IKM uke 31 ❤️

Blir sårt innimellom spesielt ved bruk av ob og etter sex. Ja, gynekologen kunne ikke se noe feil og fikk beskjed om å ta tiden til hjelp :bag: Det er riktig nok noen år siden. Har ikke vært gyn siden rett og slett fordi jeg ikke tør. Hvordan en evt neste fødsel blir vet jeg ikke, men om det fremdeles er trøblete da så skal jeg få det sjekket av en annen gynekolog. Tror også jeg har fremfall, riktig nok uten noen plager, men det bedrer seg antagelig ikke ved ny graviditet så får ta en oppsamlingsrunde :p

Jeg vil først og fremst anbefale menskopp; for tamponger tørker ut miljøet i underlivet, og kan gjøre at det blir litt ekstra sårt. Så, hvis du plages med at det blir sårt, kan en menskopp kanskje være mer behagelig. (Eller, menskopp ER mer behagelig, haha..)
Når det kommer til fremfall... Sett litt på hypopressiv trening..? Skal visstnok kunne gjøre det litt bedre, spesielt hvis du har bare litt fremfall.
Husk at gynekologer bare ser deg liggende, så hvordan ting "faller" når du står.....

(.. Ment som forslag/tips, for det er absolutt ikke greit at man skal bare "ha det sånn". Det er ofte sånn med kvinnehelse. "Se det an, hvis ikke så må det bare være sånn.", istedenfor oppfølging og råd til hvordan man skal fikse det.  Du er verdt å ha det bra i underlivet også! :) )
 
Jeg vil først og fremst anbefale menskopp; for tamponger tørker ut miljøet i underlivet, og kan gjøre at det blir litt ekstra sårt. Så, hvis du plages med at det blir sårt, kan en menskopp kanskje være mer behagelig. (Eller, menskopp ER mer behagelig, haha..)
Når det kommer til fremfall... Sett litt på hypopressiv trening..? Skal visstnok kunne gjøre det litt bedre, spesielt hvis du har bare litt fremfall.
Husk at gynekologer bare ser deg liggende, så hvordan ting "faller" når du står.....

(.. Ment som forslag/tips, for det er absolutt ikke greit at man skal bare "ha det sånn". Det er ofte sånn med kvinnehelse. "Se det an, hvis ikke så må det bare være sånn.", istedenfor oppfølging og råd til hvordan man skal fikse det.  Du er verdt å ha det bra i underlivet også! :) )

Takk for tips! Skal sjekke ut begge :) Har bare alltid brukt tampong og aldri egentlig tenkt på at det finnes alternativer. Ift trening har jeg kun gjort knipeøvelser, men skal sjekke ut tipset ditt :)

Ja, vet og helt enig. Jeg har bare, strevd litt med eget underliv og ikke helt klart og forholde meg til den delen av kroppen siden fødsel. Men, jeg jobber med det. Og det er snart tid for ny celleprøve, så da må jeg bare sette meg i den stolen :p
 
Takk for tips! Skal sjekke ut begge :) Har bare alltid brukt tampong og aldri egentlig tenkt på at det finnes alternativer. Ift trening har jeg kun gjort knipeøvelser, men skal sjekke ut tipset ditt :)

Ja, vet og helt enig. Jeg har bare, strevd litt med eget underliv og ikke helt klart og forholde meg til den delen av kroppen siden fødsel. Men, jeg jobber med det. Og det er snart tid for ny celleprøve, så da må jeg bare sette meg i den stolen :p

Forstår det veldig godt!! Men håper du får tatt tak i det, og får bedre forhold til underlivet etterhvert ❤️
 
Herregud, jeg er så kvalm at jeg vet ikke om jeg klarer å vente med å teste til onsdag. Lurer fælt på om dette er et magevirus eller en ny beboer o_O Jeg tør ikke håpe, men har fått opp forhåpningene allikevel. I pp13…
Håper for deg ❤️
 
????????

Jeg håper ikke den blir negativ igjen!
 

Vedlegg

  • 3A55B9E8-BC51-4DA8-A28C-A8C1049ED9AA.jpeg
    3A55B9E8-BC51-4DA8-A28C-A8C1049ED9AA.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 49
Ååååh, det ser lovende ut da!! Det var ingenting igjen av ovitrellen nå, nei??
Jeg blir veldig usikker siden jeg var så idiotisk å teste så tidlig nå o_O
Her er bilde av makesure fra i går, 10 dager etter ovitrelle.
 

Vedlegg

  • 1F2BD965-53BF-4E03-82C8-207AF73C4BCA.jpeg
    1F2BD965-53BF-4E03-82C8-207AF73C4BCA.jpeg
    137,3 KB · Visninger: 98
Jeg blir veldig usikker siden jeg var så idiotisk å teste så tidlig nå o_O
Her er bilde av makesure fra i går, 10 dager etter ovitrelle.
Den er jo så godt som negativ.. har du en makesure du kan ta nå?
 
Det syns jeg også, selv om den fortsatt er svak! Makesure-testene er 25mlu, CB er bare 10.

Tror bare jeg må vente å se hvordan ting ser ut i morgen :nailbiting: Er det en syk vits, og ovitrelle henger igjen, så blir den jo enda svakere. Er det baby, blir den forhåpentligvis sterkere ❤️

Ja..!!! Må se i morgen.
Er jo dette som er skummelt med ovitrelle ><
 
Lurer på om jeg faktisk har blitt helt surrete av denne testinga :bored: Noen som kan skimte noe her, eller er jeg helt utpå?:hilarious: 9 dpo i dag
85ACDA83-C6EC-4676-AEBA-B5C52DA54F2E.jpeg
87E5E3DD-0B0E-40E6-A9C6-7655B5481594.jpeg
 
Æsj, så kjipt :confused: har på følelsen at det ikke er noe her heller
Hvor er du i syklusen? Kjenner murringer i magen, så mensen kommer vel i løpet av et par dager.. Hadde håpet på positiv test, så har tatt 3(!) i dag med håp om at jeg kan skimte noe.. Men NEIDA...
Kjøpte vanlig make sure strimler.. Kanskje de ikke er de beste? (Som om jeg er gravid med et annet merke)... Nei ass..
Jeg mååå skjerpe meg.
Men... brukte 1 år sist.. og hadde håpet på kortere tid denne gangen.. :smiley-angelic001
 
Back
Topp