SillyMilly
Forelsket i forumet
Spørsmål om terminkontroll (det som tidligere het overtidskontroll/trivselskontroll)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du kan alltids spørre, men min erfaring er at jordmødre helst ikke vil strippe om alt ser bra ut.Har fått innkalling til terminkontroll på termindatoen (vet ikke om det er det som har blitt vanlig nå), og lurer på om man kan spørre om sjekk om man er moden og eventuelt stripping? Eller om de da anbefaler å vente hvis alle målinger og sånt står bra til?
Det er det jeg også har hørt.Du kan alltids spørre, men min erfaring er at jordmødre helst ikke vil strippe om alt ser bra ut.
Har hørt noen har sagt at det har kommet nye retningslinjer på det, men har jeg ingen kjennskap til.
Ja det skjønner jegDet er det jeg også har hørt.
Ja, jeg forventer at de sier nei hvis alt ser bra ut. Bare et lite håp![]()
09.12Ja det skjønner jegnår har du termin?
Jeg fikk beskjed om at de kunne vurdere stripping på min 40+3 kontroll om forholdene lå til rette for det, men usikker på om det er pga seteleie de vurderer det.
Jeg ble strippet på min terminkontroll med forrige barn (i fjor). Spurte ikke om det selv, legen som gjorde undersøkelsen spurte om jeg ville. Og anbefalte det. Skal ha terminkontroll torsdag og kommer til å be om stripping om jeg ikke får tilbudet. Men de stripper jo helst ikke om det ikke er modent (jordmor sjekket meg idag og det er mykt og tøyelig så alt ligger til rette for stripping på sykehuset torsdag).Har fått innkalling til terminkontroll på termindatoen (vet ikke om det er det som har blitt vanlig nå), og lurer på om man kan spørre om sjekk om man er moden og eventuelt stripping? Eller om de da anbefaler å vente hvis alle målinger og sånt står bra til?
Da er det ikke så lenge igjen å vente på å finne det ut evt09.12
Det skader ikke å spørre!Har fått innkalling til terminkontroll på termindatoen (vet ikke om det er det som har blitt vanlig nå), og lurer på om man kan spørre om sjekk om man er moden og eventuelt stripping? Eller om de da anbefaler å vente hvis alle målinger og sånt står bra til?
Det står om dette på denne siden: https://stolav.no/behandlinger/igangsetting-av-fodsel#foerEr det hos jordmor eller på sykehuset du skal ha denne kontrollen? Er det noe alle får?
TakkDet står om dette på denne siden: https://stolav.no/behandlinger/igangsetting-av-fodsel#foer
SykehusetEr det hos jordmor eller på sykehuset du skal ha denne kontrollen? Er det noe alle får?
Jeg får henvisning til terminkontroll, eller trivselskontroll som jordmor også kalte det. Det fordi jeg fortalte om hva legen forklarte om morkaken fra sist fødsel. Den var i ferd med å gi opp og var blitt forkalket. Vil bli betrygget på at alt er ok når jeg kommer så langtHar fått innkalling til terminkontroll på termindatoen (vet ikke om det er det som har blitt vanlig nå), og lurer på om man kan spørre om sjekk om man er moden og eventuelt stripping? Eller om de da anbefaler å vente hvis alle målinger og sånt står bra til?
Så kan jeg fint gå overtid så lenge jeg vet at alt er ok.