Det spirer og gror i 2022!

Skulle gjerne fått tatt i bruk drivhuset, men venter på elektriker. Orker ikke vente mer så så har jeg sådd og satt i vinduskarmen. Brukte først nesten en halvtime på å få tak i potter fordi det auler med edderkopper som ligger i dvale mellom dem... :rolleyes: Får opp pulsen, si.
Nå har jeg sådd tomater, agurk, isbergsalat, aster, middagsblomst, night phlox og rabarbra.

Fortsatt mer å så, og noe må pottes om, men har ikke plass, og helt ærlig orker jeg ikke slåss mot flere edderkopper. Vurderer sterkt å kaste alt av potter til såing og bare kjøpe nytt hvert år for dette ødelegger så mye for meg :(

Skulle gjerne fått tatt i bruk drivhuset, men venter på elektriker. Orker ikke vente mer så så har jeg sådd og satt i vinduskarmen. Brukte først nesten en halvtime på å få tak i potter fordi det auler med edderkopper som ligger i dvale mellom dem... :rolleyes: Får opp pulsen, si.
Nå har jeg sådd tomater, agurk, isbergsalat, aster, middagsblomst, night phlox og rabarbra.

Fortsatt mer å så, og noe må pottes om, men har ikke plass, og helt ærlig orker jeg ikke slåss mot flere edderkopper. Vurderer sterkt å kaste alt av potter til såing og bare kjøpe nytt hvert år for dette ødelegger så mye for meg :(
Jeg kan godt komme å fjerne edderkoppene for deg dersom vi ikke bor for langt fra hinannen :P
Er ikke redd dem.

Når det kommer til drivhus, ikke før ungene er eldre, det kommer opp når trampolinen forsvinner.
Dog, kommer nok til å komme opp en mellomløsning i år, pellekasser med drivhus over. Det for gå for nå inntil videre.

Jeg kan godt komme å fjerne edderkoppene for deg dersom vi ikke bor for langt fra hinannen :p
Er ikke redd dem.

Når det kommer til drivhus, ikke før ungene er eldre, det kommer opp når trampolinen forsvinner.
Dog, kommer nok til å komme opp en mellomløsning i år, pellekasser med drivhus over. Det for gå for nå inntil videre.

Her har jeg PLASS til drivhus, på andre siden av huse enn trampolina. Det bare... vel, det blåser himla her vi bor, så det må bli et DYRT et (alså fordi jeg må ha et som tåler storm), og da blir det så skikkelig at da må jeg jo ha skikkelig gulv, og da kan jeg jo godt ha inn strøm for e trenger man jo og det erjo rett nedenfor garasjen så ikke så langt å strekke det, og og og og ... så flyr tusenlappene.

Og edderkoppjager hadde sikkert gjort seg.

Jeg kan godt komme å fjerne edderkoppene for deg dersom vi ikke bor for langt fra hinannen :p
Er ikke redd dem.

Hehe, da må du slutte i jobben din for dette er fulltidsjobb :hilarious:
Her begynte mannen å snakke om et drivhus nr 2 som er større. Må si det frister veldig! Det jeg har er på 6 eller 8 kvardrat og det blir fort fullt av alle agurkene, paprikaen og tomatene alene. Pallekasser med drivhus over funker sikkert helt fint! Skulle gjerne hatt flere pallekarmer selv.

Årets første chili :)
275053478_10158251454001143_3275568961754934591_n.jpg

Mine er ikke i nærheten av en blomsterknopp engang, men dette er vel den du fikk som plante, og derved sådd en del før mine ?

Jeg trenge en runde med å potte om, ettersom jeg fikk levert det største regnskapet til revisor i går kveld kan jeg puste litt ut på jobbfronten, så kanskje jeg skal ta en runde med plantene i kveld. Jeg BØR vel egentlig gå en lang tur, dytt-kampanjen på jobb startet i går og jeg klokket inn ca 7300 skritt så jeg ha mao litt å ta igjen da. Vi skal holde på ut april så jeg har god tid på å ta det igjen, for all del, det skal gå bra det altså.

Haha, jeg skulle potte om, men ser jo at det var altfor små potter :hilarious: Stakkars planter... Men hadde ikke tid til å ombestemme meg når jeg først hadde begynt. Jaja, bedre enn det de hadde i det minste.

Haha, jeg skulle potte om, men ser jo at det var altfor små potter :hilarious: Stakkars planter... Men hadde ikke tid til å ombestemme meg når jeg først hadde begynt. Jaja, bedre enn det de hadde i det minste.

Jeg har planter stående i bittesmå potter, de trenger DEFINITIVT ompotting, jeg må bare prioritere det og er usikker på hva heg skal velge og vurderer det jeg har settt en del av på fb, plastglass, sånne engang, jeg trenger jo ikke noe som er så stor omkrets (tar mindre plass, og dessuten treger de ikke så store potter enda) men jeg har en del som burde plantes DYPT for d er blitt for lange) så høy og tynn potte, da gjerne altså engangs plastglass rett og slett. Må bare lage hull i bunn, da.

Jeg har planter stående i bittesmå potter, de trenger DEFINITIVT ompotting, jeg må bare prioritere det og er usikker på hva heg skal velge og vurderer det jeg har settt en del av på fb, plastglass, sånne engang, jeg trenger jo ikke noe som er så stor omkrets (tar mindre plass, og dessuten treger de ikke så store potter enda) men jeg har en del som burde plantes DYPT for d er blitt for lange) så høy og tynn potte, da gjerne altså engangs plastglass rett og slett. Må bare lage hull i bunn, da.

Jeg har pleid å potte de om i store potter med en gang, men når drivhuset ikke er i drift enda så har jeg ikke plass nok i stua. Plastglass funker sikkert fint, da :)
Sånn ser det ut her nå. Nå er de satt heeeelt nederst i potta. Likevel for høye. Brokkolien hadde ikke godt av å bli sådd uten vekstlys, tror jeg :hilarious:

Vedlegg

• 9733AE82-F115-4B27-8512-0CB165D6E0A6.jpeg
    9733AE82-F115-4B27-8512-0CB165D6E0A6.jpeg
    3,2 MB · Visninger: 7
Noen som vil tippe hva dette er? Er samme plante i begge og morsomt nok var det disse som spirte først av alt jeg sådde. Merkingen gikk dårlig (skriften forsvant) så måtte gjøre det på nytt, og denne ble et mysterium. Kan gå igjennom frøposene, men nå er jo dette et vårmysterium som kan være morsomt å følge med på :hilarious: Litt spenning i hverdagen må man ha. Klarer ikke å huske hva det er. Trodde jeg hadde mer oversikt :rolleyes:

Vedlegg

• 7D23DA6F-6967-4E27-B371-BEC2844D1010.jpeg
    7D23DA6F-6967-4E27-B371-BEC2844D1010.jpeg
    2,5 MB · Visninger: 8
Jeg har pleid å potte de om i store potter med en gang, men når drivhuset ikke er i drift enda så har jeg ikke plass nok i stua. Plastglass funker sikkert fint, da :)
Sånn ser det ut her nå. Nå er de satt heeeelt nederst i potta. Likevel for høye. Brokkolien hadde ikke godt av å bli sådd uten vekstlys, tror jeg :hilarious:

Jeg har ikke drivhus, så jeg venter gjerne med store potter, dessuten er det en del planter som ikke hr godt avå få for store potter med en gang, de trives ikke så godt da.

Og sår du før mars så er et vel lite som har godt av det uten vekstlys?

Noen som vil tippe hva dette er? Er samme plante i begge og morsomt nok var det disse som spirte først av alt jeg sådde. Merkingen gikk dårlig (skriften forsvant) så måtte gjøre det på nytt, og denne ble et mysterium. Kan gå igjennom frøposene, men nå er jo dette et vårmysterium som kan være morsomt å følge med på :hilarious: Litt spenning i hverdagen må man ha. Klarer ikke å huske hva det er. Trodde jeg hadde mer oversikt :rolleyes:

For øyeblikket bre frøblader, men gi det tid så det kommer ekte blader så er det lettere å gjette?

Jeg hr ei potte, eller nå rett sagt, fire, merket tydeig jalapeno, det sto på posen og det var nå det jeg mente å så, men det ser ut som små tomatplaner, så jeg er spent på hva som kommer påden i sommer...

Jeg har ikke drivhus, så jeg venter gjerne med store potter, dessuten er det en del planter som ikke hr godt avå få for store potter med en gang, de trives ikke så godt da.

Og sår du før mars så er et vel lite som har godt av det uten vekstlys?

Lenge leve latskapen :hilarious:
Jo, det er sant :P Paprikaen ser ok ut da.

For øyeblikket bre frøblader, men gi det tid så det kommer ekte blader så er det lettere å gjette?

Jeg hr ei potte, eller nå rett sagt, fire, merket tydeig jalapeno, det sto på posen og det var nå det jeg mente å så, men det ser ut som små tomatplaner, så jeg er spent på hva som kommer påden i sommer...

Ja, blir lettere å se når de andre bladene kommer.
Spennende så se om det blir jalapeño eller tomat :D

Lenge leve latskapen :hilarious:
Jo, det er sant :p Paprikaen ser ok ut da.

Jeg har sådd uten tilleggslys i flere år, det blir lange stengler av noen spirer, so mjeg så planter dyyyypt ned ompotting, også vokser dei vei, det går, men jeg ser at jeg får kraftigere planter nå som de står med mer lys da. Vireklig, den jalapeno/tomatn er fine, kraftige planer altså. Ikke så STORE, men de vokser fint og har fått en tykk og stabil stilk

Nå har jeg ikke lys nok til alt lenger ettersom jeg prikler litt etter litt av det, men heldigvis er det da mer lys i vinduene også etterhvert så det hjelper jo på at en del kan flyttes dit.

Back
Topp