Barnevogntråden!

Tror det blir Bugaboo! Hadde så lyst på en da storebror ble født i 2011, men da hadde jeg ikke råd til den modellen som var «poppis» den gang. Men nå, med siste kid, så blir det nok! Eneste bwkymringen er om den er veldig lav, mannen er relativt høy (1.91 cm)?
Mannen her er 1.94 og har ikke hatt noe problem med fox 2 iallefall :cool: :happy:

Ja kan det, og har sett på Finn allerede, men det som er så kjedelig med bugaboo er at de falmer så lett, så om jeg kjøper en brukt så er den garantert falmet :bag:
Har ingenting med bruken å gjøre men jeg liker at det ser litt fint ut :joyful:
Du kan jo kjøpe nye trekk til selve stammen?

Vi har Buffalo (tidligere utgave av Fox) som barnehagevogn, og den er veldig lav. Min mann er 1.80 og må bøye seg godt ned. Med en så høy forelder hadde jeg vurdert Stokke, elsker høyden, også bra for meg som er 1.65 ☺️ liker veldig godt å få barnet opp i høyden. Det er nok ingen krise, Bugaboo er veldig fine og gode vogner. Men skulle veldig gjerne sett at den var
10cm høyere!
Hadde Stokke Trailz til nr 2, lyst på noe annet nå! Likte ikke kalesjen på bagdelen på trailz da, men mulig de har blitt bedre nå? Fikk ikke dratt den langt nok ned liksom.

Hadde Emmaljunga til første vogn sist gang, gikk over til babyjogger Mini GT når jentungen gikk over til sittedel, utrolig fornøyd med begge på hver sin måte. Denne gangen vil jeg gjerne ha babyjogger fra start, men ingen i området selger de i fysisk butikk som jeg vet om, så får ikke sett bagdel og høyde mtp mannen som er 1.92.. Noen erfaringer?
Ser på babyjogger city elite 2..:-)
Har hund i bagasjerommet, så tenker det kan være en grei vogn mtp plass sammenslått :)

Hadde Emmaljunga til første vogn sist gang, gikk over til babyjogger Mini GT når jentungen gikk over til sittedel, utrolig fornøyd med begge på hver sin måte. Denne gangen vil jeg gjerne ha babyjogger fra start, men ingen i området selger de i fysisk butikk som jeg vet om, så får ikke sett bagdel og høyde mtp mannen som er 1.92.. Noen erfaringer?
Ser på babyjogger city elite 2..:)
Har hund i bagasjerommet, så tenker det kan være en grei vogn mtp plass sammenslått :)
Jeg hadde city elite til nr 2. endte opp med premier til nr 3

Til de 3 første hadde vi emmaljunga city cross, og elsket den vognen. Så nå blir det å lete på finn etter en slik denne gangen. Ser de ikke selges i butikk lengre.

Har forsåvidt også Quinny Zapp Xtra2 med adapter til kortere turer i byen. Veldig greit når babyen er liten og sovner i bilstolen i bilen. Da er det bare å ta bilstolen rett over fra bil til trille. Pluss at den tar null plass.

Tror det blir Bugaboo! Hadde så lyst på en da storebror ble født i 2011, men da hadde jeg ikke råd til den modellen som var «poppis» den gang. Men nå, med siste kid, så blir det nok! Eneste bwkymringen er om den er veldig lav, mannen er relativt høy (1.91 cm)?

Tvert imot skulle jeg si at dette er en av få vogner som passer til så høye menn :) mannen her er 2 meter og bugaboo kan han trille uten å sparke borti understellet. Om det er vogner hvor bag og/eller sittedel er høyere plassert, så er ikke håndtaket langt nok til at man unngår å sparke borti vogna. Men, nå kan de siste 9 cm fra 191 til 2m også faktisk være avgjørende for det med å sparke borti, så du kan evt også sjekke ut Uppababy vista V2. Der er bag og sittedel høyt plassert. Men håndtaket kan faktisk ikke trekkes ut så veldig langt, så mannen her sparka borti handlekurven under da han gikk. Det samme gjaldt Emmaljunga nxt90 som heller ikke hadde langt nok håndtak.

Så - med en høy forelder skulle jeg si det viktigste er trillekomfort, og langt nok håndtak. Ikke nødvendigvis og bag eller sittedel er lav eller høy. En som er så lang må for bøye seg en del i hverdagen lell :hilarious:
De vognene som mannen har likt best å trille og som har vært lange nok i håndtaket for han er Bugaboo, Tfk Mono kombi og Thule urban glide, Babyjogger city mini GT og elite. :)
Vi har ikke prøvd Cybex, men jeg tror kanskje disse kunne fungert også. Britax har generelt vogner med kort og lite justerbart håndtak i lengden. Stokke trailz som nå ikke lenger finnes som ny vogn, kunne nok ogås fungert, men den var ikke aktuel for oss da den tar mye plass både oppslått og sammenlagt.
En del vogner har litt lav sittedel og bag for at vogna skal være stabil nok når håndtaket trekkes ut i lengden, men i hverdagen synes ikke noen av oss at dette egentlig har medført noen stor utfordring. :)

Last edited:
Tvert imot skulle jeg si at dette er en av få vogner som passer til så høye menn :) mannen her er 2 meter og bugaboo kan han trille uten å sparke borti understellet. Om det er vogner hvor bag og/eller sittedel er høyere plassert, så er ikke håndtaket langt nok til at man unngår å sparke borti vogna. Men, nå kan de siste 9 cm fra 191 til 2m også faktisk være avgjørende for det med å sparke borti, så du kan evt også sjekke ut Uppababy vista V2. Der er bag og sittedel høyt plassert. Men håndtaket kan faktisk ikke trekkes ut så veldig langt, så mannen her sparka borti handlekurven under da han gikk. Det samme gjaldt Emmaljunga nxt90 som heller ikke hadde langt nok håndtak.

Så - med en høy forelder skulle jeg si det viktigste er trillekomfort, og langt nok håndtak. Ikke nødvendigvis og bag eller sittedel er lav eller høy. En som er så lang må for bøye seg en del i hverdagen lell :hilarious:
De vognene som mannen har likt best å trille og som har vært lange nok i håndtaket for han er Bugaboo, Tfk Mono kombi og Thule urban glide, Babyjogger city mini GT og elite. :)
Vi har ikke prøvd Cybex, men jeg tror kanskje disse kunne fungert også. Britax har generelt vogner med kort og lite justerbart håndtak i lengden. Stokke trailz som nå ikke lenger finnes som ny vogn, kunne nok ogås fungert, men den var ikke aktuel for oss da den tar mye plass både oppslått og sammenlagt.
En del vogner har litt lav sittedel og bag for at vogna skal være stabil nok når håndtaket trekkes ut i lengden, men i hverdagen synes ikke noen av oss at dette egentlig har medført noen stor utfordring. :)
Takk for grundig ressonement :)

Hadde emmaljunga mondial duo til dattera mi i 2008, kjøpte en helt lik brukt til sønnen min i 2020, og tenkte å bruke den til man bør bytte del, og da gå for babyjogger eller tilsvarende! Elsker den klassiske barnevogna, men den er jo både tung og upraktisk:) Har emmaljunga med sportsdelen som sovevogn i bhg nå, og babyjogger city elite hjemme! Han er over 3 når baby kommer og da er vel han ferdig med vogn:) vil nok også bære en del, har en del bæretøy :)

Var du fornøyd med vognen ellers?:)
Hvordan var bagdel? Måtte du ha på sittedel samtidig eller gikk den ann å ta helt av når bagdel skulle brukes?
Bagdel og sportsdel er separate. Foreldrene med Premier der er alt sittedelen er klikk inn. City elite er trekk som du må feste i ramma.

Ja, og vil ikke ha ergonomisk sportsdel, og liker ikke hvordan den ser ut :hilarious: og om den er lav, trur jeg ikke det er noe for sambo som er ganske lang
Mannen her er 1.94 og triller fint med buggaboo :happy:
Men hvis du ikke liker utseende er det ikke noe å gjøre med

Har en tfk som jeg var veldig fornøyd meg og ikke klarte å kvitte meg med:smiley-ashamed004så digg med håndbrems og svingbart fronhjul som kan låses, eneste som er kjipt er at man ikke kan snu sittedelen og få de til å sitte mot deg, må bare vaskes og fikse litt på stoffet i oppevaringsrummet under, så fikk jeg igjen en gammel emmajunga som jeg kjøpte brukt og venninna mi har lånt, og den er egentlig utrolig god stabil vogn, den hadde stått på et loft i maaange år, så den er lite brukt for alderen, marineblå med hvite blomster :shy:

Jeg kjøpte som sagt Stokke Trailz, den er absolutt høy og stødig.
Har en tfk som jeg var veldig fornøyd meg og ikke klarte å kvitte meg med:smiley-ashamed004så digg med håndbrems og svingbart fronhjul som kan låses, eneste som er kjipt er at man ikke kan snu sittedelen og få de til å sitte mot deg, må bare vaskes og fikse litt på stoffet i oppevaringsrummet under, så fikk jeg igjen en gammel emmajunga som jeg kjøpte brukt og venninna mi har lånt, og den er egentlig utrolig god stabil vogn, den hadde stått på et loft i maaange år, så den er lite brukt for alderen, marineblå med hvite blomster :shy:

Om man kjøper Multi X bag får man en slags sittedel som kan brukes foreldrevendt:) Jeg kjøpte det til vår TFK! Den passet til 15-18 mndr iallfall:) Etter det kjennes det mer innafor ut å la de se mot verden.. men siden jeg fortsatt liker å ha muligheten til å ha henne mot meg, satte jeg TFK i barnehagen (med den vanlige store sportsdelen) og kjøpte en pent brukt Stokke Trailz til hjemmebruk❤️ Så fornøyd!

Back
Topp