Eggløsning etter prevensjon

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Hvor lang tid tok det før dere fikk eggløsning etter å ha sluttet på prevensjon? :)

Tok ut hormonspiral 9. desember, fikk EL 21. desember :)
Trodde det skulle ta lengre tid!

Tok siste pille 19. oktober, fikk eggløsning 15 november :)
Oi, så fort! Jeg har brukt p-ring, vet ikke om det er noe forskjell på det :) Har testet høy på monitoren siden jeg sluttet i starten av desember, men fortsatt ingen maks, bare venter og venter:rolleyes:

Jeg hadde eggløsning dagen jeg tok ut hormonspiral sa gynekologen :happy:
Man mister vist ikke eggløsningen på spiral, men jeg mistet mensen. Den kom ca. 2 uker etter uttak, så det stemmer jo med eggløsning.

Oi, så fort! Jeg har brukt p-ring, vet ikke om det er noe forskjell på det :) Har testet høy på monitoren siden jeg sluttet i starten av desember, men fortsatt ingen maks, bare venter og venter:rolleyes:
Jeg brukte også p-ring (6/7år), men litt usikker på når første eggløsning var. Jeg sluttet i august og ble gravid i september hvert fall, så trenger ikke å ta lang tid :D Lykke til!

4 måneder etter cerazette :) hadde mens imellom men ingen el før da
Det var «godt» å høre :)
Trodde liksom man måtte ha eggløsning for å få mensen men jeg får ingen positive tester jeg heller .. :rolleyes:

Det var «godt» å høre :)
Trodde liksom man måtte ha eggløsning for å få mensen men jeg får ingen positive tester jeg heller .. :rolleyes:
Nei man får jo feks blødninger på mange p piller også da, en slags mens / bortfallsblødning , selv om man ikke har eggløsning på p pillene: er endring av hormon mengde som setter det i gang, men de fleste får blødninger selv om de ikke får eggløsning: noen får veldig lange sykluser men hos meg, etter p pille stopp ble de veldig korte. Fikk mensen ca hver tredje uke de første månedene og det et for kort tid til å få eggløsning. Tempet også og el testet og fant aldri el. Ble som sagt bedre etter noen måneder. Men stor variasjon her, noen får jo el første syklus de stopper med prevensjon :)

Nei man får jo feks blødninger på mange p piller også da, en slags mens / bortfallsblødning , selv om man ikke har eggløsning på p pillene: er endring av hormon mengde som setter det i gang, men de fleste får blødninger selv om de ikke får eggløsning: noen får veldig lange sykluser men hos meg, etter p pille stopp ble de veldig korte. Fikk mensen ca hver tredje uke de første månedene og det et for kort tid til å få eggløsning. Tempet også og el testet og fant aldri el. Ble som sagt bedre etter noen måneder. Men stor variasjon her, noen får jo el første syklus de stopper med prevensjon :)
Ja, det er jo logisk. Føles så unødvendig å ha mensen uten eggløsning! Får vel bare vente utålmodig :)

Fikk mensen én måned etter at jeg fjernet spiralen, og positiv eggløsningstest 6-7 uker etterpå.

2-3 uker etter slutt med p-ring. Syklus fortsatte egentlig som den pleide, bare med eggløsning i tillegg :) Rettelse: Hadde lengre syklus de første gangene, når jeg tenker etter.

A746113E-231B-435C-9E90-6966414552BF.jpeg
A746113E-231B-435C-9E90-6966414552BF.jpeg
Snakk om sola så skinner den:notworthy Endelig positiv test! Litt rart å gå rett fra en runding til et fast smil i dag, men det er i hvertfall et fast smil:hello2

Back
Topp