Andre prøvere?

Det er sant, man kan jo få de som sover mye :love017 Frøkna mi har ikke vært klistremerkebaby, men hun har vært ganske glad i å være på meg og roet seg best da. Og de første mndenehadde hun mye kveldsuro, og igjen var hun kun rolig hvis hun lå på meg. Så sikkert derfor jeg lurer sånn på det. Men jeg tror egentlig det ille gått fint med en baby som henne sammen med en toåring hadde nok bare vært flinkere til å bruke bæresjal, legge hun til å sove I senga si/vogna. Så man finner jo løsninger.

Blir det en som skriker mye, har vondt eller noe slikt så vil det vell bli utfordrende uavhengig av alderspennet.. Får vell ta det litt som det kommer :)
Ja mine var jo motsatt, Ayra var hun som trengte meg mykje, roa seg godt hos meg og trengte tid, og det fekk hu jo siden hu var aleine då :) så kom Heyli og hu var svært tydelig på at hu hadde intimsone og trengte fred :hilarious: så fra hu var 4 uker sov hu aleina og sovna aldri på oss og slikt, eller jaja, aldri sei aldri ;)
Romeo e faktisk heilt lik Ayra, hu eldsta. Men Heyli som et introvert er den som søker aller mest kos nå (7år), ser hu meg og mannen stå å klemme så går det 1sek så står hu å klemme med oss og rope "familiekos"! Hu e så hærlig ❤ så er ulike stadier på alt, og eg tenker veien blir til mens man går uansett ❤

• Omsorg
Reactions: Tia
Ja mine var jo motsatt, Ayra var hun som trengte meg mykje, roa seg godt hos meg og trengte tid, og det fekk hu jo siden hu var aleine då :) så kom Heyli og hu var svært tydelig på at hu hadde intimsone og trengte fred :hilarious: så fra hu var 4 uker sov hu aleina og sovna aldri på oss og slikt, eller jaja, aldri sei aldri ;)
Romeo e faktisk heilt lik Ayra, hu eldsta. Men Heyli som et introvert er den som søker aller mest kos nå (7år), ser hu meg og mannen stå å klemme så går det 1sek så står hu å klemme med oss og rope "familiekos"! Hu e så hærlig ❤ så er ulike stadier på alt, og eg tenker veien blir til mens man går uansett ❤
Så herlig å lese. Virker som en skikkelig fin søskenflokk :Heartred Syns det er godt å lese andre sine erfaringer, fin påminnelse om at babyene som kommer tross alt kan ha ganske ulike behov :)

Har sneket på forumet siden vi begynte å prøve på første, og har nå ei født i september 2019 og en i november 2021. Ingen kule- eller spirebannere - har rett og slett ikke turt å poste.

Tror vi har lyst på en til, men har ikke fått tilbake mensen ennå. Om den ikke kommer snart (jada, vet EL kommer før), så må vi nesten vente til august med å prøve igjen. Har ikke råd til å gå hjemme i flere måneder og vente på barnehageplass, dessverre.

Det er et paradoks at alle "må" være i 100 prosent jobb og samtidig forventes å få 2,1 barn. Vi har jo ikke tid til barna når hverdagene er lagt opp slik. Prøver derimot ikke å tenke på det, og heller nyte kvelder og helger. Håper det er nok timer til at en tredje også føler seg elsket.

Hei! Vi prøver på nr 2. Måtte vente ett år pga forrige fødsel og har heller ikke vært klar før nå. Men nå kunne jeg gjerne vært gravid for lenge siden ;)Første ordentlige prøveperiode her, også kom eggløsning over en uke etter at den skulle komme, så har ikke helt trua på at det blir noe denne gangen.

Det er et paradoks at alle "må" være i 100 prosent jobb og samtidig forventes å få 2,1 barn. Vi har jo ikke tid til barna når hverdagene er lagt opp slik. Prøver derimot ikke å tenke på det, og heller nyte kvelder og helger. Håper det er nok timer til at en tredje også føler seg elsket.
Dette føler jeg og på.. Nå har jeg gode muligheter til å tilpasse hverdagen, så går henta litt tidligere osv. Men da må man fort jobbe inn timer på kvelden og i helger.

Og ja, det er virkelig dyrt om man ender opp med å ikke få barnehageplass. Greit nok at man får støtte, men den er ikke i nærheten av like mye som lønna. De legger veldig opp til at folk skal sikte seg inn på å få barn slik at det passer ift barnehageoppstart. Kan være at bedre ordninger som gjorde det lettere å få barn året rundt også ville hjulpet på litt av presset på fødeavdelingene i sommermånedene.

• Liker
Reactions: Nhh
Hei! Vi prøver på nr 2. Måtte vente ett år pga forrige fødsel og har heller ikke vært klar før nå. Men nå kunne jeg gjerne vært gravid for lenge siden ;)Første ordentlige prøveperiode her, også kom eggløsning over en uke etter at den skulle komme, så har ikke helt trua på at det blir noe denne gangen.
Da ligger vi ganske likt! Vår 2. Prøveperiode nå. Spent på å høre om prøveperioden deres kanskje gir frukter allikavelk, får holde litt på håpet :D

Da ligger vi ganske likt! Vår 2. Prøveperiode nå. Spent på å høre om prøveperioden deres kanskje gir frukter allikavelk, får holde litt på håpet :D
Ja, fikk lagt inn litt aksjer, men med en uke uten nok søvn, litt kluss med barnehagestart og mye på jobb for meg så hadde nok sjansen vært større hvis eggløsninga hadde kommet som planlagt. Hadde vært gøy å havnet i samme termingruppe som andre julekuler!

• Omsorg
Ja, fikk lagt inn litt aksjer, men med en uke uten nok søvn, litt kluss med barnehagestart og mye på jobb for meg så hadde nok sjansen vært større hvis eggløsninga hadde kommet som planlagt. Hadde vært gøy å havnet i samme termingruppe som andre julekuler!
Kjenner godt på det selv nå. Ikke så lett å planlegge prøving. Kan jo gå hele uker nå hvor ingen av oss har energi til noe annet enn å bare sove eller koble av med tv/mobil når vi omsider har tid til oss to. Men samtidig føler jeg det tar av litt av presset. Det er påenmåte bare sånn det er for oss i denne fasen.

Jeg har 18 mnd akkurat mellom mine to jenter ❤️ det var noen tøffe måneder i starten da julekula kun sov opp på meg og det var eneste måten vi alle fikk nok søvn på og hun ikke tok natt før i 03/04 tida og dermed sov vi til rundt kl 13. Da måtte pappaen ta seg av eldste og det merktes godt på hun at jeg ikke var like mye tilstede lenger da begge jentene er skikkelig mammajenter❤️ men har aldri vert noe sjalusi heldigvis bare at eldste viste tydelig at hun trengte mammaen sin også og da var det utrolig vanskelig for mammahjertet å ikke kunne gi hun det. Nå er de bestevenner (har de egentlig vert fra første stund) storesøster har vert så utrolig flink med lillesøster hele veien. Men jeg kjenner ofte på den følelsen med at jeg gjerne skulle ha hatt mer tid der vi kun hadde ett barn, men samtidig utrolig takknemlig for at det ble to tette. Det er tøffe tak til tider og hektisk men kjekt å se hvor tette bånd de faktisk får ❤️

• Omsorg
Jeg har 18 mnd akkurat mellom mine to jenter ❤️ det var noen tøffe måneder i starten da julekula kun sov opp på meg og det var eneste måten vi alle fikk nok søvn på og hun ikke tok natt før i 03/04 tida og dermed sov vi til rundt kl 13. Da måtte pappaen ta seg av eldste og det merktes godt på hun at jeg ikke var like mye tilstede lenger da begge jentene er skikkelig mammajenter❤️ men har aldri vert noe sjalusi heldigvis bare at eldste viste tydelig at hun trengte mammaen sin også og da var det utrolig vanskelig for mammahjertet å ikke kunne gi hun det. Nå er de bestevenner (har de egentlig vert fra første stund) storesøster har vert så utrolig flink med lillesøster hele veien. Men jeg kjenner ofte på den følelsen med at jeg gjerne skulle ha hatt mer tid der vi kun hadde ett barn, men samtidig utrolig takknemlig for at det ble to tette. Det er tøffe tak til tider og hektisk men kjekt å se hvor tette bånd de faktisk får ❤️
Så utrolig koselig med storesøster som stiller opp :Heartred Men skjønner at dethar vært krevende med to såpass små barn samtidig.

Her kom TR i dag, og nå blir det ikke prøving igjen til våren. Håper veldig på at spira sitter iløpet av 2023 og at vi får oss en liten 2024-skatt :Heartred

Men, må ærlig innrømme at jeg kjenner en viss lettelse over at det blir litt større aldersforskjell. Førstemann er jo enda så liten og så utrolig kosete, og jeg var så forferdelig kvalm lenge i svangerskapet sist. Så nå skal det nytes at det ikke er noen gravidplager som setter en stopper for all moroa og kosen med ettåringen, helt enda hvertfall.

Back
Topp