PP 23 - CD 15?
Kan det ha vært en EXU?
De siste par dagene har jeg fått en mistanke om at det kanskje ikke var en vanlig SA likevel, men en EXU.
Her er et par grunner til at jeg mistenker det;
1. Da jeg var hos gynekolog ved den første SA'en, kunne gynekologen se at det hadde vært en SA, og at det var litt rester igjen i livmor. Dette kom ut de nærmeste dagene, som han sa at det ville. Da jeg var hos gynekologen denne gangen derimot, var livmoren helt ryddet og fin. Det var ingenting igjen, og ingen spor etter det som hadde skjedd. Likevel tok blødningene seg opp samme kveld, og nå to dager senere blør jeg fremdeles. Det virker nesten som en ny mensen har startet, og jeg må bruke bind. I tillegg gjør det vondt på venstre side (ikke veldig vondt), og ikke som de vanlige mensenkrampene i midten av magen. Det virker altså som om blødningene kommer fra et annet sted enn livmoren?
2. Jeg testet blenda rett før de første blødningene begynte (10 dpo), men testet tydelig positivt etter at jeg hadde blødd i over en uke. Synes det gir mer mening at noe kan feste seg og utvikle seg samtidig som jeg har mensen om det er festet et annet sted enn i livmoren. Har nå i ettertid lest at flere som har hatt EXU har hatt samme forløpet, altså først mensen/blødning, og deretter positiv test..
Testene mine er nå veldig svake, og hcg var på vei ned i følge blodprøve nr. 2. I tillegg er graviditetssymptomene nå nesten borte. Det virker altså som om kroppen klarer å rydde opp i dette selv heldigvis. Det er vel uansett vanskelig for en gynekolog å se en EXU på ultralyd såpass tidlig, så jeg får vel aldri svar på om det faktisk er det. Det er mulig jeg tar feil, men dette har ihvertfall vært en helt annen opplevelse enn forrige SA.
Nå håper jeg at blødningene snart avtar så jeg kan bli ferdig med denne runden og kan begynne på nytt. Om kroppen klarer å rydde opp helt selv nå, vil jeg tro det går fint å prøve igjen allerede fra neste eggløsning