Vinylplater og - spiller

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Noen med peiling?
It's probably a longshot, but here goes :p
Pappa hadde en vinylspiller som er i god stand, og en hel kasse med plater som hører med. Noen tips om hvordan sjekke interesse? Finnes det noen fb-sider for slike ting? Andre sider?

Selge/gi bort til noen som er interessert i slikt? Er vel et ganske lite marked for slikt, at det er for spesielt interesserte :p

Det er nok ikke enormt mange nei, men stefaren min samler fortsatt på vinyl, og har venner som gjøre det også. Men ja, de er nok ikke i en enorm gruppe som gjør det fortsatt.
Jeg vet ikke hvor lett det er å selge da, hvis du vil ta oversiktsbilde av hvor mye det er kan jeg eventuelt vise det til stefaren min og spørre hva han ville prøvd å legge det ut på Finn for. Eller om de har andre grupper hvor de kjøper og selger på FB, det veit jeg faktisk ikke.

Det er nok ikke enormt mange nei, men stefaren min samler fortsatt på vinyl, og har venner som gjøre det også. Men ja, de er nok ikke i en enorm gruppe som gjør det fortsatt.
Jeg vet ikke hvor lett det er å selge da, hvis du vil ta oversiktsbilde av hvor mye det er kan jeg eventuelt vise det til stefaren min og spørre hva han ville prøvd å legge det ut på Finn for. Eller om de har andre grupper hvor de kjøper og selger på FB, det veit jeg faktisk ikke.
De er satt inn på rommet vi samler ting vi skal spare på, så kunne ikke få tatt bilder idag. Skal prøve å huske det på mandag :)

De er satt inn på rommet vi samler ting vi skal spare på, så kunne ikke få tatt bilder idag. Skal prøve å huske det på mandag :)

Han drev platebutikk tidligere, så han har ganske god peiling på markedet fortsatt skulle jeg tro :)
Det er bare å sende hvis du husker og det kan være til hjelp. Helt sikkert noen som vil ha det på «gis bort», føler jeg kan bli kvitt alt bare det er gratis, hehe. Men det er jo mulig at det er verdt noen hundrelapper også!

Han drev platebutikk tidligere, så han har ganske god peiling på markedet fortsatt skulle jeg tro :)
Det er bare å sende hvis du husker og det kan være til hjelp. Helt sikkert noen som vil ha det på «gis bort», føler jeg kan bli kvitt alt bare det er gratis, hehe. Men det er jo mulig at det er verdt noen hundrelapper også!
Takk :happy:

Tenkte kanskje å få tatt bilder av platene og få noen til å se om det er verd noe i det hele tatt. Spørsmålet er bare hvor man kan få vurdert det :p
Vi sjekker det samme for tiden men vanskelig å finne ut hvor man kan sjekke.

Vinyl er jo blitt veldig stort igjen de siste årene, så det kan være mange som er interessert. Det fins flere FB grupper for sånt, der og på Finn f.eks. kan du legge ut "samlet". Discogs er en side du kan bruke hvis du vil ta deg tiden til å gå gjennom alt og se hvilke utgaver du har og finne ut en verdi på dem. Man kan jo også bare gi det vekk til en lokal platebutikk eller t.o.m. Fretex eller noe.

Det er et stort marked for vinyl og gode autentiske spillere, så her kan du sitte på gull!

Samboeren min er vinylekspert og har nærmest samlemani, hehe.. hvis du har bilder/oversikt over platene så kanskje han er interessert og kan si noe om verdien :)

Jeg har brukt lang tid. Brukte en side på nett og fant noenlunde ut de fleste plater, de var ikke verd noe særlig. Mulig nostalgi for interesserte evnt :)
Spilleren ser strøken ut, fullt fungerende. Aner ikke hva slikt går for, finner lite på nett :)
De platene under streken på den ene siden er av mindre format, aner ikke hva de er for noe :p

Vedlegg

• IMG_20221109_083709.jpg
    IMG_20221109_083709.jpg
    2,2 MB · Visninger: 4
  • IMG_20221109_083700.jpg
    IMG_20221109_083700.jpg
    2,8 MB · Visninger: 7
  • IMG_20221109_083542.jpg
    IMG_20221109_083542.jpg
    2,4 MB · Visninger: 7
  • IMG_20221109_083519.jpg
    IMG_20221109_083519.jpg
    2,8 MB · Visninger: 7
  • IMG_20221109_083459.jpg
    IMG_20221109_083459.jpg
    2,2 MB · Visninger: 7
  • IMG_20221109_083248.jpg
    IMG_20221109_083248.jpg
    2,5 MB · Visninger: 6
  • IMG_20221013_143529.jpg
    IMG_20221013_143529.jpg
    2,4 MB · Visninger: 6
Jeg har brukt lang tid. Brukte en side på nett og fant noenlunde ut de fleste plater, de var ikke verd noe særlig. Mulig nostalgi for interesserte evnt :)
Spilleren ser strøken ut, fullt fungerende. Aner ikke hva slikt går for, finner lite på nett :)
De platene under streken på den ene siden er av mindre format, aner ikke hva de er for noe :p
De små platene er nok 7" singler, som spilles på 45 rpm

Back
Topp