Ok, jeg har sendt melding til jordmor med forespørsel - kan jo håpeBle akkurat 29(Men KAN hende at jeg ble prioritert pga svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap)

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ok, jeg har sendt melding til jordmor med forespørsel - kan jo håpeBle akkurat 29(Men KAN hende at jeg ble prioritert pga svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap)

Ble akkurat 29(Men KAN hende at jeg ble prioritert pga svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap)
Fikk svar fra jordmor i dag, og hun sa om jeg ville ha UL i uke 12 så måtte det bli privat og oppgav ikke noe videre grunn utenom at jeg er under 35Ble akkurat 29(Men KAN hende at jeg ble prioritert pga svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap)
Men det er helt greit, var innstilt å ta det privat uansett men måtte høre når du sa du hadde fått, men helt sikkert pga. forrige svangerskap!Fikk svar fra jordmor i dag, og hun sa om jeg ville ha UL i uke 12 så måtte det bli privat og oppgav ikke noe videre grunn utenom at jeg er under 35Men det er helt greit, var innstilt å ta det privat uansett men måtte høre når du sa du hadde fått, men helt sikkert pga. forrige svangerskap!
Det er heldigvis ikke SÅ dyrt å gå privat, og så absolutt verdt pengene uansett! Og de private tar seg i alle fall mer enn god nok tid til deg
Ja mulig mitt forrige svangerskap spilte en avgjørende rolle! Håper jeg slipper unna det samme denne gangen, ønsker meg en baby på 3 kg ++
Men altså.. Så mange ulike meninger, da. Jeg har hørt at en jordmor på tul sa at det var best 12+0. Jeg har fått time 11+0. Mens dine sier etter uke 13 er best?Jeg fikk fastlegen til å henvise meg, og fikk time i uke 13. Ringte for å høre om det var mulig å framskynde den noen uker, men fikk beskjed om at de ønsket å gjøre det etter uke 13 for å få best mulig resultat på bilder. Tipper jeg bestiller en privat TUL før det, synes det er sååå lenge til uke 13!
Så rart, jeg fikk også brev fra sykehuset i dag og da står det om NIPT også, ja.Jeg fikk time til offentlig TUL i posten nå, har satt opp time når jeg er 11+3.
Det sto ingenting om NIPT i brevet da. Jeg er over 35 og har rett på det. Er det noen som vet om det kommer separat eller om det er sånn som gjøres samtidig?
Mens jeg ringte sykehuset for å høre fordi jeg syntes 12+4 hørtes sent ut, men fikk beskjed om at de ville ha den så nær det tidspunktet som mulig..Men altså.. Så mange ulike meninger, da. Jeg har hørt at en jordmor på tul sa at det var best 12+0. Jeg har fått time 11+0. Mens dine sier etter uke 13 er best?
Tidsrommet for tul som står i retningslinjene, er 11+0 til 13+6. Hvordan skal man vite hva som er best da? Skal jeg bare stole på at de har en grunn for å sette meg opp 11+0 i stedet for 12+0 eller 13+0?

Det var tidlig, ja. Poenget med offentlig tidlig ul er å gjennomføre organrettet ultralyd. Et foster på 10 uker er ikke utviklet nok til å gjennomføre dette. Jeg ville ringt dit å hørt med deJeg har hørt at tidlig oul skal tas mellom uke 11 og 13 (står på fhi.no). Fikk innkalling i dag, til 10+2 var ikke det litt i tidligste laget?
Ja, takk. Jeg tror nok jeg må det, for det høres feil utDet var tidlig, ja. Poenget med offentlig tidlig ul er å gjennomføre organrettet ultralyd. Et foster på 10 uker er ikke utviklet nok til å gjennomføre dette. Jeg ville ringt dit å hørt med de![]()
Lurt. Kjedelig om du kommer inn også får de ikke målt det de skal, men så får du sikkert ikke en til en uke eller to etter pga kapasitet. Husker ei venninne fikk småkjeft fordi hun kom tidlig på OUL, men det var jo virkelig ikke hun som hadde satt opp timen selvJa, takk. Jeg tror nok jeg må det, for det høres feil ut

Jeg stusset også da jeg ble innkalt 10+4. Men de ser vel selv det er for tidlig eller ikkeJeg har hørt at tidlig oul skal tas mellom uke 11 og 13 (står på fhi.no). Fikk innkalling i dag, til 10+2 var ikke det litt i tidligste laget?

Uff, ja. Jeg ringer mandagLurt. Kjedelig om du kommer inn også får de ikke målt det de skal, men så får du sikkert ikke en til en uke eller to etter pga kapasitet. Husker ei venninne fikk småkjeft fordi hun kom tidlig på OUL, men det var jo virkelig ikke hun som hadde satt opp timen selv![]()