Flere som planlegger prøving etterhvert eller er ny som prøver?

Melder meg på her, lurer på et søsken, og i så fall starte prøving i november. Selvsagt går jeg all in med temping og el-tester og alt fra dag én (tatt ut spiralen i dag) - vil jo vite ALT om hvordan syklusen ser ut nå!
Ikke bare var den litt funky de første mnd etter jeg tok ut spiral forrige gang, jeg ammer også ettåringen så det kan jo også stikke litt kjepper i diverse hjul...

Termometeret ligger klart på nattbordet, here we go! Ikke søren om jeg innrømmer for noen som vet hvem jeg er, at jeg er SÅ nerdete når vi ikke engang har bestemt oss for om vi skal prøve :p
 
Åh, jeg har kommet å gått her inne en evighet :laughing001 Hvilket år var det? Men sist jeg lykkes, hadde jeg også opphold med p-piller i to mnd. Ble gravid to ganger, men mistet begge i uke 5. Tok så fem nye mnd før spiren endelig satt.
Jeg har ikke vært her så lenge, ble med da vi begynte prøvingen på nr 1 januar 2020 og har siden da fått to full fart:hilarious: Mener å huske deg fra da vi prøvde på/ble gravid i for, hadde termin januar 2022 men hun kom i desember.
Åå men da håper vi det klaffer etter dette oppholdet også og at den sitter hele veien da! Vet du hvilken ikmgruppe du havner i da hvis syklusen fortsetter som den er nå?
 
Melder meg på her, lurer på et søsken, og i så fall starte prøving i november. Selvsagt går jeg all in med temping og el-tester og alt fra dag én (tatt ut spiralen i dag) - vil jo vite ALT om hvordan syklusen ser ut nå!
Ikke bare var den litt funky de første mnd etter jeg tok ut spiral forrige gang, jeg ammer også ettåringen så det kan jo også stikke litt kjepper i diverse hjul...

Termometeret ligger klart på nattbordet, here we go! Ikke søren om jeg innrømmer for noen som vet hvem jeg er, at jeg er SÅ nerdete når vi ikke engang har bestemt oss for om vi skal prøve :p
Så gøy! Og så gøy med eventuelle søsken! Har dere flere fra før eller er 1åringen første?:joyful:

Ja nei forteller ikke noen som kjenner meg at jeg gjerne tester hele tiden og studerer testene i timesvis i forskjellige lys mens jeg bøyer og vrir:hilarious: Men el-testene er kjøpt inn og klar, skal teste etter el hvertfall første 1-2 mnd, får se om jeg fortsetter når vi begynner å prøve. Tok ut spiralen på onsdag. Syklusen var helt stabil og fin de første 4 mnd med den mens de siste 2 mnd har jeg hatt småblødninger og mensensmerter til alle tider, så aner ikke hvordan den er nå:confused005 Jeg begynte plutselig å blø i dag, så spent på om det er blødning etter spiraluttak eller om det er tr som er 14 dager for tidlig eller sen. Håper på det siste, for det passer bedre med planene mine:hilarious: Hvordan var syklusen var syklusen din etter uttak sist gang?
 
Så gøy! Og så gøy med eventuelle søsken! Har dere flere fra før eller er 1åringen første?:joyful:

Ja nei forteller ikke noen som kjenner meg at jeg gjerne tester hele tiden og studerer testene i timesvis i forskjellige lys mens jeg bøyer og vrir:hilarious: Men el-testene er kjøpt inn og klar, skal teste etter el hvertfall første 1-2 mnd, får se om jeg fortsetter når vi begynner å prøve. Tok ut spiralen på onsdag. Syklusen var helt stabil og fin de første 4 mnd med den mens de siste 2 mnd har jeg hatt småblødninger og mensensmerter til alle tider, så aner ikke hvordan den er nå:confused005 Jeg begynte plutselig å blø i dag, så spent på om det er blødning etter spiraluttak eller om det er tr som er 14 dager for tidlig eller sen. Håper på det siste, for det passer bedre med planene mine:hilarious: Hvordan var syklusen var syklusen din etter uttak sist gang?
Vi har bare ettåringen, og det er mye fint med å ha bare én, men så er det akkurat som at det er en her som mangler...
Fikk bortfallsblødning etter uttak sist, og mener å huske at syklusen jeg regnet at startet med den var ca en måned lang, så telte bare derfra. Men gyn sa i dag at det så ut som jeg hadde hatt eggløsning nylig, så mulig det blir helt annerledes nå. Ammer jo også så det er ikke så rart om alt er annerledes ;)
Temper du? Tenker det kan være en fin måte å få litt innblikk i hvordan syklusen ser ut, særlig nå rett etter uttak :)
 
Vi har bare ettåringen, og det er mye fint med å ha bare én, men så er det akkurat som at det er en her som mangler...
Fikk bortfallsblødning etter uttak sist, og mener å huske at syklusen jeg regnet at startet med den var ca en måned lang, så telte bare derfra. Men gyn sa i dag at det så ut som jeg hadde hatt eggløsning nylig, så mulig det blir helt annerledes nå. Ammer jo også så det er ikke så rart om alt er annerledes ;)
Temper du? Tenker det kan være en fin måte å få litt innblikk i hvordan syklusen ser ut, særlig nå rett etter uttak :)
Ja er jo mange og ulike fordeler med både en og flere! Jeg har sagt minst 3, synes for min del at både 1 og 2 er for lite, men det har nok noe med at jeg har vokst opp i storfamilie, og en vanskelig og "feil" tankegang pga personlige erfaringer..
Så tenker jeg at når vi allerede ha bleiebarn og perioder med våkennetter, kan vi like godt få siste, mens vi er så godt i gang:hilarious:
Jeg har et håp om at syklusen starter nå, og ikke om 2 uker, for det passer best iforhold til når vi skal begynne å prøve.
Temper ikke men har vurdert det! Tenkte på det tidligere men la fra meg tanken for minstemor va enda mye våken på natt, men nå sover hun (som oftest) natta gjennom, og jeg har fått inn en fin rutine med å stå opp til ca samme tidspunkt hver dag, så kanskje jeg skal prøve det! Synes det ser så gøy ut og liker å kjenne og ha kontroll på kropp/syklus! Hvordan termometer bruker du? Har sett litt på det de har på billige-tester, det er vell babyplan:confused004
 
Vi har bare ettåringen, og det er mye fint med å ha bare én, men så er det akkurat som at det er en her som mangler...
Fikk bortfallsblødning etter uttak sist, og mener å huske at syklusen jeg regnet at startet med den var ca en måned lang, så telte bare derfra. Men gyn sa i dag at det så ut som jeg hadde hatt eggløsning nylig, så mulig det blir helt annerledes nå. Ammer jo også så det er ikke så rart om alt er annerledes ;)
Temper du? Tenker det kan være en fin måte å få litt innblikk i hvordan syklusen ser ut, særlig nå rett etter uttak :)
Hvordan går det med deg etter spiraluttak? Hva sier el-testene og tempen?:)
 
Enig i at det er fint å ha en plass å få snakka om alt mulig når man trår inn i "prøvebobla". Vi har akkurat starta, det er PP1 - jeg hadde maks på fertilitetsmonitoren i går, så EL er vel i går/i dag da tipper jeg. Prøver på nr. 2. :)
Vi har nevnt for folk at vi vil ha 2, men ikke at vi setter i gang NÅ liksom. Men de venter nok bare på det for vi har ikke vært særlig hemmelighetsfulle, har bare sagt "vi vil jo snart begynne å se om vi kan få nr. 2" :hilarious: Blir spennende måneder framover!
Hvordan går det? Du er vell 2/3 dpo i dag? Og når begynner testegalskapen?:woot:
 
Du er vell på CD 9 i dag, når bruker du å få el til vanlig?:confused004:)

Du følger godt med:joyful: CD 9 idag ja!

Jeg fikk ikke tilbake mensen etter sist fødsel før 27. august nå, så jeg har faktisk bare hatt en syklus før denne og den varte i 27 dager, men da testet jeg ikke etter eggløsning..

Før jeg ble gravid med ettåringen hadde jeg sykluser på 31 dager og eggløsning som regel på CD 16/17/18.
Men har et håp om at det nye nå er kortere sykluser og at eggløsning er rundt CD 13/14:angelic:
Jeg temper nå og tenkte å begynne å teste etter eggløsning på CD 11 kanskje? :woot:
 
Du følger godt med:joyful: CD 9 idag ja!

Jeg fikk ikke tilbake mensen etter sist fødsel før 27. august nå, så jeg har faktisk bare hatt en syklus før denne og den varte i 27 dager, men da testet jeg ikke etter eggløsning..

Før jeg ble gravid med ettåringen hadde jeg sykluser på 31 dager og eggløsning som regel på CD 16/17/18.
Men har et håp om at det nye nå er kortere sykluser og at eggløsning er rundt CD 13/14:angelic:
Jeg temper nå og tenkte å begynne å teste etter eggløsning på CD 11 kanskje? :woot:
Vi er på hytta med maange av samboers familie, så forumet er min måte å koble litt av når jeg klarer å få noen minutter alene:joyful: Ofte sier jeg det tok litt tid å legge ungene, mens egentlig har jeg gjemt meg på vårt rom for å få 5 min alene:hilarious:

Å så spennende! Det er jo ikke lenge til:woot: Håper syklusen din er blitt kortere! Jeg har normalt en syklus på 26 dager, av og til 27, da jeg satte inn spiralen ble den plutselig 30-31, følte den var eeeevig lang
 
Vi er på hytta med maange av samboers familie, så forumet er min måte å koble litt av når jeg klarer å få noen minutter alene:joyful: Ofte sier jeg det tok litt tid å legge ungene, mens egentlig har jeg gjemt meg på vårt rom for å få 5 min alene:hilarious:

Å så spennende! Det er jo ikke lenge til:woot: Håper syklusen din er blitt kortere! Jeg har normalt en syklus på 26 dager, av og til 27, da jeg satte inn spiralen ble den plutselig 30-31, følte den var eeeevig lang

Det hørtest kjent ut, ofte jeg blir oppe litt ekstra når jeg legger minstemann for å få noen minutter for meg selv :hilarious:

De dagene har veldig mye å si faktisk.. Ble helt sjokkert når mensen kom så «tidlig» .

Hvordan ligger du an med syklusen din nå da? Dere begynner i desember?
 
Det hørtest kjent ut, ofte jeg blir oppe litt ekstra når jeg legger minstemann for å få noen minutter for meg selv :hilarious:

De dagene har veldig mye å si faktisk.. Ble helt sjokkert når mensen kom så «tidlig» .

Hvordan ligger du an med syklusen din nå da? Dere begynner i desember?
Ja de minuttene er gull, og en veldig fin unnskyldning å bruke:hilarious:

Jeg aner egentlig ikke hvordan syklusen er:confused005 Den var stabil helt til i midten av juli, da fikk jeg aldri mensen som jeg skulle og har bare hatt mye småblødninger fram til jeg tok ut spiralen på onsdag.. Er den fortsatt lik sånn den var før da skulle jeg vell hatt el i går, men har ikke merket noe særlig til el-slim eller noe. Begynte å blø på fredag og blødde ganske mye både da og i går, i tillegg til en del smerter, så om det er bortfallsblødning eller tr som er tidlig/sen vet jeg ikke. Men skal begynne med el-tester når vi kommer hjem fra hytta og har nå bestilt meg termometer og skal prøve ut temping, så håper jeg blir klok på det da:joyful:
I forhold til planer og tanker i forhold til prøving, håper jeg syklusen er litt forskjøvet og el kommer om ca 2 uker, er litt kontrollfreak så liker ikke helt dette med sykluser og ikke kan styre det selv:hilarious:
 
Hei! Slenger meg med her jeg. Relativt fersk i dette forumet, men har fulgt med litt i bakgrunnen:)
Jeg har ingen barn fra før og jeg går inn i min tredje prøveperiode nå. De to første har jeg kun brukt en app som viser ca EL, nå har jeg gått til innkjøp av eltester.
Dette har begynt å bli veldig altoppslukende, og det er veldig godt å ha et forum der andre har det likt som meg! Ønsker at det skal bli en overraskelse til venner og familie så kan ikke diskutere dette med så mange heller.. samboeren min er mye mer laidback enn det jeg erxsmile3

Jeg har ikke tro på at jeg blir gravid fort, da jeg som 16 fikk påvist endometriose. Fikk da beskjed om at jeg burde prøve å få barn så tidlig som mulig om jeg i det hele tatt kan få barn. Jeg sluttet på pillene i samråd med lege nå nylig og er neddynket med smertestillende hver måned. De ønsket å se om jeg klarer å få barn på egenhånd før jeg evt får hjelp. Så får vi se om jeg takler smertene fremover xsmile6

Ønsker alle dere andre lykke til, og håper det går så fort som mulig for oss alle!
 
Hvordan går det? Du er vell 2/3 dpo i dag? Og når begynner testegalskapen?:woot:
4 DPO i dag ja, fikk svar på det der med dpo at dag 1 var dagen etter første maksimale på monitoren. Jeg tror ikke jeg har noen billigtester liggende etter forrige gang vi prøvde, i så fall har jeg bare de som hører til monitoren og de funker bare 3 dager før IKM. Håper jeg klarer å holde meg fra å bruke dem før fredag, det er ikm-dagen. :hilarious: Tipper jeg kommer til å gå all in på alle slags tester, både tidlig og sent, neste måned :hilarious:
 
Hei! Slenger meg med her jeg. Relativt fersk i dette forumet, men har fulgt med litt i bakgrunnen:)
Jeg har ingen barn fra før og jeg går inn i min tredje prøveperiode nå. De to første har jeg kun brukt en app som viser ca EL, nå har jeg gått til innkjøp av eltester.
Dette har begynt å bli veldig altoppslukende, og det er veldig godt å ha et forum der andre har det likt som meg! Ønsker at det skal bli en overraskelse til venner og familie så kan ikke diskutere dette med så mange heller.. samboeren min er mye mer laidback enn det jeg erxsmile3

Jeg har ikke tro på at jeg blir gravid fort, da jeg som 16 fikk påvist endometriose. Fikk da beskjed om at jeg burde prøve å få barn så tidlig som mulig om jeg i det hele tatt kan få barn. Jeg sluttet på pillene i samråd med lege nå nylig og er neddynket med smertestillende hver måned. De ønsket å se om jeg klarer å få barn på egenhånd før jeg evt får hjelp. Så får vi se om jeg takler smertene fremover xsmile6

Ønsker alle dere andre lykke til, og håper det går så fort som mulig for oss alle!
Masse lykke til til deg også!! Det hørtes ikke særlig greit ut å måtte bare "stå i det" med smerter osv. for å se om man kan bli gravid på egenhånd.. men håper det går kjapt da, og at dere ikke trenger assistanse - men fint å vite at det finnes et godt system for det hvis det blir nødvendig! :Heartred
 
Er så enig med deg , elsker å titte på alle disse som legger ut tester og prøve å tyde!!

Vi pratet om å begynne prøving av nr 2 i sommer, så nå har vi droppet alt av prevensjon og venter spent på å se hva som skjer!! Jeg er jo testegal har jeg funnet ut, blir man sånn?? Hu første kom litt som en overraskelse så dette med prøving er uvandt! Veldig gøy med en plass man kan dele med likesinnede hvertfall
 
Er så enig med deg , elsker å titte på alle disse som legger ut tester og prøve å tyde!!

Vi pratet om å begynne prøving av nr 2 i sommer, så nå har vi droppet alt av prevensjon og venter spent på å se hva som skjer!! Jeg er jo testegal har jeg funnet ut, blir man sånn?? Hu første kom litt som en overraskelse så dette med prøving er uvandt! Veldig gøy med en plass man kan dele med likesinnede hvertfall
Fort gjort å bli sånn ja :hilarious: :hilarious: Masse lykke til!! Blir spennende å følge med på hverandre fremover :Heartred:joyful:
 
Fort gjort å bli sånn ja :hilarious: :hilarious: Masse lykke til!! Blir spennende å følge med på hverandre fremover :Heartred:joyful:
Tusen takk! Og ILige måde
Veldig spennende! Og godt å ha noen som skjønner en, her har jeg venninner rundt men som enten vil ha barn men ikke er i forhold, eller som ikke ønsker barn- så mitt ønske om barn og den praten kan jo bli litt mye kanskje for dem..:angelic:
 
Hei,
Hopper inn her igjen ettersom man ikke føler seg helt ferdig, til tross for «store» barn fra før. Har vært student i 4 år, så det har ikke passet før nå. Har en på 10, ei på 5 og skal i teorien ikke gå inn for noe prøving, men jeg kjenner meg selv for godt, haha!
Så, da får vi se om spire nr 3 kommer eller ikke. Er blitt 32 år og kjenner det i seg selv stresser meg litt, men det er kanskje bare inni hodet
Så hei på dere! Hva er deres historie?
Er forresten CD3, men klar for første «prøveperiode»
 
Hei! Slenger meg med her jeg. Relativt fersk i dette forumet, men har fulgt med litt i bakgrunnen:)
Jeg har ingen barn fra før og jeg går inn i min tredje prøveperiode nå. De to første har jeg kun brukt en app som viser ca EL, nå har jeg gått til innkjøp av eltester.
Dette har begynt å bli veldig altoppslukende, og det er veldig godt å ha et forum der andre har det likt som meg! Ønsker at det skal bli en overraskelse til venner og familie så kan ikke diskutere dette med så mange heller.. samboeren min er mye mer laidback enn det jeg erxsmile3

Jeg har ikke tro på at jeg blir gravid fort, da jeg som 16 fikk påvist endometriose. Fikk da beskjed om at jeg burde prøve å få barn så tidlig som mulig om jeg i det hele tatt kan få barn. Jeg sluttet på pillene i samråd med lege nå nylig og er neddynket med smertestillende hver måned. De ønsket å se om jeg klarer å få barn på egenhånd før jeg evt får hjelp. Så får vi se om jeg takler smertene fremover xsmile6

Ønsker alle dere andre lykke til, og håper det går så fort som mulig for oss alle!
Så gøy med prøving på første! Enig med at det er veldig altoppslukende, synes forumet er perfekt for meg! Er så mange i like situasjoner, mange med forskjellige erfaringer og ingen som dømmer for testegalskap og forskjellig:hilarious: Jeg ble medlem her da vi begynte å prøve på nr 1, brukte ikke el-tester da og var ikke så ekstrem på gtesting heller, men merket hvor gøy det var med testing så ble fort testetøs da vi planla nr 2:hilarious:

Jeg har ikke selv erfaring med endometriose men kjenner et par som har det, hun ene har faktisk blitt gravid nå! Håper det klaffer raskt for dere, både så dere slipper prosessen med hjelp og så du slipper smertene så snart som mulig:smiley-angelic001 Har legen sagt noe om hvor lenge de ønsker at dere skal prøve på egenhånd før dere får hjelp?
 
Back
Topp