Skravletråd

Graviditeten var i livmoren og vi så plommesekken og et pittelite antydning til foster. For tidlig å se hjertet enda. Men graviditet er i livmoren og jeg har ikke tom fostersekk som forrige gang. Er så vanvittig lettet og glad! :D
Så utrolig godt å lese!! :love017

Åh? Når eg fikk i 2020 (november) så var sambuaren med til jordmor for å ordne dette. Men helt greit at det blir enklare på nett :)
Eg fekk i desember 21, og sjølv om sambuaren min var med på eine timen så ville ho helst at me ordna det på nett :)

Strandamør / morrpølse, er det speket? Finner ikke informasjon på stranda sine sider :dead: Googlet strandamør gravid, men ble lite klok på det. Så innmari lyst på rømmegrøt med strandamør:hilarious:

Strandamør / morrpølse, er det speket? Finner ikke informasjon på stranda sine sider :dead: Googlet strandamør gravid, men ble lite klok på det. Så innmari lyst på rømmegrøt med strandamør:hilarious:
Lurer på det samme :hilarious: Ikke fordi jeg vil ha rømmegrøt, men morrpølse:hilarious:

Jeg lurer på: hva spiser dere i dag når det er 17.mai? :joyful:

Tror de går inn under spekemat ja

Jeg lurer på: hva spiser dere i dag når det er 17.mai? :joyful:
Her blir det croissanter med skinke og cheddar til lunsj, pølser i brød til middag og iiis og makroner etterpå :happy: Enn dere?

Uka før jeg testa positivt hadde vi fenalår en dag, og tapas med masse div spekeskinke, parma og blåoster etc. Spøkte med mannen at nå hadde jeg gafla innpå med alt det som er forbudt som gravid :hilarious: :hilarious: :hilarious: Akk ja, fritt vilt på mat varte ikke lenge :hilarious: Plutselig må jeg tenke over hva jeg putter i gapet igjen :p

I dag spiser vi koltbord. Vi samles hele familien og har med litt mat hver. :joyful: Spent på hva som frister og ikke.

Vi har spist lasagne og pølse med brød og en masse kaker! Formen er ennå ok, og bunaden passer rundt livet :hilarious:

Har noen av dere kjøpt bøker som dere vil anbefale? :)
Bøker om baby/gravid eller generelt?

Gravid:
Gro nylander, "mamma for første gang"
Kristin Grue "Pupp" (alle byude lese, har gitt i gave mer enn en gang)

Jeg syns egentlig Sara Emilie Tandberg "#mammalivet" var god, men endel mer lettbeint (men fint med litt lettlest gravidbok, nylander sin var litt tung).

Jeg leste "pusterom for mamma" nylig, og den handler mer om det emosjonelle/psykiske rundt å være og bli mamma. Veldig fin!

Om du vil ha noe helt annet er "hvis det skulle komme ett menneske" av Thomas korsgaard veldig fin skjønnlitteratur :)

Last edited:
Bøker om baby/gravid eller generelt?

Gravid:
Gro nylander, "mamma for første gang"
Kristin Grue "Pupp" (alle byude lese, har gitt i gave mer enn en gang)

Jeg syns egentlig Sara Emilie Tandberg "#mammalivet" var god, men endel mer lettbeint (men også lettlest gravidbok, nylander sin var litt tung).

Jeg leste "pusterom for mamma" nylig, og den handler mer om det emosjonelle/psykiske rundt å være og bli mamma. Veldig fin!

Om du vil ha noe helt annet er "hvis det skulle komme ett menneske" av Thomas korsgaard veldig fin skjønnlitteratur :)
Mente om baby/graviditet ja! Tusen takk for fine tips :Heartred

Tror kanskje jeg mister. Var lys rosa blod på papiret i dag tidlig. Og vi som skal kjøre flere timer til Trondheim i dag :arghh:
Hvor mange uker er du? Du tror ikke det bare er uskyldig, en liten rift bare? Siden det er lyserosa og ikke knallrødt liksom. Skummelt er det uansett da :Heartred

I går bestilte vi sydentur til uke 33! Da er SFO stengt og vi har en ekstra ferieuke. Jeg gleder meg skikkelig skikkelig mye! Endelig skal vi på tur med de to guttene våre og vise de at det er MER enn Sverige og Norge :D

Hvor mange uker er du? Du tror ikke det bare er uskyldig, en liten rift bare? Siden det er lyserosa og ikke knallrødt liksom. Skummelt er det uansett da :Heartred
Er 6+0 i dag. Hmm..var på toalettet i dag tidlig med forstoppelse og presset hardt:smiley-ashamed004 Kanskje det kan være en årsak? Får vel bare se hvordan dette går. Tiden vil vise.

Back
Topp