Flere som planlegger prøving etterhvert eller er ny som prøver?

Lykkelig.Mamma

Gift med forumet
Novemberlykke 2020
❤Januarlykke 2022❤
Novemberfnuggene 2023
Hei!
Jeg bruker å snike her på forumet og har mer eller mindre gjort det siden minstemor ble født, og som testetøs er det min guilty pleasure å snike på alle andre som tester:hilarious: Jeg synes det er så koselig å følge med på andre som prøver og kjenner jeg gleder meg til å begynne og å bli del av ikmgrupper og etterhvert terminforum!

Vi har snakket om prøving på nr 3 siden i april/mai, og etter en del frem og tilbake ble vi enig om å starte prøvingen i desember:nailbiting: Vi har allerede 2 stk sent på året, så jeg har litt for store forhåpninger om at det skal klaffe første pp og vi får en septemberbaby, ikke oktober-desember, så fallhøyden er HØY første pp:hilarious:
Jeg satte inn spiral etter jenta vår ble født, vi ble enige om at jeg skulle ta den ut litt før vi begynte prøvingen, for å la kroppen stabilisere seg og få være litt uten prevensjon og graviditet. Så i dag var jeg hos jordmor å fjernet den:woot: Har litt småmurringer nå og kjenner meg veldig klar for å få stabile sykluser, og ikke murringer og småblødninger i tide og utide! Så nå skal jeg bruke de neste 2 mnd på å teste etter eggløsning og få kontroll på syklusen.

Ble veldig mye her nå, men jeg har vært veldig usikker på om jeg skal dele med noen av mine nære at vi skal prøve eller ikke osv, har holdt det hemmelig de andre gangene, så synes det er veldig godt å få ut all babysnakk og testegalskap en plass:hilarious:
Så tilbake til det jeg eeegentlig skrev innlegget for, er det noen andre som planlegger å begynne prøving mot slutten av året? Eller nettopp har begynt?:woot:
 
Planlegger også å teste etter eggløsning ut året. Trodde syklusen var noenlunde stabil før det ble kluss igjen i løpet av sommeren.
Første mann ble til ved icsi, så ble litt "frarøvet" hele prøveboblen. Denne gang vil jeg vi skal gi det en sjanse selv før vi kryper til klinikk og bruker opp fryseembyoene våre :)

Vet ikke helt hvor mye jeg tør å håpe. Har vært uten prevensjon i 2,5 år, menstruasjonen har vært tilbake 1,5 år og vi har mer sex etter vi fikk barn enn før. Allikevel har det ikke vært tegn til at vi skal klare dette på egenhånd enda. Håper jeg klarer finne eggløsning slik vi kan prøve litt mer målrettet.
 
Enig i at det er fint å ha en plass å få snakka om alt mulig når man trår inn i "prøvebobla". Vi har akkurat starta, det er PP1 - jeg hadde maks på fertilitetsmonitoren i går, så EL er vel i går/i dag da tipper jeg. Prøver på nr. 2. :)
Vi har nevnt for folk at vi vil ha 2, men ikke at vi setter i gang NÅ liksom. Men de venter nok bare på det for vi har ikke vært særlig hemmelighetsfulle, har bare sagt "vi vil jo snart begynne å se om vi kan få nr. 2" :hilarious: Blir spennende måneder framover!
 
Planlegger også å teste etter eggløsning ut året. Trodde syklusen var noenlunde stabil før det ble kluss igjen i løpet av sommeren.
Første mann ble til ved icsi, så ble litt "frarøvet" hele prøveboblen. Denne gang vil jeg vi skal gi det en sjanse selv før vi kryper til klinikk og bruker opp fryseembyoene våre :)

Vet ikke helt hvor mye jeg tør å håpe. Har vært uten prevensjon i 2,5 år, menstruasjonen har vært tilbake 1,5 år og vi har mer sex etter vi fikk barn enn før. Allikevel har det ikke vært tegn til at vi skal klare dette på egenhånd enda. Håper jeg klarer finne eggløsning slik vi kan prøve litt mer målrettet.
Masse lykke til! Har du starta med å testa etter eggløsning nå eller skal du til å gjøre det? :) Håper syklusen stabiliserer seg, det gjør jo ting mye enklere når man i det minste vet at akjene legges inn på rett tid! :Heartred
 
Masse lykke til! Har du starta med å testa etter eggløsning nå eller skal du til å gjøre det? :) Håper syklusen stabiliserer seg, det gjør jo ting mye enklere når man i det minste vet at akjene legges inn på rett tid! :Heartred
Takk for det!
Begynner til helga tenker jeg. Da er jeg på dag 18 eller noe. Kan ikke huske å hatt mindre enn 35 dagers syklus etter jeg fødte. Prøver også på nummer 2 :) gikk på p-piller i 10 år før jeg ble gravid, så kroppen har mye å finne utav merker jeg.

Vi har ikke vært like åpne om alt for alle, har ikke delt at vi går aktivt inn for å prøve igjen heller. Forumet har da vært en god plass å "rømme" til siden prosessen med førstemann startet. Og har lært så utrolig mye fra alle som deler her inne på veien.

Lykke til dere også :love2
 
Planlegger også å teste etter eggløsning ut året. Trodde syklusen var noenlunde stabil før det ble kluss igjen i løpet av sommeren.
Første mann ble til ved icsi, så ble litt "frarøvet" hele prøveboblen. Denne gang vil jeg vi skal gi det en sjanse selv før vi kryper til klinikk og bruker opp fryseembyoene våre :)

Vet ikke helt hvor mye jeg tør å håpe. Har vært uten prevensjon i 2,5 år, menstruasjonen har vært tilbake 1,5 år og vi har mer sex etter vi fikk barn enn før. Allikevel har det ikke vært tegn til at vi skal klare dette på egenhånd enda. Håper jeg klarer finne eggløsning slik vi kan prøve litt mer målrettet.
Det høres ut som en kjempegod plan synes jeg, og det hadde jo vært fantastisk om det hadde klaffet uten hjelp! Håper du finner el og at det klaffer for dere på egenhånd, lykke til!:joyful::Heartred
 
Enig i at det er fint å ha en plass å få snakka om alt mulig når man trår inn i "prøvebobla". Vi har akkurat starta, det er PP1 - jeg hadde maks på fertilitetsmonitoren i går, så EL er vel i går/i dag da tipper jeg. Prøver på nr. 2. :)
Vi har nevnt for folk at vi vil ha 2, men ikke at vi setter i gang NÅ liksom. Men de venter nok bare på det for vi har ikke vært særlig hemmelighetsfulle, har bare sagt "vi vil jo snart begynne å se om vi kan få nr. 2" :hilarious: Blir spennende måneder framover!
Ja jeg trenger forumet når jeg er i prøvebobla, for det er ingen rundt meg som er like engasjert når det gjelder sånt, så jeg holder igjen for å ikke virke gal:hilarious:
Min nærmeste venninne vet en del, hun vet vi(samboer) har vært fram og tilbake men at jeg er veldig klar, og jeg nevnte en gang for et par mnd siden at vi begynte nok prøvingen tidligst i desember, så hun blir nok å ha sine mistanker. En annen venninne vet at jeg er ganske klar men at samboer ikke et der riktig enda (som var tilfellet tidligere i år). Annet enn det er det vell ingen som vet noe, og blir nok å holde det slik:happy:

Så spennende med PP1!! Hvor mange mnd prøvde dere med første?
 
Jaaa, både spennende og litt skummelt:Heartblue

De er 9, 5 og 1 år :love7
Hvor gamle er dine?

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver forressten, jeg og har sneket rundt her i månedsvis og sett i ikmgrupper og tyder tester i det stille:angelic:
Utrolig deilig å ha et sted å få utløp for litt prøvesnakk:wacky:


…Glemte at det gikk an å sitere innlegg her :hilarious:
 
Ja jeg trenger forumet når jeg er i prøvebobla, for det er ingen rundt meg som er like engasjert når det gjelder sånt, så jeg holder igjen for å ikke virke gal:hilarious:
Min nærmeste venninne vet en del, hun vet vi(samboer) har vært fram og tilbake men at jeg er veldig klar, og jeg nevnte en gang for et par mnd siden at vi begynte nok prøvingen tidligst i desember, så hun blir nok å ha sine mistanker. En annen venninne vet at jeg er ganske klar men at samboer ikke et der riktig enda (som var tilfellet tidligere i år). Annet enn det er det vell ingen som vet noe, og blir nok å holde det slik:happy:

Så spennende med PP1!! Hvor mange mnd prøvde dere med første?
Mannen mener det traff "på første forsøk", men da hadde jeg allerede telt til PP7. Var ikke så veldig fokusert prøving i starten, tror det var en midt inni der hvor vi ikke la inn aksjer en gang :hilarious: Men så brukte jeg monitoren de tre siste og på den siste da det traff, brukte vi prefert. Så alt mellom 3 og 7 hadde sikkert vært greit svar, men jeg pleier å tenke 7.
Jeg holder også så sykt igjen når jeg snakker med omverdenen for å ikke virke gal :hilarious: Så den skjønner jeg veldig godt!
 
Jaaa, både spennende og litt skummelt:Heartblue

De er 9, 5 og 1 år :love7
Hvor gamle er dine?

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver forressten, jeg og har sneket rundt her i månedsvis og sett i ikmgrupper og tyder tester i det stille:angelic:
Utrolig deilig å ha et sted å få utløp for litt prøvesnakk:wacky:


…Glemte at det gikk an å sitere innlegg her :hilarious:
Heisann! Vi var i samme termingruppe i 2021, men jeg var kanskje mest aktiv i juni, for hadde termin heeelt i slutten av mai. :happy: Så koselig å være i gang igjen ca. samtidig!
 
Heisann! Vi var i samme termingruppe i 2021, men jeg var kanskje mest aktiv i juni, for hadde termin heeelt i slutten av mai. :happy: Så koselig å være i gang igjen ca. samtidig!
Jaaa, kjenner godt igjen profilbilde og nicket ditt! Veldig gøy vi er fler!:happy:

Blir spennende fremover:woot:
 
Jaaa, både spennende og litt skummelt:Heartblue

De er 9, 5 og 1 år :love7
Hvor gamle er dine?

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver forressten, jeg og har sneket rundt her i månedsvis og sett i ikmgrupper og tyder tester i det stille:angelic:
Utrolig deilig å ha et sted å få utløp for litt prøvesnakk:wacky:


…Glemte at det gikk an å sitere innlegg her :hilarious:
Vi har en gutt som blir 2 i oktober og en jente som blir 1 i desember, så her går det unna:hilarious: Er nesten litt redd for andre sine reaksjoner den dagen vi forteller at vi venter igjen, hvis vi treffer en av de første 2pp, blir det termin før eldste blir 3:bag::joyful:

Ja jeg sjekker forumet i likhet med sosiale medier osv, veldig godt å høre at jeg ikke er den eneste, har vært litt redd for om at jeg kanskje var avhengig:hilarious: Samboer ha aldri vært så opptatt av prøvetiden, vi har ikke timet noe etter el og bare tatt det helt med ro, og jeg har ikke noen andre jeg vet om som er like interessert, så er veldig godt å få utløp her på forumet:joyful:
 
Mannen mener det traff "på første forsøk", men da hadde jeg allerede telt til PP7. Var ikke så veldig fokusert prøving i starten, tror det var en midt inni der hvor vi ikke la inn aksjer en gang :hilarious: Men så brukte jeg monitoren de tre siste og på den siste da det traff, brukte vi prefert. Så alt mellom 3 og 7 hadde sikkert vært greit svar, men jeg pleier å tenke 7.
Jeg holder også så sykt igjen når jeg snakker med omverdenen for å ikke virke gal :hilarious: Så den skjønner jeg veldig godt!
Jeg tror det er få av mannfolka som har kontroll på sykluser og pp, hadde det klaffet senere for oss hadde nok samboer vært akkurat lik:hilarious:Krysser fingrene for at mannen har rett denne gangen og dere treffer på første forsøk!:woot:

Hun nærmeste venninna mi jeg nevnte som halvveis vet om prøvingen, hadde en MA tidligere i år, og jeg vet at de mest sannsynlig blir å starte prøvingen ganske snart, og jeg må holde sååå igjen når vi snakker om det:hilarious: Når hun fant ut at hun ventet sist tok hun en test, den var positiv og så ferdig med det, og der sitter jeg da med badskuffa full av både eltester og gtester, veldig glad i streker og tolkning, og generelt har 0 selvkontroll:hilarious:
 
Jeg tror det er få av mannfolka som har kontroll på sykluser og pp, hadde det klaffet senere for oss hadde nok samboer vært akkurat lik:hilarious:Krysser fingrene for at mannen har rett denne gangen og dere treffer på første forsøk!:woot:

Hun nærmeste venninna mi jeg nevnte som halvveis vet om prøvingen, hadde en MA tidligere i år, og jeg vet at de mest sannsynlig blir å starte prøvingen ganske snart, og jeg må holde sååå igjen når vi snakker om det:hilarious: Når hun fant ut at hun ventet sist tok hun en test, den var positiv og så ferdig med det, og der sitter jeg da med badskuffa full av både eltester og gtester, veldig glad i streker og tolkning, og generelt har 0 selvkontroll:hilarious:
Høres ut som venninna mi også det, vi holdt på med prøving samtidig med første og jeg følte ikke jeg kunne si hvor mye jeg leste og satte meg inn i (og testa) etter hvert, jeg var både redd for å stresse hu siden hu ikke gjorde alle de "greiene", og for å virke heeeelt koko! :hilarious:
 
Jeg sliter med å få eggene til å slippe, så starter opp på p-piller i dag. Går to mnd på de, så håper jeg kroppen er klar for å "oppføre" seg :wacky:
Første aktive mnd blir da i desember.....men er allerede nå negativ til hele opplegget :rolleyes::sorry:
 
Jeg sliter med å få eggene til å slippe, så starter opp på p-piller i dag. Går to mnd på de, så håper jeg kroppen er klar for å "oppføre" seg :wacky:
Første aktive mnd blir da i desember.....men er allerede nå negativ til hele opplegget :rolleyes::sorry:
Så grusomt irriterende at de ikke slipper! 2 mnd er jo en evighet når man bare vil fortsette å prøve:banghead:
Kjenner deg igjen fra da vi prøvde på/ble gravid med lillesøster, tok det lang tid da før det klaffet?
 
Så grusomt irriterende at de ikke slipper! 2 mnd er jo en evighet når man bare vil fortsette å prøve:banghead:
Kjenner deg igjen fra da vi prøvde på/ble gravid med lillesøster, tok det lang tid da før det klaffet?
Åh, jeg har kommet å gått her inne en evighet :laughing001 Hvilket år var det? Men sist jeg lykkes, hadde jeg også opphold med p-piller i to mnd. Ble gravid to ganger, men mistet begge i uke 5. Tok så fem nye mnd før spiren endelig satt.
 
Back
Topp