millemarie
Forelsket i forumet
Noen som har tips til bleie og smokkeslutt? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Men usikker på om det funker for en som er yngre f.eks.
Jeg tok bare bleia av og sa hun var ferdig ifjor sommer når jeg hadde noen dager hjemme. 2,5år da, gått stort sett fint. Men! Hun var tørr på natt fra ca 9mnd og gått på potte periodevis siden hun kunne gå. Stort sett tisset på do/potte når man satte henne dit fra 1år.
Smokken tok tante med seg like etter hun fylte 2. Vi snakket om det før tante kom på besøk og da hadde hun litt tid. Men igjen så har hun jo heller ikke vært den som var mest avhengig av smokk.
Vært heldig med denne ungen![]()
tenker mest på smokkeslutt - minste her fylte akkurat 2 og har et narkotisk forhold til den smokken. Akkurat nå har hun vannkopper og vi skal flytte, men må gjøre noe med smokken til sommeren ass. I det minste regel om at den kunne brukes til soving.Ja, kan ikke skjønne at ikke alle bare gjør det sånnDet var jævlig enkelt datenker mest på smokkeslutt - minste her fylte akkurat 2 og har et narkotisk forhold til den smokken. Akkurat nå har hun vannkopper og vi skal flytte, men må gjøre noe med smokken til sommeren ass. I det minste regel om at den kunne brukes til soving.
Hun er nesten bleiefri da, var egentlig helt bleiefri i jula, men så har hun hatt mye mageproblemer etter jul og bhg klarer ikke helt å følge opp. Så det blir ny runde hvor jeg tar bort bleia helt etter flytting tenker jeg.
Til trådstarter: anbefaler igså den bleieslutt på 3 dager-boka.det er bare å forberede litt, så ta vekk bleie og stå i det en ukes tid uten å ta på bleie igjen.
Mine har jeg satt på potte/do hver dag fra de ble født så de har liksom alltid vært vandt i konseptet. Men når vi først tar vekk bleia så blir det ofte litt uhell i en periode. Også er de bleiefrie. Eldste var 18mnd og yngste har det blitt mer utsatt pga nevnte problemer over her. Men hun sier ifra når hun må bæsje stort sett og i juleferien var vi der at hun var bleiefri og sa ifra når hun måtte på do (pgså ble der dessverre litt ødelagt av sykdom og manglende oppfølging i bhg). Men jeg vet at det løser seg. Det er var vi voksne som skaø være tydelige og vise at nå skal du gå uten bleie.
Litt uhell her og der hjemme er jo faktisk ikke farlig heller. Bare å tørke opp![]()

Ja, kan ikke skjønne at ikke alle bare gjør det sånn![]()
Til gjengjeld så er hun helt bananas på andre ting da, så er ikke bare fryd og gammen! Her om dagen så smalt hun så hardt med døra på rommet sitt at den gikk i lås. 3år. Gleder oss til om 10år.
Og vi har snakket med bhg i dag og gitt dem tillatelse til å bare løfte henne med seg på do når det trengs. Hun og en til har litt dårlig innflytelse på hverandre så de støtter hverandre i nektingen.
Kan garantere at nr 2 blir et sirkus i forhold.