Tråden for rare spørsmål

Korleis får dere vekk potespor og fotmerker frå parkett? Eg vasker gulvet rett som det er, men det viser så godt likevell! Kva vasker dere parketten med?

Takk for at du spør ♥️ jeg har vært hos sykehuset inatt på kvinne og barn avdeling. Jeg har dessverre hatt spontanabort. Jeg var 12 uker på vei da dette skjedde. Har fått tabletter pga kraftige blødninger. Men ser ut til og ordne seg opp nå.
Så utrolig trist :sorry::Heartred håper du blir godt ivaretatt og ikke mister motet. Vet de noe om hvorfor det skjedde?

Så utrolig trist :sorry::Heartred håper du blir godt ivaretatt og ikke mister motet. Vet de noe om hvorfor det skjedde?
Er vel noe med genene sammen med meg og min samboer sammen som kræsjer litt. Har time til genetisk den 29. for å få svarene i fra blodprøver:oops::Heartbigred

Det er ikke unormalt å plutselig føle seg bedre i uke 14 nei.
Som de andre påpeker så kan det være helt uskyldig som livmor som strekker seg og vondt i bekkenet.
Så lenge det ikke kommer i tak så ville jeg prøvd å ikke la meg så mye <3 veldig lett å si ikke like lett å gjennomføre
Takk! Går litt bedre nå :Heartred var på ultralyd idag og alt såg bra ut:)

Last edited:
Takk for at du spør ♥️ jeg har vært hos sykehuset inatt på kvinne og barn avdeling. Jeg har dessverre hatt spontanabort. Jeg var 12 uker på vei da dette skjedde. Har fått tabletter pga kraftige blødninger. Men ser ut til og ordne seg opp nå.

Nei gode deg.. :sorry: så forferdelig vondt. Og så seint..
Håper dere finner mye trøst i hverandre, å miste er helt grusomt. Sender mange gode tanker

Nei gode deg.. :sorry: så forferdelig vondt. Og så seint..
Håper dere finner mye trøst i hverandre, å miste er helt grusomt. Sender mange gode tanker
Tusen takk gode du :Heartbigred

Korleis får dere vekk potespor og fotmerker frå parkett? Eg vasker gulvet rett som det er, men det viser så godt likevell! Kva vasker dere parketten med?
Grønnsåpe funker her, buker gjerne slike engangmopptuer så går jeg over med tørmopp etterpå om det skulle være behov

Jeg har tatt kosttilskudd for gravide frem til uke 13. Men siden jeg ikke trenger folat lenger, har jeg sluttet med denne pakken. Nå er jeg så usikker på hva jeg skal ta? Jeg tror faktisk ikke jeg tok noe etter dette forrige svangerskap:banghead: visste Ikke at det var så viktig. Prøver å lese meg opp på det nå, men blir mer forvirret enn opplyst av det som står av helseråd for gravide. Skulle gjerne spurt jordmor, men hun er på ferie. Er det noensom forstår seg på dette og som kan forklare det for meg?

Jeg har tatt kosttilskudd for gravide frem til uke 13. Men siden jeg ikke trenger folat lenger, har jeg sluttet med denne pakken. Nå er jeg så usikker på hva jeg skal ta? Jeg tror faktisk ikke jeg tok noe etter dette forrige svangerskap:banghead: visste Ikke at det var så viktig. Prøver å lese meg opp på det nå, men blir mer forvirret enn opplyst av det som står av helseråd for gravide. Skulle gjerne spurt jordmor, men hun er på ferie. Er det noensom forstår seg på dette og som kan forklare det for meg?

Syns de vitaminene var så store og ekle at jeg sluttet med dem selv rundt uke 12. Vet at noen tar små folat- tabletter for seg selv videre, men tenker at hvis prøvene hos legen er fine, og formen god, så er det ikke nødvendig med noe ekstra :love017
Google er som regel alltid til forvirring, og jeg stoler ikke på det.

Jeg tar jod-tablett og to trankapsler. Har ikke mangel på noe annet og et helt vanlig kosthold :) Sist svangerskap sa jordmor at det var nok for meg etter uke 12 da jeg slutta med folat. Men om du er usikker skader det jo heller ikke å fortsette med det frem til du får svar fra din jordmor som kjenner deg :)

Jeg tar fortsatt fra gravid-pakken til… husker ikke. Den gule pakken :hilarious:
Har ingen mangler men har liksom forestilt meg at det er lurt å fortsette på de..

Jeg har også fortsatt med gravid-pakken fra Nyco. Blodprøve i uke 11 viste alt fint med unntak av jern, så der har jeg fått resept på tabletter jeg skal ta fra uke 18. Ha jo lest at det er frem til uke 12 som er viktig med tanke på folat og slikt, og nå er det 3 uker igjen av den pakken gravid jeg har (da vil jeg være nesten uke 18). Ville dere bare kuttet alt da, eller fortsatt med noe annet?

Syns de vitaminene var så store og ekle at jeg sluttet med dem selv rundt uke 12. Vet at noen tar små folat- tabletter for seg selv videre, men tenker at hvis prøvene hos legen er fine, og formen god, så er det ikke nødvendig med noe ekstra :love017
Google er som regel alltid til forvirring, og jeg stoler ikke på det.
Ja jeg synes også de er store og ekle:meh: var jordmor som sa det at man fortsatt skulle ta noe kosttilskudd. Men der og da hadde jeg ikke hode til å få med meg hva hun sa etterpå. Men hun sa jeg ikke trengte folat mer.
Prøvde å lese på Helse-Norge, da det er den hun henviser til. Men var der jeg bare fant en lang og forvirrende liste:facepalm:

Jeg tar jod-tablett og to trankapsler. Har ikke mangel på noe annet og et helt vanlig kosthold :) Sist svangerskap sa jordmor at det var nok for meg etter uke 12 da jeg slutta med folat. Men om du er usikker skader det jo heller ikke å fortsette med det frem til du får svar fra din jordmor som kjenner deg :)
Det hørtes jo fornuftig ut sånn som du gjør det. Jeg sliter fortsatt en del med kvalme, og synes de gravidtablettene er litt for store. Så var kjempeglad for å «slippe de». Men så har jeg da funnet ut at jeg bør ta npe mer. Husker ikke helt hva jordmor sa på timen, men husker hun nevnte jod. :) Kunne de ikke bare skrevet en kort liste på det mest normalepå Helse-Norge????:hilarious: Jeg trenger ikke all den andre informasjonen som forvirrer meg

Det hørtes jo fornuftig ut sånn som du gjør det. Jeg sliter fortsatt en del med kvalme, og synes de gravidtablettene er litt for store. Så var kjempeglad for å «slippe de». Men så har jeg da funnet ut at jeg bør ta npe mer. Husker ikke helt hva jordmor sa på timen, men husker hun nevnte jod. :) Kunne de ikke bare skrevet en kort liste på det mest normalepå Helse-Norge????:hilarious: Jeg trenger ikke all den andre informasjonen som forvirrer meg
Sniker fra juni. Trykk på viktige vitaminer for gravide, så har du lista :)

Sniker, jeg tar gravid tilskudd siden før vi startet prøvinga, og for meg som har pilleangst er det eneste som funker å dele dem i 4 med kniv :bag: Føles litt teit ut, men heller det enn at jeg skal brekke meg og spytte dem ut igjen i vasken.. På Nycoplus sine står det at du kan ta dem gjennom hele graviditeten, tror jeg fortsetter med det til minst uke 12, ser an hvordan blodprøvene mine ser ut. Er ikke så god på kosthold, så jeg har sikkert godt av det uansett.

Jeg tar fortsatt Nycoplus sine gravidvitaminer og kommer nok til å fortsette med det, men så har jeg ingen problemer med å svelge tabletter heller :)

Sniker fra juni. Trykk på viktige vitaminer for gravide, så har du lista :)
Det er desverre denne listen som forvirret meg litt :hilarious: :angelic: Det er vel nevnt 8 viktige vitaminer i den listen. Og mye av det får man gjennom mat. Ble litt mye informasjon på en gang for meg. Så mistet litt tråden og vet ikke helt hva man faktisk bør ta som tilskudd.
Men jeg har klart å få tak i noen på helsestasjonen som ikke er på sommerferie. Så føler meg bittelitt klokere nå:hilarious: uff. Er sikkert bare jeg som er litt fjern av meg og ikke får med meg når det blir for mye info

Back
Topp