TUL

Noen som har erfaring med TUL hos dr dropin?
Klarer ikke vente til uke 12 :rolleyes:

Fikk høre et bankende hjerte og se et perfekt lite embryo i dag. Ble målt til 6+5, det stemmer godt med EL. Nå er vi så glade og gleder oss til å fortelle nærmeste familie i julen ❤️ er så emosjonell om dagen, så da vi fikk høre hjertelyden trillet tårene :laughing002 Det var et stort øyeblikk for både meg og samboer❤️

Hei dere. Fikk time til svangerskapskontroll/TUL nå på fredag. Kjenner jeg gruer meg skikkelig etter jeg gjennomgikk en MA i fjor høst. Er så skjør for tiden og kjenner at jeg ikke kommer til å takle særlig bra om det ikke er liv eller om ikke alt er som det skal. Det er nesten så jeg angrer på at jeg bestilte time og heller vil gå lykkelig uvitende. Rart hvordan hjernen fungerer.. :dead: det føles i hvert fall som en evighet til fredag. Er det flere som føler/har følt på det samme? 8+0 i dag forresten❤️

Har TUL 25.jan når jeg er 12+5 ca. Er så lenge til men samtidig så er dagen plutselig her Synes det er så deilig å ha en hemmelighet å holde på sammen med mine nærmeste. Er ung og student så synes det nesten er skummelt å vite at jeg etterhvert vil se gravid ut og alle får vite det, selv om dette var «planlagt»

Hei dere. Fikk time til svangerskapskontroll/TUL nå på fredag. Kjenner jeg gruer meg skikkelig etter jeg gjennomgikk en MA i fjor høst. Er så skjør for tiden og kjenner at jeg ikke kommer til å takle særlig bra om det ikke er liv eller om ikke alt er som det skal. Det er nesten så jeg angrer på at jeg bestilte time og heller vil gå lykkelig uvitende. Rart hvordan hjernen fungerer.. :dead: det føles i hvert fall som en evighet til fredag. Er det flere som føler/har følt på det samme? 8+0 i dag forresten❤️

Ja, dessverre gått igjennom flere MA og frykten føre ul I neste graviditet er altoppslukende.... men så utrolig befriende og fint å komme på ul og se et hjerte banke! ❤️ håper på det beste for deg! Ta kontakt med jm og snakk med henne om situasjonen, ikke sitt med tankene alene!

Ja, dessverre gått igjennom flere MA og frykten føre ul I neste graviditet er altoppslukende.... men så utrolig befriende og fint å komme på ul og se et hjerte banke! ❤️ håper på det beste for deg! Ta kontakt med jm og snakk med henne om situasjonen, ikke sitt med tankene alene!
Takk for svar❤️ det høres helt forferdelig ut å ha gjennomgått flere MA:oops: sender deg varme tanker og gode vibber for denne graviditeten, så fantastisk å se et bankende hjerte!❤️ ja, uansett gode eller dårlige nyheter på fredag kommer jeg til å be om en time hos jm :Heartbigred

Skjønner deg så godt! Skal på TUL i morgen for å bekrefte graviditet (6+5) og gruer meg sånn. Hatt en gang hvor alt hadde stoppet opp rett etter vi så hjertet slå en uke før, og deretter en gang hvor det så tomt ut pga stoppet opp tidlig. Misunner alle som er uten slike erfaringer. Masse lykke til! ❤️

Hei du!
Forstår hva du mener, jeg har hatt 3 SA og jeg var på ul i går.
Jeg gruet meg så jeg kjente ikke beina mine omtrent.
Men det gikk bra, så det er bedre å bare gjøre det. Riv av plasteret, det tror jeg gjelder det meste her i livet egentlig. :Heartbigred

Hei! Jaaa er i samme båt, grua meg masse til UL! Hatt to MA siste året, men var på UL idag ca 8+2 og det såg fint ut. <3 klarer likevel ikke roe meg med det med det første.. ønsker deg masse lykke til, krysser fingrene <3

Skjønner deg så godt! Skal på TUL i morgen for å bekrefte graviditet (6+5) og gruer meg sånn. Hatt en gang hvor alt hadde stoppet opp rett etter vi så hjertet slå en uke før, og deretter en gang hvor det så tomt ut pga stoppet opp tidlig. Misunner alle som er uten slike erfaringer. Masse lykke til! ❤️
Så grusomt å måtte oppleve det flere ganger! Ja virkelig, lengter tilbake til første gang jeg var gravid uten erfaringene jeg nå har i bagasjen. Det er vondt og slitsomt å være så bekymret ❤️ masse lykke til i morgen til deg også, sannsynligheten for at det går helt fint er heldigvis større enn det motsatte :Heartbigred

Hei du!
Forstår hva du mener, jeg har hatt 3 SA og jeg var på ul i går.
Jeg gruet meg så jeg kjente ikke beina mine omtrent.
Men det gikk bra, så det er bedre å bare gjøre det. Riv av plasteret, det tror jeg gjelder det meste her i livet egentlig. :Heartbigred
Takk for at du deler:Heartbigred det er godt å vite at en ikke er alene om å grue seg i hjel. Og så bra at alt gikk bra med deg!

Hei! Jaaa er i samme båt, grua meg masse til UL! Hatt to MA siste året, men var på UL idag ca 8+2 og det såg fint ut. <3 klarer likevel ikke roe meg med det med det første.. ønsker deg masse lykke til, krysser fingrene <3
Takk for svar ❤️ så utrolig fælt med MA. Men så godt å høre det gikk fint i dag! Håper du klarer slå deg til ro etter hvert, om ikke er det lov å be om en ekstra sjekk i ny og ne tenker jeg. Tusen takk, krysser fingrene for deg også ❤️❤️

Da har jeg vært på TUL og fikk se et bankende hjerte❤️ er SÅ letta og glad nå! Legen min var ikke så veldig stø på UL-maskina men prøvde seg på et mål som viste 21 mm. Han visste ikke selv helt hva dette tilsvarte... i følge mine beregninger er jeg 8+4. 7+6 i følge menstermin. Ut fra det jeg finner på google stemmer min egen beregning best. Men noen med referanser her som jeg kan sammenligne med? Og den eksta prikken på skjermen, er det plommesekken? 1673004925205.png

Da har jeg vært på TUL og fikk se et bankende hjerte❤️ er SÅ letta og glad nå! Legen min var ikke så veldig stø på UL-maskina men prøvde seg på et mål som viste 21 mm. Han visste ikke selv helt hva dette tilsvarte... i følge mine beregninger er jeg 8+4. 7+6 i følge menstermin. Ut fra det jeg finner på google stemmer min egen beregning best. Men noen med referanser her som jeg kan sammenligne med? Og den eksta prikken på skjermen, er det plommesekken? Vis vedlegget 396147

Først og fremst, så herlig!!! Hurra ❤️
For det andre, hvordan kan ikke legen vite hvor langt det vil si? Når de plotter inn mål så kommer det jo opp? Men når jeg var 8+3 var målene 19,35 mm, så ville tenkt 8+5 ish, siden fe vokser ca. 1 mm om dagen! Men siden det ikke er så godt bilde så kan malingen være deretter, og 1 mm skiller jo noen dager når de er så små, så er enig i at dine beregninger stemmer fint!

Først og fremst, så herlig!!! Hurra ❤️
For det andre, hvordan kan ikke legen vite hvor langt det vil si? Når de plotter inn mål så kommer det jo opp? Men når jeg var 8+3 var målene 19,35 mm, så ville tenkt 8+5 ish, siden fe vokser ca. 1 mm om dagen! Men siden det ikke er så godt bilde så kan malingen være deretter, og 1 mm skiller jo noen dager når de er så små, så er enig i at dine beregninger stemmer fint!
Tusen takk for svar og dine egne mål til sammenligning!❤️ Veldig dårlig bilde ja, så det kan nok medføre noen mm feil. Det kom ikke opp ukeantall av seg selv, kun det du ser på bildet over her. Men igjen, sikkert fordi han ikke var noe god på å bruke maskina ... :p

Tusen takk for svar og dine egne mål til sammenligning!❤️ Veldig dårlig bilde ja, så det kan nok medføre noen mm feil. Det kom ikke opp ukeantall av seg selv, kun det du ser på bildet over her. Men igjen, sikkert fordi han ikke var noe god på å bruke maskina ... :p

Leger har nok liten erfaring med ultralyd ja, men så deilig å ha dne muligheten likevel! Vokser som den skal da ❤️

Back
Topp