Har dere fått tilbake energien deres nå?

Lykkepåstrimmel

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Julilykke 2023
Noen som fortatt har lite energi og føler seg utmattet? Trodde det skulle gå over etter uke tolv, eller i hvert fall få litt mer energi tilbake.. Alle jeg har snakket med sier det er normalt når jeg har tre barn å ta meg av i tillegg til å være gravid, men jeg føler ikke at det er pga det, da jeg er like utmattet uansett hvor mye jeg sover (kan sove typ 3 timer på dagtid + nattesøvn) og uansett hvor mye hjelp jeg får av mannen. Det er akkurat som jeg aldri blir uthvilt. Flere? :oops:

Noen som fortatt har lite energi og føler seg utmattet? Trodde det skulle gå over etter uke tolv, eller i hvert fall få litt mer energi tilbake.. Alle jeg har snakket med sier det er normalt når jeg har tre barn å ta meg av i tillegg til å være gravid, men jeg føler ikke at det er pga det, da jeg er like utmattet uansett hvor mye jeg sover (kan sove typ 3 timer på dagtid + nattesøvn) og uansett hvor mye hjelp jeg får av mannen. Det er akkurat som jeg aldri blir uthvilt. Flere? :oops:
Hadde noen uker på nyåret her hvor jeg følte energien var tilbake og jeg følte meg bra. Så har jeg bare vært helt utmattet og sover dårlig som du skriver. Kan sove i 10 timer og likevel være helt utslitt, i tillegg til å sove på dagtid. Blir ikke sammenhengende søvn da, men likevel.

Nei, har ikke fått energien tilbake. Men har vært syk på ny og på ny og på ny helt til det ble lungebetennelse av det. Så nå går jeg på antibiotika og håper det vil bli bedre snart…
Men tror sykdommene henger sammen med graviditeten. Kroppen er sliten og svekket.

Synes det går veldig opp og ned egentlig, men det er absolutt bedre de siste ukene (18 uker nå) enn det har vært. Men må passe på å ikke gape over for mye når jeg først har energi - da får jeg igjen for det dagen etter :dead: Men den "pigge tiden" som folk snakker om har jeg ikke merka noe til altså :hilarious:

Ja, her og.. sykt kjedelig. Er nå bare i teorien i 20% jobb, men ting er tungt. Det påvirker psyken å være så sliten hele tiden. Spesielt i forhold til datteren min - har bare én fra før. Håper vi kommer over kneika snart!

Den energien som jeg har hørt så mye om så kommer i 2 trimester har jeg sett lite til :hilarious: uke 17 nå, og blir fort kvalm hvis jeg er sliten. Og jeg er en del sliten. Tenker veldig på hvordan dere med flere barn har det under graviditeten!

Jeg føler meg egentlig i ganske fin form, men kjenner meg igjen i det du skriver angående søvn - jeg er liksom alltid litt trøtt, uansett hvor mye jeg sover.. :wtf: Blir liksom aldri uthvilt på en måte. Men har greit med energi, og klarer å fungere i hverdagen, så skal absolutt ikke klage :)

Syns det går så fra dag til dag! De aller fleste dagene er jeg mye bedre enn jeg var, men fortsatt ikke noe særlig overskudd til noe annet enn jobb, men plutselig så føler jeg meg skikkelig sliten igjen…

Energi? Hva er det? :hilarious: Føler jeg går rundt som et vandrende lik. Det eneste jeg tenker på er når neste mulighet til å sove er.. Det hender jeg gråter en skvett når klokka ringer om morgenen :arghh:

Nej, är helt slut .. var på ett legebesök, ett veterinärbesök och en timme hos frisören igår, kom hem lagade mat och somnade ca 18.30 och sov till 08.30 förutom å upp en par turer på do, så energin är inte där :dead:

Nope. Fortsatt drit sliten og føler jeg kan sove døgnet rundt egentlig. Blir utslitt av bare å gjøre litt husarbeid sliter fortsatt med kvalme og brekninger hvis jeg går eller beveger meg mye. Gjør jeg mye en dag er jeg utslitt og spyr hele dagen etterpå.

Nå har jeg ikke tre barn å ta meg av, men kjenner meg igjen i beskrivelsen av utmattelse, til tross for masse søvn! For meg kom energien tilbake da jeg begynte med jerntilskudd og magnesium (hadde lavt på begge). Vanlig symptom på magnesiummangel var utmattelse har jeg nå lært! Så kanskje det kan være en idé å ta en blodprøve å sjekke om noe er lavt?

Nå har jeg ikke tre barn å ta meg av, men kjenner meg igjen i beskrivelsen av utmattelse, til tross for masse søvn! For meg kom energien tilbake da jeg begynte med jerntilskudd og magnesium (hadde lavt på begge). Vanlig symptom på magnesiummangel var utmattelse har jeg nå lært! Så kanskje det kan være en idé å ta en blodprøve å sjekke om noe er lavt?
Har tatt blodprøve og alt er fint ☺️ Legen mener jeg har kanskje «møtt veggen» og trenger å ta det med ro, mens JM mener at det kan være fordi jeg akkurat har sluttet å amme - da kroppen bruker mye energi på å amme og det å gå gravid, så da kan det ha «kræsjet» litt for kroppen. Vanskelig å vite hva det kan være, men håper å kjenne på mer energi snart :Heartpink

Ja, jeg har nesten den samme energien som før graviditeten, men så sier det plutselig stopp. Har veldig gode dager for tiden

Har vært hjemme i noen dager for å ta meg litt inn, og det har hjulpet veldig! Er ikke så lett å porsjonere ut kreftene med utfordrende elever på jobb, og en 3-åring hjemme.

Her er energien også enda på bånn. Føler jeg konstant går med svære poser under øynene som også er så tunge å holde åpne :arghh: Ingen mangler på blodprøver, men har lavt blodtrykk.

Back
Topp