Tråden for (rare) spørsmål! ❤️

Hahahaha. Jaaa! Hva er greia med søpla. Han tømmer den ja. Men hvem skal sette inn ny pose? Tydeligvis jeg da :dead: Han er jo rett og slett kjempegod. Så her i huset er det nok meg ja :hilarious: Noe som er ganske irriterende for meg, for jeg er veldig avslappet og rolig av natur. Jeg blir sjeldent sint egentlig

Ååå det er irriterende, når man skal kaste noe også er det ikke satt i ny pose :hilarious: :hilarious: så må man slippe søppel på benken eller gulvet, mens man setter ny pose i... ><

Ååå det er irriterende, når man skal kaste noe også er det ikke satt i ny pose :hilarious: :hilarious: så må man slippe søppel på benken eller gulvet, mens man setter ny pose i... ><
Samme her, men prøver å se at han tok ut søpla så får min oppgave i det være å sette i pose:)
Mannen her i hus gjør så vanvittig mye husarbeid om dagen så noen ting får jeg ta å hihi

:bag:Samme her, men prøver å se at han tok ut søpla så får min oppgave i det være å sette i pose:)
Mannen her i hus gjør så vanvittig mye husarbeid om dagen så noen ting får jeg ta å hihi

Her er det bare jeg som ser søpla, som sagt.. Eneste gangen den mangler pose, er hvis jeg har bedt ungene ta søpla - eller jeg selv har gjort det, og GLEMT ny pose :hilarious: Det er irriterende, bare. Selv de gangene jeg bare har meg selv å skylde på.

Var på TUL den 27. des, og jordmor sa at OUL blir rundt 11. februar. Enda ikke fått noen innkallelse. Mulig jeg er litt utålmodig da, men sist tok det bare et par dager fra privat ultralyd til innkallelsen om TUL kom. Er det noen som vet om man må henvises på nytt til OUL av legen, eller ordner sykehuset det når man allerede er inne i systemet? :) Jeg hører for ordensskyld til Kalnes.

Var på TUL den 27. des, og jordmor sa at OUL blir rundt 11. februar. Enda ikke fått noen innkallelse. Mulig jeg er litt utålmodig da, men sist tok det bare et par dager fra privat ultralyd til innkallelsen om TUL kom. Er det noen som vet om man må henvises på nytt til OUL av legen, eller ordner sykehuset det når man allerede er inne i systemet? :) Jeg hører for ordensskyld til Kalnes.

Har sykehuset noe... Liksom, finnes timeavtalene på helsenorge eller noe? Sånn at du kan sjekke at du ikke har fått time men ikke fått brev bare..?

Usikker, men noen steder er det to ulike steder man tar TUL vs oul (men høres ut som de tar det samme sted der?). Men om sykehuset sa en konkret dato, så kan man jo prøve ringe sykehuset og høre om det er satt opp noe time også..?

Tror det kan være ulik praksis fra sted til sted, så sikreste er å sjekke Helsenorge e.l. (hvis sykehuset bruker det), eller å ringe sykehuset ❤️

Flere som er "plaget" med kynnere etter sex?:wtf: Har hatt mye kynnere alle andre svangerskap. Inkludert nå, men er jo 14+4 uker, syns det er tidlig :wacky: Steinhard nederst i magen og må ligge i ro flere minutter før det går over :oops:o_O
Ja jeg visste ikke at det var kynnere da jeg er gravid for første gang, men kjenner meg veldig igjen i dette

Har sykehuset noe... Liksom, finnes timeavtalene på helsenorge eller noe? Sånn at du kan sjekke at du ikke har fått time men ikke fått brev bare..?

Usikker, men noen steder er det to ulike steder man tar TUL vs oul (men høres ut som de tar det samme sted der?). Men om sykehuset sa en konkret dato, så kan man jo prøve ringe sykehuset og høre om det er satt opp noe time også..?

Tror det kan være ulik praksis fra sted til sted, så sikreste er å sjekke Helsenorge e.l. (hvis sykehuset bruker det), eller å ringe sykehuset ❤️
Ingen brev i Helsenorge, og pleier å få all info der. Begge ultralydene er på samme sykehus ja. Men da prøver jeg å ringe sykehuset for å høre! Tenkte jeg skulle ringe å purre uansett, for vet de har det ganske travelt der borte så kjipt om timen blir veldig sen - var bare litt usikker på om det var sykehuset eller fastlegen jeg skulle purre på:p prøver meg på sykehuset først! Takk for svar:Heartred

Ingen brev i Helsenorge, og pleier å få all info der. Begge ultralydene er på samme sykehus ja. Men da prøver jeg å ringe sykehuset for å høre! Tenkte jeg skulle ringe å purre uansett, for vet de har det ganske travelt der borte så kjipt om timen blir veldig sen - var bare litt usikker på om det var sykehuset eller fastlegen jeg skulle purre på:p prøver meg på sykehuset først! Takk for svar:Heartred

Er bare å høre med dem, at du hadde blitt fortalt at du skulle få time, men er redd du har blitt glemt. Hvis de sier de må ha ny henvisning, så får du ringe lege eller jm etterpå :)

Jeg fikk innkalling i helenorge i dag til ultralyd på kalnes. Har du fått kontakt med sykehuset og fått time? Jeg hadde legetime den 2. Januar der legen min bestilte OUL for meg, så det var jo en uke etter du hadde TUL. Håper du har fått time nå

Når jeg var på TUL sa hun som tok ultralyden at hun skulle sende OUL til rundt uke 18-19, så skulle bare vente på brev på helsenorge! (MEN ved fastlegen tok det en dag fra henvisning til jeg fikk time, nå har jeg snart venta en uke og enda ikke hørt noe :hilarious: )

Jeg var også på kalnes på tul og da fikk jeg beskjed om at innkalling til oul ville komme automatisk.

Når jeg var på TUL sa hun som tok ultralyden at hun skulle sende OUL til rundt uke 18-19, så skulle bare vente på brev på helsenorge! (MEN ved fastlegen tok det en dag fra henvisning til jeg fikk time, nå har jeg snart venta en uke og enda ikke hørt noe :hilarious: )
Jeg var også på kalnes på tul og da fikk jeg beskjed om at innkalling til oul ville komme automatisk.
Takk for svar dere! Da antar jeg det er sykehuset som er litt treeege:wacky: skal til jordmor på helsestasjonen imorgen, så tenkte å høre med ho hva ho anbefaler meg å gjøre, så er det mulig jeg ringer til sykehuset på fredag og purrer:) går fort mot uke 18:)

Takk for svar dere! Da antar jeg det er sykehuset som er litt treeege:wacky: skal til jordmor på helsestasjonen imorgen, så tenkte å høre med ho hva ho anbefaler meg å gjøre, så er det mulig jeg ringer til sykehuset på fredag og purrer:) går fort mot uke 18:)

Lurt. Her ordnet de time samme dag. Dvs, jeg var på TUL, og da jeg kom hjem hadde jeg fått innkalling til OUL 17. Feb inne på helsenorge. :)

Noen andre som opplever å plutselig få en skikkelig rar varmefølelse i fot/ føtter? Kanskje rart spørsmål, men det kommer sånn her og der, føles nesten som om det er varmt vann man tråkker på.

Noen andre som opplever å plutselig få en skikkelig rar varmefølelse i fot/ føtter? Kanskje rart spørsmål, men det kommer sånn her og der, føles nesten som om det er varmt vann man tråkker på.
Har ikke opplevd det, men har fått restless legs på natta :whacky011

Det høres vagt kjent ut, men med min gravidhjerne så klarer jeg ikke huske hva. Tror jeg hadde noe sånt i foten i noen dager. Kan godt være det var under forrige graviditet (men kan være utenom også).

Det er nok en nerve som blir pressa på og lurt litt til å sende ut signaler.

Jeg fikk innkalling i dag via Helse-Norge.

Jeg var nylig på TUL, og fikk se en frisk og aktiv liten baby ❤️ men, jordmor sa at navlestrengen er festet bare litt under en cm inn på livmora, og ikke i midten. Så nå stresser jeg litt da, og lurer på om noen andre har vært borti dette, og om det har hatt noe å si? Hvor langt ut på siden er for langt, liksom?

Back
Topp