Barnevogntråden!

Kjøpte stokke trailz til første, solgte den og kjøpte Bugaboo donkey 5 nå. Passer bra mtp at den kan gjøres om til søskenvogn❤️

Om jeg ikke skal selge Trailz, men ønsker søskenvogn. Hva går jeg for da? Eller skal jeg satse på at eldste ser seg fornøyd med å ligge i kurven på Trailz? :hilarious: Hun vil være nesten 2.5 år når mini kommer:)

Om jeg ikke skal selge Trailz, men ønsker søskenvogn. Hva går jeg for da? Eller skal jeg satse på at eldste ser seg fornøyd med å ligge i kurven på Trailz? :hilarious: Hun vil være nesten 2.5 år når mini kommer:)
Tenker egentlig at jeg kjøper en OK enkeltvogn, også ønsker jeg meg litt en Thule sykkelvogn, og kjøpe til et nyfødtsete i den. Storesøster blir 3 noen måneder etter babyens ankomst. Og håper hun godtar å gå mer. Tenker også at bæretøy blir flittig brukt. Mellom de to eldste er det akkurat 2,5 år, og følte sjelden at jeg savnet tvillingvogn. Eldste sykla/gikk selv. Eller så brukte jeg litt bæretøy på en av de.

Tenker egentlig at jeg kjøper en OK enkeltvogn, også ønsker jeg meg litt en Thule sykkelvogn, og kjøpe til et nyfødtsete i den. Storesøster blir 3 noen måneder etter babyens ankomst. Og håper hun godtar å gå mer. Tenker også at bæretøy blir flittig brukt. Mellom de to eldste er det akkurat 2,5 år, og følte sjelden at jeg savnet tvillingvogn. Eldste sykla/gikk selv. Eller så brukte jeg litt bæretøy på en av de.
Ikke sant, det er ikke sikkert det blir nødvendig med søskenvogn. Kanskje det dukker opp et søskenbrett som passer til Trailz!

Har Thule Urban glide 2 fra storesøster som jeg elsker. Kjøpte også en Stokke Trailz da hun var litt større,så den har jeg ikke brukt så mye,men tror jeg kommet til å bruke de 50/50 begge vognene. Thule best på tur, Stokke best på senter :)

Takk for tips :D
Jeg kjøpte som sagt Stokke Trailz, den er absolutt høy og stødig.

Om man kjøper Multi X bag får man en slags sittedel som kan brukes foreldrevendt:) Jeg kjøpte det til vår TFK! Den passet til 15-18 mndr iallfall:) Etter det kjennes det mer innafor ut å la de se mot verden.. men siden jeg fortsatt liker å ha muligheten til å ha henne mot meg, satte jeg TFK i barnehagen (med den vanlige store sportsdelen) og kjøpte en pent brukt Stokke Trailz til hjemmebruk❤️ Så fornøyd

Jobber i barnehage så er borti en del vogner. Jeg har lyst på en Emmaljunga vogn, som er litt lett å trille og hvor hjula står fast. Orker ikke vinglete hjul :p de er bare plagsomme

Jobber i barnehage så er borti en del vogner. Jeg har lyst på en Emmaljunga vogn, som er litt lett å trille og hvor hjula står fast. Orker ikke vinglete hjul :p de er bare plagsomme
Løse fronthjul er genialt på butikker!

Ja det er sikkert gunstig for noen - for min del som bor landlig til så passet det ikke for mitt bruk :) jeg ville ikke anbefalt det, men det er jo hver sin smak :)
Vi hadde låsbare hjul foran, slik at vi fikk det beste av begge verdener :angelic:

Har peilet oss inn på Cybex Priam EL. Rett og slett siden den tikker av på alle boksene

Vi har Uppababy vista v2 som vi bruker til minste her. Denne kan gjøres om til søskenvogn. Veldig usikker om jeg skal gå for det eller finne en søskenvogn som ser litt mer praktisk ut :happy: begge vil ha bruk for vogn samtidig. Bare usikker hvor ofte en er alene og må trille med begge samtidig

Tror det blir Bugaboo! Hadde så lyst på en da storebror ble født i 2011, men da hadde jeg ikke råd til den modellen som var «poppis» den gang. Men nå, med siste kid, så blir det nok! Eneste bwkymringen er om den er veldig lav, mannen er relativt høy (1.91 cm)?
Tfk jogger rwist kan du enkelt stille på håndtaket, jeg som er 170 har det ganske vannrett, så jeg tipper en på 190 vil ha lite problem med det, det var mange fine brukte vogner med multi x bag i Osloområdet så jeg, når jeg så etter multi x bag på finn :angelic: men jeg ville nå gått på barnas hus og testa de forskjellige vognene, så sier dere at dere må tenke på saken også kjøper dere brukt om dere vil det :smiley-angelic006

Blir nok bare å bruke storesøsters «gamle» Emmaljunga nxt90. Mest fordi vi ikke vil bruke penger på en ny, ikke fordi vi har vært så veldig fornøyd Den er solid, men litt stiv og blitt veldig knirkete selv om vi smører den.

Skal ha bugaboo. Fox eller lynx.. Hadde bugaboo tidligere og ingenting slår bugaboo for min del. Noen som vet om lynx har kommet i norske butikker?

Vi har Uppababy vista v2 som vi bruker til minste her. Denne kan gjøres om til søskenvogn. Veldig usikker om jeg skal gå for det eller finne en søskenvogn som ser litt mer praktisk ut :happy: begge vil ha bruk for vogn samtidig. Bare usikker hvor ofte en er alene og må trille med begge samtidig
Jeg har også Uppababy Vista V2. Tenker også at det sikkert ikke er så ofte de bruker vogn på likt, så tenker å teste å bruke den som søskenvogn :smiley-ashamed004

Noen som har noe erfaringer rundt ergonomisk sittedel og klassisk sittedel på sportsvogndel?

Noen som har noe erfaringer rundt ergonomisk sittedel og klassisk sittedel på sportsvogndel?

Ergonomisk sittedel:
Bedre sittekomfort for de minste, hjelper veldig for små som har ubehag og mistrives i bag, pga feks reflux eller annet. Kan bli noe fortere utvokst enn en flat sittedel, men dette avhenger litt av størrelsen.

Flat sittedel:
De fleste synker litt sammen når de bytter til flat sittedel som små babyer, men kan hjelpe med et innlegg som feks Ergobaby minimizer. Kan vare ofte lenger enn en ergonomisk sittedel, men dette avhenge av størrelse på ryggen. Det finnes små sittedeler som er flate også.

Varierende hva babyer liker best av ergonomisk og flat sittedel. Vi byttet til ergonomisk sittedel da babyen var 3 mnd sist, fordi hun hatet bag og bare gråt. Men jeg har en vogn med flat sittedel til henne nå også, og nå liker hun like godt begge deler (1,5 år nå da).

Back
Topp