballtrener og minstemor skap på sommeravslutning i koret.
Torsdag har mellomste fotballkamp.
Fredag har ingen noen aktiviteter så vidt vi vet, men vi vet om noen bursdagsbarn så vi vet ikke. Svigermor dukket vel opp ca denne tiden.

Skulle helst kommet oss på stranda med i alle fall jentene i løpet av disse dagene, mellomste har svært lyst. Vi får se.

Lørdag skal vi feire at min far fyller 70 år. Og søndag. Søndag står det ikke noe på kalenderen. Deeeeeeilig.

Eldstemann har muntlig tentamen denne uka, så mandag får se vite fag og har fagdag/forberedelse på skolen. Tirsdag muntlig. Onsdag og torsdag hjemme (trinnet er delt i to og halvparten har altså motsatt rekkefølge.) hjemmeskole er en dag med å hjelpe til hjemme (velge to av disse: rydde og vaske rommet sitt, organisere klesskapet sitt, klippe plenen, lage middag, vaske bilen. Med bilde bevis) og en dag ut på tur, igjen med bildebevis. Fredag har de fjelldag.

Det har visst kommet inn litt vanning av naturen på meldingene for i morgen, men resten av uka ser herlig ut.

Vedlegg

• Screenshot_20230611_193543_TV 2 Vr.jpg
    Screenshot_20230611_193543_TV 2 Vr.jpg
    321,5 KB · Visninger: 5
Spådd veldig varmt neste uke. Opp mot 30 grader. Gruer meg til å jobbe. Sliter når det blir så varmt.

Her blir det jo bare sånn opp mot 20-22 på ettermiddag og ingen fare for noe tropevarme.

Jeg veksler mellom "15 arbeidsdager er lenge. Jeg vil ha ferie" og "15 dager ikke lenge til den lange to do listen min". Om det skulle blitt såååå varmt hadde det vært tyngre å jobbe ja.

Her blir det jo bare sånn opp mot 20-22 på ettermiddag og ingen fare for noe tropevarme.

Jeg veksler mellom "15 arbeidsdager er lenge. Jeg vil ha ferie" og "15 dager ikke lenge til den lange to do listen min". Om det skulle blitt såååå varmt hadde det vært tyngre å jobbe ja.
Allerede på 20 grader her nå. Elsker sol og sommer, men ikke varmen:P

23 grader her idag.
Mandag :en skall på kamp en på fotball trening.
Tirsdsg : en på sommeravslutning og en på drama avslutning.
Onsdag: en på fotballkamp
Torsdag: en på sommeravslutning
Så er vi komt til fredag da alle bøker skal tilbake til skolen og barna må ta med seg alt hjem for sa er det pakke siste liten og vi reiser på ferie på lørdag og blir vekke i 4 uker.

22 grader. Herlig med sol og varme spesielt de 2 siste ukene der barna har hatt mye aktiviteter ute både med skolen og fritidsaktiviteter

Til tider er det ikke lett for en vikar lege at skrive resept. Jenta har stått på allergimedisiner og nesespray i 2 år snart alltid fått det på blå resept men idag når jeg sko hente nesespray så sier damen i kassen 759kr. Jeg blir satt ut og sier koster de øre droppene så mye?? Nei da det var nesespray som koste 674kr.
Nekter og betala det sa jeg og det var farmasøyten enig i.jenta har rett at få de på blå resept. For en bommtur at dra til Apotek og tenke nå er alt av medisiner i boks før vi reiser .

Back
Topp