Maiskravla

Aldri skjønt det jeg heller. Kose seg sammen, ja, men når det bare blir utrivelig, vold og andre uheldige hendelser så er det var dumt.

Og når vi satt og hadde spist middag med våre tre unger på 7, 12 og 14, og leser om fulle 13-14 åringer som politiet ber foreldrene hente.....

Gjorde dessverre ikke det. Var 4 imot meg og mye personangrep. Avslørte hemmeligheter osv, skal ikke gå innpå det nå da disse 4 er nå kuttet ut fra mitt liv.

17.mai ble koselig, til tross været ødelag mye. Hadde gledet meg å gå tog med lillemor, men den gang ei, så ble veldig skuffet og nedfor i går. Eneste som gjorde opp for alt dette trassige var familien og god mat med dem, og se lillemor leke og le og ha det gøy, er jo hennes dag så prøvde ikke la dette ødelegge for henne. Kommer heldigvis flere 17.maier❤️
Ja ikke alltid lett. Har selv mye på hjerte og irriterte meg grønt Igår. Men prøver de beste jeg kan akuratt pga barn sko ha en super fin dag.

Men når avisene er fulle av hva, vel, nettopp fulle folk har gjort i natt og det at det er fri i dag har medført enda mer fyll, ja, så er det kanskje ikke så dumt de årene det er hverdag 18. Mai

Men neste år er det jo på en fredag, som går rett inn i pinsen.
Det er vel litt overdrevent av aviser også, det står i flere artikler at det rr som en vanlig helg så

Aldri skjønt det jeg heller. Kose seg sammen, ja, men når det bare blir utrivelig, vold og andre uheldige hendelser så er det var dumt.

Og når vi satt og hadde spist middag med våre tre unger på 7, 12 og 14, og leser om fulle 13-14 åringer som politiet ber foreldrene hente.....
Å barn er forskjellige :)

Det er vel litt overdrevent av aviser også, det står i flere artikler at det rr som en vanlig helg så
Ja, en travel helg leste jeg at det var som. Det er vel ikke unormalt det. Men likevel. Det stikket noe i Mamma hjertet mitt når det står om å være så snill å hente sine fulle unge tenåringer.

Klart ikke, men det er jo ikkr sånn at foreldre ikle følger med
Nei. Det mente jeg jo heller ikke. Bare en tanke om hvor vondt det må være, både for de store og de små. Tanken når jeg ser på mine. Og vet at jevnaldrende altså var så fulle at de måtte hentes

Er sitrongele ett akseptabelt lokk på ostekake? :)
Jeg syns det, men liker at det varieres litt på smak, blir lei av at det bare er "røde lokk" hele tida :D

Mandag.

Jeg er trøtt. Innmari trøtt. Det er ikke noen grunn til det. Jeg la meg i fornuftig tid og sov godt, jeg er bare så tung i hodet og sturptrøtt. Hele kroppen protesterer på å være våken.

Hjelper ikke at jeg kom på kontoret og her er så tung luft at jeg holder på å få hodepine også

28 morgener igjen å stå opp før det er ferie (altså ikke medregnet helg for da står jeg ikke opp så tidlig)

Da er sommersesongen offisielt igang, jentene er ute på rulleskøyter. Heldigvis har de justerbare så de passer i år også. Yngste har de på det største nå. Men de mellomste går med er de hun fikk etter disse så de går vel på neste runde mens hun snart er utvokst i foten og kan få i fast størrelse evt. Men de yngste har er 31-34 og de andre er vel 35-37 eller 38, og stort større blir hun vel kanskje ikke, men de er litt små i størrelsen da

Vi får se. Men trampoline og rulleskøyter, åpen dør så jeg hører dem. Joda. Da er det sommer. Selv om det stengt tatt ikke er så varmt enda.

Men i kveld regner det så jeg ikke orker å gå den turen jeg trenger for de 10 000 skrittene. Og å gå inne er kjedelig. På stedet hvil.

Tider flyger tanker går rundt og rundt…
Skal få en til kjeveortoped imorgen. Så er torsdag kommet og operasjon vil bli gjort.
Myr skjer rundt og jeg vet ikke helt hvor jeg står . Utrolig skuffet på 2 st. vondt at vite og ennå værre er det at tie stilt . Men tie stilt kan jeg ikke men spørsmålet er bare når jeg skal ta og samle krefter og kaste opp det jeg bærer på. Jeg vet det vil endre en del ting framover i våret liv.
Sko ønske jeg kunne snu tiden og se hva vil skje framover.

Herlighet, nå gir jeg opp... Hatt problemer med bihuler og skallebank siden vi hadde omgangssyken i hus for to uker siden. Idag følte jeg meg ikke helt pigg, måler temp og ligger på 38,3...
Hanglet nå over lengre tid... Tipper stress og dårlig stemning på jobb, mistrivsel spiller endel inn på det fysiske...

Herlighet, nå gir jeg opp... Hatt problemer med bihuler og skallebank siden vi hadde omgangssyken i hus for to uker siden. Idag følte jeg meg ikke helt pigg, måler temp og ligger på 38,3...
Hanglet nå over lengre tid... Tipper stress og dårlig stemning på jobb, mistrivsel spiller endel inn på det fysiske...

Så kjedelig! Kan være lurt å ta en tur til lege også så får du sjekka om du har noen mangler samtidig. God bedring ❤️

Så kjedelig! Kan være lurt å ta en tur til lege også så får du sjekka om du har noen mangler samtidig. God bedring ❤️
Var i høst også for sjekk av det, men det så fint ut da. Kan like godt ta noen blodprøver når jeg er der, men har faktisk ingen tro på at det blir noen utslag.
Jeg skal ringe legen på tirsdag, kommer til å be om sykemelding. Det er krise på jobb. Kommunen har lagt ned både korttidsplasser og langtidsplasser. Altfor mye å gjøre, folk er kjempeslitne og det er generelt dårlig stemning og mye glefsing for tiden. De fem siste kveldsvaktene jeg har hatt, så har det vært rot i arbeidslister slik at vi plutselig er en i manko. De ser ikke problemene enda. Men det er allerede fire andre sykemeldte på sona den siste tiden. Jeg orker rett og slett ikke mer. Gråter av ingenting,skikkelig gretten før jeg skal på jobb, etter jeg kommer hjem, jeg går igjen med konstant skallebank (hatt bihulebetennelse da) og blir syk hele tiden. :( ble kjeftet på av en pårørende og begynte å gråte, han fikk skikkelig dårlig samvittighet og unnskyldte seg veldig, det var ikke meningen at det skulle gå ut over meg,han var bare så overgitt over kommunen og tilfeldigvis var jeg personen som kom inn døra.

Hei. Nå er det 31 mai og ny måned imorgen tiden får fort nå. 17 dager til vi reiser. Denne uken er pakk full. fotball kamp idag. Sommerfest på skolen imorgen,
Etterkontroll på sykehuset ta vekk sting etter operasjon på fredag , barna/hele skolen skall på buss tur pluss litt til imorgen.
Lørdag er det 2 av 3 barn som skal ha fotball cup. Den ene begynner fra morgen av og den andre mitt på dagen. Kommer vel ikke hjem for kl 18 den dagen. Skal bli deilig når lørdags kveld er kommer og nyte stillheten . Så begynner vi vel ny uke med pluss pluss ting den uken og og sikkert uken etterpå. Da er vi i mål så ferie og reise.

Var vel ikke sommerfest men sommer marked ;)

Last edited:
siste mai, straks juni.

Juni markerer starten på sommerles, så vi skal nok på biblioteket førstkommende helg og skaffe mer lesestoff (og evt første premie dersom noen har vært så lese-aktive, men det spørs hva vi rekker og får til,)

Juni er et maraton med avslutninger for alt mulig i tillegg til de travle ukene vi har. Og en del bursdager. Inkl at min far fyller 70. Og svigermor kommer på besøk for hennes bror (som bor her i området) fyller 60 og feirer desverre samme dag som min far, så vi får ikke gått i den dagen)

Men, når vi kommer til siste JUNI, da er det ferie! Jeg har ferie fra lørdag 1.7

Helgen før skal jeg på korpstur, og det skal ellers være forballkamper og treniger og avslutning med speider og med turn, det er konsert med koret nå til helgen, sommeravslutning på jobb og mye annet, så jeg bare har nedtelling til skolen slutter, eller til jeg er hjemme fra den korpshelga kanskje, men da kommer siste uken før ferie, da er det jo normalt heftig på jobb, og en eller to unger skal på sommerskole 10-15, noe som trøbler logistikken på mange måter. Menmen.

kvelden 30.06, da har mannen min bursdag og jeg starter FERIE

Back
Topp