Hvordan gikk det på TUL?

De sies jo (myte) at puls på åver 140 tyder på jente og under 140 gutt :rolleyes: spennende og se ^^ de stemte med mine jenter begge hadde puls på åver 140 :)
Det er en myte ja, dessverre ingen forskning som støtter dette :hilarious: Hjertefrekvensen skal stige gradvis frem til uke 9-ish, da den når en topp på ca 180 slag/min før den synker igjen. :smug:

Noen som husker når man skal ta de første blodprøvene hos fastlegen? man må vel være et visst antall uker på vei?

Noen som husker når man skal ta de første blodprøvene hos fastlegen? man må vel være et visst antall uker på vei?
Det er når du er 6 uker man skal ta di første blodprøvene eller det står værtfall uke 6 på papiret

Jeg har fått time hos legen det som jeg tror er 7+2, så antar det er et fint tidspunkt :p

mellom uke 6-12 :happy: Om du tar den tidligere må du uansett ta ny etter uke 6, sa legen til meg i går. Jeg tar blodprøver på kontroll om én uke (8+6).

Gikk aldeles supert:Heartbigred fikk beskjed å se at det var god hjertefrekvens 155s/m og normal anatomisk utvikling:love7 baby målte til 8+2 som stemmer nøyaktig med mine utregninger:D

Vedlegg

• 28553C0C-48FE-44C8-9793-20E32079CE90.jpeg
    28553C0C-48FE-44C8-9793-20E32079CE90.jpeg
    177,5 KB · Visninger: 62
De sies jo (myte) at puls på åver 140 tyder på jente og under 140 gutt :rolleyes: spennende og se ^^ de stemte med mine jenter begge hadde puls på åver 140 :)
Da blir deg spennende å se om det stemmer :happy:

Det er når du er 6 uker man skal ta di første blodprøvene eller det står værtfall uke 6 på papiret

Åh?:wideyed: Men er vel ikke krav at det må være akkurat 6 uker? Isåfall skulle det vært opplyst om det slik at folk var klar over det. Sist var jeg hos fastlege i uke 12

TUL i dag - flyttet fra 7+5 til 8+2 :love2
Hjerteslag på 163, og alt sto bra til!

Vedlegg

• F263D940-73D8-441F-A61C-C4ED20807B9B.jpeg
    F263D940-73D8-441F-A61C-C4ED20807B9B.jpeg
    2,7 MB · Visninger: 90
Åh?:wideyed: Men er vel ikke krav at det må være akkurat 6 uker? Isåfall skulle det vært opplyst om det slik at folk var klar over det. Sist var jeg hos fastlege i uke 12
Man må ikke men om man har vært uheldig mange ganger så kan det være lurt å få skjekke det så tidelig som mulig men helst etter uke 6 var det jeg mente. Hormoner vettu :rolleyes: + gravid hjerne :shifty: = kaos til tider :hilarious:
Er nok fra man er 6 uker som menes, tok heller ikke så tidlig sist svangerskap.
Det stemmer. Takk som retter på meg :D

Lille spire målt til 5+6, nøyaktig så stor som hen skal være:love017 vi så pulserende hjerte, men gyn klarte ikke fange opp lyden.

2C495EBA-6C77-4DCF-B43D-366479A7EC6A.jpeg

Så skuffa og redd etter ultralyd. Skulle være 8+0 i dag. Har aldri hatt regelmessig menstruasjon og ble hormonstimulert denne gangen. Embryo ble målt til 6+4. Jordmor tror det enten er grunnet sen eggløsning eller at det ikke utvikler seg som det skal :( Alt stemte med målinger og fosterlyd på 117, men jeg er så redd for at det stopper i utvikling.. skal tilbake om 1 uke for å se om alt er bra, men føler dette er uutholdelig :(( noen med samme erfaring?

Så skuffa og redd etter ultralyd. Skulle være 8+0 i dag. Har aldri hatt regelmessig menstruasjon og ble hormonstimulert denne gangen. Embryo ble målt til 6+4. Jordmor tror det enten er grunnet sen eggløsning eller at det ikke utvikler seg som det skal :( Alt stemte med målinger og fosterlyd på 117, men jeg er så redd for at det stopper i utvikling.. skal tilbake om 1 uke for å se om alt er bra, men føler dette er uutholdelig :(( noen med samme erfaring?

Forstår at du er stresset over det.. men er det mulig at du kan være kortere på vei? Når hadde du første positive test? :Heartred

Tok privat i dag. Mellom 4 og 5 uker. Gyn var usikker. Skal tilbake om noen uker og ta blodprøver i mellomtiden for å måle hcg. Ekstremt spent!<3

Stemte ikke med jenta mi. I følge pulsen hennes skulle hun vært gutt:wacky:

Slik var det med meg også under første svangerskapet. Viste seg at gynekolog og jeg talte uker forskjellig:sour: jeg regnet fra første dag i siste menstruasjon, mens han regnet alder på foster.. Det ble nesten 2 uker forskjell :confused: var veldig forvirret en stund.

Back
Topp