Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
vi får se hva det blir til. Det var uansett en lettelse å høre at så lenge jeg spiser nok og sunt så gjør det ingenting å gå ned i vekt i svangerskapet
Veldig spent men hun virka veldig grei og rolig på telefonen, og fikk beskjed om at jeg bare kunne ta kontakt om det var noe Fy søren så dårlig gjortJeg hadde time hos legen i dag og troppet opp med forventning om at vi skulle ordne helsekort og sende henvisning til ultralyd og ordne nipt test. Jeg lurte også på hvor jeg hører til med tanke på fødested. Jeg ble møtt med at nei dette var ikke hans jobb. Kontakt jordmor. Her er det jordmor som ordner blodprøver og alt som har med svangerskap å gjøre.Fikk ingen svar på noe som helst. Kjente jeg ble litt irritert. Det står jo over alt, tilogmed på nettsidene til kommunen at man velger fritt om man går til lege eller jordmor. Hva i alle dager er dette her slags opplegg?

kunne i det minste svart deg på spørsmålene du hadde, og bedt deg bestille time hos jordmor for å ordne diverse søknader.. Jeg hadde også legetime igår da var jeg 7+1. trodde også jeg skulle få helsekort osv. fikk tabletter mot kvalmen og tok blodprøve fordi jeg er bekymra for mangler da jeg sliter med mye diare. Ble litt overraska. Jeg tenker jeg ringer jordmor offentlig og bestiller time der etter tul på torsdag.Jeg hadde time hos legen i dag og troppet opp med forventning om at vi skulle ordne helsekort og sende henvisning til ultralyd og ordne nipt test. Jeg lurte også på hvor jeg hører til med tanke på fødested. Jeg ble møtt med at nei dette var ikke hans jobb. Kontakt jordmor. Her er det jordmor som ordner blodprøver og alt som har med svangerskap å gjøre.Fikk ingen svar på noe som helst. Kjente jeg ble litt irritert. Det står jo over alt, tilogmed på nettsidene til kommunen at man velger fritt om man går til lege eller jordmor. Hva i alle dager er dette her slags opplegg?
Jeg hadde også legetime igår da var jeg 7+1. trodde også jeg skulle få helsekort osv. fikk tabletter mot kvalmen og tok blodprøve fordi jeg er bekymra for mangler da jeg sliter med mye diare. Ble litt overraska. Jeg tenker jeg ringer jordmor offentlig og bestiller time der etter tul på torsdag.
Ja er det inntrykket jeg også har og trodde lege kunne gjøre det. Har forstått at en har rett på jordmor offentlig så tenker jeg får ringe helsestasjonen i kommunen etterhvert og høre hva de tenker. Blir litt forvirra som førstegangsgravid på lege og jordmor.Merkelig altså. Må være noe helt nytt de har begynt med at lege ikke skal ordne noe som har med svangerskap å gjøre. Forstår ingenting. Jordmor er selvfølgelig umulig å få tak i. Er bare tilstede sånn en gang i skuddåret. Jeg kjenner jeg blir ordentlig frustrert over hele greia.

What? Så sjeldent? Spesielt da.Herregud.. så inne på siden til kommunen at jordmor er her neste uke, men da er ikke vi hjemme. Og så kommer ikke jordmor tilbake før 15. Mars. Er kun sånn 3-4 dager i måneden med jordmor uti her.![]()