Klagetråd

Fortsatt leeenge til, men fleire som har 3 timer til nærmeste fødeavdeling? Eg fikk beskjed av jordmor om at eg neste gang, mest sannsynlig ikkje kjem til å rekke fram til sjukehuset. Det er og 1 time til nærmeste/eneste følgeteneste av jordmor. Ikkje spesielt kjekt å tenke på å evt. føde i ambulanse...
Hadde lagt inn ønske om å bli satt i gang mtp redsel for å ikke rekke fram

Hadde lagt inn ønske om å bli satt i gang mtp redsel for å ikke rekke fram
Har fått beskjed allerede om at eg ikkje skal gå på overtid pga. alder og bmi. Så håper på å bli satt i gang denne gangen og. Alternativet er å få plass på pasienthotellet litt før, men vil ikkje være der lenge med en 1-åring heime.

Har fått beskjed allerede om at eg ikkje skal gå på overtid pga. alder og bmi. Så håper på å bli satt i gang denne gangen og. Alternativet er å få plass på pasienthotellet litt før, men vil ikkje være der lenge med en 1-åring heime.
Krysser fingrene for deg!❤️

Satt på gråten på lørdags morgen fordi svigers (svigermor) prøver å presse oss til å fortelle det til søsknene hans. Hun sier «jeg er redd de skal få vite det på byen», men jeg sitter her å lurer på hvem f*** skal fortelle det på byen? Hun har også gitt tegn på at hun tror Søsteren min blir å røpe det for folk. Dette er for meg veldig sårende. Jeg er allerede redd og usikker og har sagt at jeg ikke ønsker å fortelle det før jeg har vært hos legen.

Satt på gråten på lørdags morgen fordi svigers (svigermor) prøver å presse oss til å fortelle det til søsknene hans. Hun sier «jeg er redd de skal få vite det på byen», men jeg sitter her å lurer på hvem f*** skal fortelle det på byen? Hun har også gitt tegn på at hun tror Søsteren min blir å røpe det for folk. Dette er for meg veldig sårende. Jeg er allerede redd og usikker og har sagt at jeg ikke ønsker å fortelle det før jeg har vært hos legen.
Dette er provoserende. Jeg har fortalt det til mine egne foreldre, med klar beskjed om å ikke si noe videre til søsken før jeg har vært på ultralyd og fosterdiagnostikk. I høst når jeg hadde en spontanabort hadde faren min sagt det til alle han møtte, enda jeg på det tidspunktet ikke var kommet til uke 8 engang.

Samboeren min fortalte til svigermor at vi er gravide igjen og akkurat som sist så har hun sagt det til alle hans søsken med samboere. Så ikke denne gangen heller får vi gleden av å fortelle ansikt til ansikt da alle vet alt allerede.

Skjønner ikke folk at vi har lyst til å si slike nyheter selv? Å være gravid og muligens måtte gå gjennom enda en abort føles veldig personlig.

Fortsatt leeenge til, men fleire som har 3 timer til nærmeste fødeavdeling? Eg fikk beskjed av jordmor om at eg neste gang, mest sannsynlig ikkje kjem til å rekke fram til sjukehuset. Det er og 1 time til nærmeste/eneste følgeteneste av jordmor. Ikkje spesielt kjekt å tenke på å evt. føde i ambulanse...
Kan det være mulig at du kan få bo på type barselhotell e.l siste tiden hvis de tenker at du ikke vil rekke frem pga lang reisevei?

Bare et lite hjertesukk fra denne kanten, har jo hatt blod på papiret siden lørdag. Jordmor ba meg dra inn til legen og ta en ny Hcg test, for å sjekke. Tatt dette idag, og får nok svar imorgen på den. Det er så frustrerende når man bor på en liten plass,som ikke tilbyr ultralyd… for d kunne ha lette på klompen i magen allerede idag! Men d tilbudet får man ikke her :oops:
Krysser fingrene for deg. Har selv gått noen dager nå med blod på papiret. Bor i en av de større byene og her får vi ikke komme til jordmor før etter første time hos lege i uke 12 når vi har tatt blodprøve. Prøver å få komme til fastlege men fullt. Er allerede sykemeldt ut neste uke, så har legetime da. Kommer til å be om henvisning til ul. Hadde ma i høst, måtte da gå til privat ul for legen ville ikke ta meg inn, for hva var det å gjør? Jordmor henviste meg inn til gyn pol som bekreftet ma og satte igang prosess med å få ut rester.

Noen andre som føler tiden går veeeldig sakt for tiden? Føler jeg har vært i uke 9 sånn 13 uker nå
:smiley-angelic008

Kommet meg til 8+1. Fra uke 7 til 8 gikk det i et knips, men ukene før der sneglet seg avgårde :arghh:

Klager over at jeg våkner 5.30 HVER morgen. Selv når jeg får lov å sove til jeg er uthvilt, og det er jeg ikke kl. 5.30…

Normalt at kvalmen topper seg i uke 10? (9+0->)

Det varierer sikkert mye fra person til person. Jeg er 9+0 i dag og har sist uke ikke vært så fryktelig kvalm. Kan til og med gå noen timer uten at jeg kjenner på noe kvalme.
Men trøttheten er alltid der aldri uthvilt

Jeg var på mitt verste mtp. på kvalmen da jeg var 9+3 og etter det har det gått bedre og bedre for hver dag noe jordmor fortalte meg at er normalt. Håper det gjelder for deg og, er ikke noe hyggelig når det står på uhh

Føler meg så teit som klager! Men jeg har knapt vært kvalm i det hele tatt, den siste uken , kun hvis jeg spiser for mye for fort. Men ellers føler jeg meg lite gravid.

Med førstemann var jeg kjempe dårlig i ukesvis.
Derfor får jeg og bekymrer meg sånn for at det ikke er noe der lenger.

Så et bankende hjerte 7+2, målt helt perfekt i str. Enda 2 og en halv uke til tidlig OUL.

Føler meg så teit som klager! Men jeg har knapt vært kvalm i det hele tatt, den siste uken , kun hvis jeg spiser for mye for fort. Men ellers føler jeg meg lite gravid.

Med førstemann var jeg kjempe dårlig i ukesvis.
Derfor får jeg og bekymrer meg sånn for at det ikke er noe der lenger.

Så et bankende hjerte 7+2, målt helt perfekt i str. Enda 2 og en halv uke til tidlig OUL.
Samme her, jeg var enda dårligere med første og var mer kvalme og kastet også opp en del. Bekymrer meg innimellom når jeg ikke er kvalm og lurer på om alt går bra. Så fort gjort å gå inn i litt negative tanker.
Var også til UL 6+3 og så et lite hjerte som blinket. Neste UL, den i uke 12, er etter påsken og føler tiden går altfor sent

Det varierer sikkert mye fra person til person. Jeg er 9+0 i dag og har sist uke ikke vært så fryktelig kvalm. Kan til og med gå noen timer uten at jeg kjenner på noe kvalme.
Men trøttheten er alltid der aldri uthvilt
Så godt at det begynner å gå bedre for deg! :Heartred

Jeg var på mitt verste mtp. på kvalmen da jeg var 9+3 og etter det har det gått bedre og bedre for hver dag noe jordmor fortalte meg at er normalt. Håper det gjelder for deg og, er ikke noe hyggelig når det står på uhh
Så godt å høre at det går rette veien nå! :Heartred Håper det gjelder meg også :smiley-angelic001 fikk resept på xonvea i dag, men de har vist ikke inne i hele landet.. de bestilte i dag så kommer ikke før i neste uke en gang :dead:

Så godt å høre at det går rette veien nå! :Heartred Håper det gjelder meg også :smiley-angelic001 fikk resept på xonvea i dag, men de har vist ikke inne i hele landet.. de bestilte i dag så kommer ikke før i neste uke en gang :dead:
Jeg bestilte Xonvea fra nettapoteket til apotek1, med hjemlevering neste dag. Kanskje det er en mulighet for deg også? :Heartpink

Uff, hang in there! Håper det bedrer seg snart for deg :)

Jeg bestilte Xonvea fra nettapoteket til apotek1, med hjemlevering neste dag. Kanskje det er en mulighet for deg også? :Heartpink
Hmm, det må jeg sjekke. Men bor på bygda så tviler på det går så raskt :smiley-ashamed004

Back
Topp