Tb2019og2023
Andre møte med forumet
Hei,
Lurer på om flere har fått tilbud om NIPT etter TUL? Skulle gjerne hørt litt fra andres opplevelser.. var på TUL i dag, 2.8mm nakkefold og jeg er veldig bekymra. Noen som veit hvor lang til Ullevål bruker på å gi svar?
Lurer på om flere har fått tilbud om NIPT etter TUL? Skulle gjerne hørt litt fra andres opplevelser.. var på TUL i dag, 2.8mm nakkefold og jeg er veldig bekymra. Noen som veit hvor lang til Ullevål bruker på å gi svar?
vet ikke hvor lang tid Ullevaal bruker, men vil tro det er samme som andre steder. I hvert fall etter hva jeg har lest av andres erfaringer.
Det var på Gjøvik sykehus den ble tatt. Kanskje de ikke gadd å informere om svaret fordi vi hadde gjennomført et svangerskapsavbrudd i mellomtiden(?). NIPT var negativ, men det var såpass alvorlige avvik på UL at den lille ikke ville klart seg. Morkakeprøva som ble tatt etter svangerskapsavbruddet viste turners syndrom, i tillegg hadde hun hjertefeil. Nakkefold på hele 12mm. Massive væskeansamlinger i hele kroppen.
Det var på riksen. På UL sa de at de ringte meg om svaret, uansett om den var positiv eller negativ
Etter samtalen sendte de ut brevet i posten. Kom ikke noe på helsenorge.