Ikm uke 17 ☆

Er det bare meg i denne gjengen som prøver litt kjerringråd denne pp'en? :D
Jeg drikke grapefruktjuice, salvie te og hostesaft :hilarious: mest på grunn av jeg vil se om jeg kan finne ut når el er, og at jeg ikke går 65 dager igjen :arghh:
Så får vi se hvordan aksjeleggingen blir den pp..

Dere som har drukket grapefrukt juice før, fikk dere mer slim? Og når begynte slimet?

Jeg er så spent :hilarious: men er bare 5 dpo
Drikker grapefrukt juice og ingefærshot, det siste fordi jeg føler det hjelper på kroppen min sitt immunsystem. Om det funker eller er placebo er en annen ting :hilarious: Spent på om kroppen er i rute denne PP’n da, for har ikke vært helt i vater de siste 4 mnd.

Drikker grapefrukt juice og ingefærshot, det siste fordi jeg føler det hjelper på kroppen min sitt immunsystem. Om det funker eller er placebo er en annen ting :hilarious: Spent på om kroppen er i rute denne PP’n da, for har ikke vært helt i vater de siste 4 mnd.
Har faktisk vurdert ingefærshot selv, har hørt at det skal være bra! Lager du selv?

Så kjedelig med uregelmessig syklus! Håper vi begge får el rundt cd 14, kjedelig om det går lenger :hilarious:

Jeg var spent på hvor lenge og hvor mye mensen ville være uten p-piller. Men den ble kortere :hilarious:
Kom som ett brak og var pluttselig borte etter ca 15 timer :dontknow

Hvor lenge har dere mensen? Blør dere mye eller lite?
7-8 dager her. Dag 1 blør jeg lite til middels, dag 2-4 blør jeg mye, før det går over til lite og spotting i løpet av de neste dagene.

Håper jeg har eggløsning på torsdagen ja, har kjøpt clear blue monitor og denne skal med og brukes! Stoler ikke på noen strimler lengre :hilarious: Blir mye aksjelegging før jeg reiser vertfall:D
Krysser fingrene for at timingen blir perfekt :)

Jeg var spent på hvor lenge og hvor mye mensen ville være uten p-piller. Men den ble kortere :hilarious:
Kom som ett brak og var pluttselig borte etter ca 15 timer :dontknow

Hvor lenge har dere mensen? Blør dere mye eller lite?
I ungdommen blødde jeg mye og over en uke, pluss masse heftige smerter. Nå er det typ to dager heavy og to-ish dager lett, evt litt spotting på slutten. Har lurt på om det kan ha med hormonendringer mot overgangsalder at det har endret seg så mye, men vet virkelig ikke. Har gått på div prevensjon så mange år at jeg ikke har peiling på hvordan utviklingen ville vært... Men oppdaget nylig menskopp, og får lyst til å anbefale det til ALLE! Spesielt de som blør gjennom... Sånn lettelse å slippe å tenke på det annet enn morgen og kveld :)

Har faktisk vurdert ingefærshot selv, har hørt at det skal være bra! Lager du selv?

Så kjedelig med uregelmessig syklus! Håper vi begge får el rundt cd 14, kjedelig om det går lenger :hilarious:
Fikk el rundt cd19 sist, og vet ikke de 3 gangene før :smiley-ashamed004 Nei, kjøper på butikken, men hadde en greie med tidligere kollega at vi tok en slik shot på jobb hver dag. Synes det hjalp veldig på hele kroppen, så nå begynner jeg med det igjen:D

I ungdommen blødde jeg mye og over en uke, pluss masse heftige smerter. Nå er det typ to dager heavy og to-ish dager lett, evt litt spotting på slutten. Har lurt på om det kan ha med hormonendringer mot overgangsalder at det har endret seg så mye, men vet virkelig ikke. Har gått på div prevensjon så mange år at jeg ikke har peiling på hvordan utviklingen ville vært... Men oppdaget nylig menskopp, og får lyst til å anbefale det til ALLE! Spesielt de som blør gjennom... Sånn lettelse å slippe å tenke på det annet enn morgen og kveld :)
Kjenner meg igjen i det du sier! I ungdommen foss-blødde jeg, og mensen varte mellom 1-2 uker. Jeg har i tillegg pcos, så hvis jeg ikke tar metformin så får jeg ikke el eller mens :) håper jeg er like heldig med neste mens, om det ikke klaffer. Jeg har en menskopp liggende som jeg ikke har prøvd pga jeg blødde så lite på p-piller. Får kanskje prøvd hvis ikke

Fikk el rundt cd19 sist, og vet ikke de 3 gangene før :smiley-ashamed004 Nei, kjøper på butikken, men hadde en greie med tidligere kollega at vi tok en slik shot på jobb hver dag. Synes det hjalp veldig på hele kroppen, så nå begynner jeg med det igjen:D
Så bra! Håper du kjenner virkning nå også. Tror jeg skal starte jeg og :hilarious:

Mamima - 33 - B4 - PP4 - EL 15/4 - IKM 27/4

Jeg trodde at man ikke hadde "plager" i Cd-land, og så frem til det! Men her sitter jeg på dag 2 med murringer :shifty:

Jeg trodde at man ikke hadde "plager" i Cd-land, og så frem til det! Men her sitter jeg på dag 2 med murringer :shifty:
Jeg har sånne "vibreringer"/murringer selv, ikke vondt eller noe her da :hilarious:

Er det bare meg i denne gjengen som prøver litt kjerringråd denne pp'en? :D
Jeg drikke grapefruktjuice, salvie te og hostesaft :hilarious: mest på grunn av jeg vil se om jeg kan finne ut når el er, og at jeg ikke går 65 dager igjen :arghh:
Så får vi se hvordan aksjeleggingen blir den pp..

Dere som har drukket grapefrukt juice før, fikk dere mer slim? Og når begynte slimet?

Jeg er så spent :hilarious: men er bare 5 dpo
Jeg drakk salviete forrige PP, men fikk senere eggløsning enn aldri før :wacky:

Hadde egentlig tenkt til å drikke denne gangen og, men fikk aldri begynt og nå er vi på påskefjellet uten salvie, så blir ikke denne runden, men merket jo ikke akkurat virkning av det heller så tenker det ikke er så farlig :joyful:

Har babyklister da, som jeg tenkte å ta i dpo land denne gangen :happy:

Spent jeg ooog! Lurer på om jeg skal begynne å teste imorgen (CD 10), eller torsdag :joyful:

Jeg drakk salviete forrige PP, men fikk senere eggløsning enn aldri før :wacky:

Hadde egentlig tenkt til å drikke denne gangen og, men fikk aldri begynt og nå er vi på påskefjellet uten salvie, så blir ikke denne runden, men merket jo ikke akkurat virkning av det heller så tenker det ikke er så farlig :joyful:

Har babyklister da, som jeg tenkte å ta i dpo land denne gangen :happy:

Spent jeg ooog! Lurer på om jeg skal begynne å teste imorgen (CD 10), eller torsdag :joyful:
Hehe så rart! Gikk motsatt vei på deg :hilarious:

Da krysser vi fingrene for at babyklister er tingen, så spiren sitter denne pp'en :love017

Jeg startet i går på cd 7 med testing :hilarious: jeg har pcos, så mine el tester blir positivte 99% av gangene. Men nå prøver jeg ut en ting, å ta bilde av den etter 3 min. Håper den dagen jeg har el så er den positiv innen 3 min:dontknow

Værken temper eller tester denne mnd, men kjennes ut som EL kom ekstremt tidlig.. har hatt mengder med el-slim siden torsdag, og i dag stikker og værker det som om at el er nå på cd14.. tidligste jeg noen sinne har registrert el var cd18 ,bortsett fra når jeg tok ut spiralen i 2020 og ble gravid med minsten som ble unnfanget på cd 12. men bruker ikke få el før cd22…

Last edited:
Når dere tar el tester, sparer dere urin i 3-4 timer og drikker minst mulig?

Når dere tar el tester, sparer dere urin i 3-4 timer og drikker minst mulig?
Nei, bruker å ta på ettermiddagen mellom kl15-20 en gang. Første gangen jeg må tisse etter jobb i ukedagene :happy: gir klart svar uavhentede av konsentrasjonen, men kan gi falsk positiv nære EL om jeg er dehydrert ved eks omgangssyke ol

Back
Topp