Symtpomer

Kan ikke huske at jeg var så trøtt sist. Jeg husker jeg fortalte til sjefen ganske tidlig for jeg trengte et par pauser gjennom dagen (aktiv jobb). Denne gangen får jeg dårlige dager med dårlig humør og sofa sitting hvis jeg går meg en tur på 1 time :( sykemeldt 100 og 50 enn så lenge i svangerskapet:nailbiting: Føles ikke ut som jeg kommer til å våkne snart :banghead:

Jeg kjenner dette skal bli et langs svangerskap. Har allerede begynt å kjenne såpass med liv at det er forstyrrende. Og jeg har morkaka foran:wideyed:
Glad for å kjenne liv altså, men det kan bli noen lange 25-30 uker fremover:oops:

Hvordan kjennes det ut? :wideyed:
Ikke den beste til å forklare, men kjennes ut som at noe beveger seg. Nå er dette min tredje, så kjenner det igjen. Etterfølges ofte av ligamentsmerter i disse dager.

Hvordan kjennes det ut? :wideyed:

Jeg synes de første bevegelsene kjenner ut som små bobler som spretter/svever inni magen og treffer veggene liksom.
Så etter en stund blir det sprettballer og så kjennes det ut som det er en fotballspiller som spenner deg og du er ballen:hilarious:Var en overraskende styrke i sparkene på slutten:joyful: og det ble de svære bulene på utsiden av magen:D

Noen av dere som har tips til å lindre bekkenplager? Sist slet jeg både med bekkenløsning og låsning og har kjent akutte smerter den helgen her. Står på venteliste hos fysioterapeut, men vet jo ikke hvor lenge jeg må vente på det.

Noen av dere som har tips til å lindre bekkenplager? Sist slet jeg både med bekkenløsning og låsning og har kjent akutte smerter den helgen her. Står på venteliste hos fysioterapeut, men vet jo ikke hvor lenge jeg må vente på det.
Jeg har gått til privat kiropraktor, og der får jeg time på dagen og hun fikser problemet med en gang. Nå vet jeg ikke hva en offentlig fysioterapeut koster, men når det gjelder helsen og smerter betaler jeg gledelig de 500,- pr gang :)

Jeg fikk i tillegg beskjed om å gjøre knipeøvelser og styrketrening for å styrke bekkenet.

Jeg har gått til privat kiropraktor, og der får jeg time på dagen og hun fikser problemet med en gang. Nå vet jeg ikke hva en offentlig fysioterapeut koster, men når det gjelder helsen og smerter betaler jeg gledelig de 500,- pr gang :)

Jeg fikk i tillegg beskjed om å gjøre knipeøvelser og styrketrening for å styrke bekkenet.
Offentlig går på frikort og er dermed maks rumdt 2000 totalt . Husker fra sist at jeg brukte mange timer hos fysio og kiropraktor så vil veldig gjerne få det på frikortet så 1000 lappene ikke løper. Jeg gjør allerede øvelser jeg fikk av kiropraktor så håper dette bare er et blaff. Blir det for ille får jeg gå privat, men kjenner jeg ikke helt har råd til det akkurat nå.

Syns liksom bevegelsene var kommet så langt opp at jeg lurte på om det var falskt, så leste jeg på preglife at livmor faktisk var så høyt oppe nå. Med de andre har jeg følt at livmor vokser sakte, men ikke denne gangen:)

Min har lagt seg langt nede å sparker meg i blæra :wtf:

Jeg er så TRØTT og sliten. Tre timer etter jeg har stått opp om morgenen begynner jeg å kjenne at jeg begynner å bli trøtt igjen. Og kondis, haaah! Når jeg går opp trappa så hopper hjertet så fort at jeg må nesten ta et minutt i toppen der for å catche up igjen. Går det over? Er så leiiii

samme her! Sover blund kl 10 hvis jeg har jobbfri (delvis sykemeldt).. følte ikke jeg var så her ille sist svangerskap så tidlig, men mer fra uke 25 liksom..

Hei - nysgjerrig på om det har dukket opp noen flere/andre symptomer i gruppen siden mai? :)

For min egen del kjenner jeg at halsbrannen begynner og min mor var visst veldig plaget av dette mot slutten av svangerskapet, så spent på om dere evt har noen triks som hjelper mot dette :)

Hei - nysgjerrig på om det har dukket opp noen flere/andre symptomer i gruppen siden mai? :)

For min egen del kjenner jeg at halsbrannen begynner og min mor var visst veldig plaget av dette mot slutten av svangerskapet, så spent på om dere evt har noen triks som hjelper mot dette :)
Jeg har også begynt å få ekstrem halsbrann nå, varierer litt i ubehag, men merker det litt hver dag.. Jeg knasker tabletter ved behov (de som er anbefalt på Trygg mammamedisin), synes det hjelper litt i hvert fall

Flere symptomer: kynnere! Og at jeg har begynt å bruke mannens boxershortser, da den brede strikken ikke borrer seg inn i den veldig stramme og store magen min :hilarious: :wacky: Kjenner også at jeg har et bekken, men skal ikke klage for er ikke veldig plaget av det enda heldigvis!

Hvilke tabletter? Jeg har i det siste nå hatt mye halsbrann på ettermiddag/kveldstid.

Andre symptomer: kynnere! Ikke ofte enda, men veldig rart å ha det igjen:happy:

Sterke spark! Er vel kanskje ikke et symptom, men nå er sparkene så sterkeat jeg skvetter til:joyful:
Jeg synes Novaluzid fungerer ganske bra mot halsbrann (bedre enn Galieve for eks). Se her for andre typer: https://tryggmammamedisin.no/faq/gravid/halsbrann/

Nytt symptom - hovne ankler. Noen andre som har fått det? :) jeg har en stillesittende jobb, så nå prøver jeg å passe på å ikke sitte for lenge og ta pauser hvor jeg sitter med bena litt høyere, det virker som det hjelper.

Noen andre som har fått det samme og som evt har begynt med støttestrømper?

Back
Topp