Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Smme her!! Jeg har egt et godt sovehjerte men våkner nå 2-4 ganger om natta og føler meg rastløs, tissetrengt og kan ligge lenge før jeg sovner…Jeg har fått influensa, så usikker på hva som er gravid symptomer og hva av de som er influensa symptomer
Men, ett sikkert gravid symptom, som jeg og hadde i forrige graviditet er at jeg våkner midt på natta og får ikke sove igjen. Varte gjennom hele forrige graviditet, og har begynt igjen nå
Er utrolig mye tull man får gjort da, når man er våken natt etter natt![]()
Samtidig våkner jeg ofte flere ganger om natta og får ikke alltid sove igjen- som nå. Smme her!! Jeg har egt et godt sovehjerte men våkner nå 2-4 ganger om natta og føler meg rastløs, tissetrengt og kan ligge lenge før jeg sovner…

Mannen min sier hele tiden ‘klart du er trøtt- du må bare slappe av med god samvittighet- du er jo gravid!’ Mens jeg er litt sånn: ‘men jeg vet jo ikke om jeg er ‘ordentlig’ gravid enda, så jeg føler ikke at jeg har rett til å være trøtt og slappe ekstra av, liksom.Bittelitt ømme pupper, fortere kvalm men ikkje noe å skryte veldig av, også er eg fort trøtt og sliten. Etter at mannen tok over alt av husarbeid og matlaging har det blitt bedre. Har egentlig lyst på masse symptom, kosa meg med kvalmen og mataversjon sist den korte tiden det varte før SA. Kanskje når hcg stiger litt mer, det er vel verst fra veke 6?
Skjønner den tankegangen veldig godt! Samtidig jobber kroppen din knallhardt no, uavhengig av resultatet og om du får en "premie" til slutt. Det er veldig lov å gi den litt pause og slack der du kan. Merker selv at det er lettere å takle frykten/sorgen og engstelse generelt om eg føler meg noenlunde utkvilt.Mannen min sier hele tiden ‘klart du er trøtt- du må bare slappe av med god samvittighet- du er jo gravid!’ Mens jeg er litt sånn: ‘men jeg vet jo ikke om jeg er ‘ordentlig’ gravid enda, så jeg føler ikke at jeg har rett til å være trøtt og slappe ekstra av, liksom.
Ja, det er jo sant… Det er bare vanskelig å bli kvitt følelsen av at jeg ikke har rett til det hvis det viser seg at jeg ikke er ordentlig gravid.Skjønner den tankegangen veldig godt! Samtidig jobber kroppen din knallhardt no, uavhengig av resultatet og om du får en "premie" til slutt. Det er veldig lov å gi den litt pause og slack der du kan. Merker selv at det er lettere å takle frykten/sorgen og engstelse generelt om eg føler meg noenlunde utkvilt.
Men du er jo ordentlig gravid i dag. Frykten at vi ikkje kommer til å vere ordentlig gravid seinere i dag, eller i morra, eller neste veke ligger der... Men faktum er at vi i dag er like gravide som alle andre gravide. Uavhengig av kor lang tid det måtte vare. Kroppen jobber minst like hardt, om ikkje hardere fordi vi bekymrer oss sånn... Du trenger ikkje å straffe deg sjølv i tilleggJa, det er jo sant… Det er bare vanskelig å bli kvitt følelsen av at jeg ikke har rett til det hvis det viser seg at jeg ikke er ordentlig gravid.![]()
Det er sant. Og du har jo helt rett.Men du er jo ordentlig gravid i dag. Frykten at vi ikkje kommer til å vere ordentlig gravid seinere i dag, eller i morra, eller neste veke ligger der... Men faktum er at vi i dag er like gravide som alle andre gravide. Uavhengig av kor lang tid det måtte vare. Kroppen jobber minst like hardt, om ikkje hardere fordi vi bekymrer oss sånn... Du trenger ikkje å straffe deg sjølv i tillegg(lett å si til noen andre,, eg sliter med det samme hver dag)
Om ikkje det her hjelper så ta mannen din sitt ståstedDette er hans eneste måte han kan gjøre noe, som han kan hjelpe med.