Smak melkefri mme

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Jeg har fått corona og er usikker på om jeg klarer å amme så mye det neste døgnet, blir evt for å hindre spreng, men klarer skrive det her bare fordi Paracet akkurat har kirka inn.:hungover: Ikke vært så dårlig på lenge ass.
Men baby har også korona og veldig lite matlyst selv om hun er foran meg i forløpet, har i praksis fullammet den siste halve uka. Men må prøve å ha flaske klart i fall jeg ikke klarer amme i natt, hun våkner i tillegg typ hver til annenhver time for melk nå om dagen. Men kan sikkert også få litt vann, hun er 11 mnd.
Vi har 2 melkefri mme, hvilken har best smak? Tror det er Althera og Nutramigen.

Althera smaker best syns jeg! :happy: Vi hadde også litt sukker oppi og en vaniljestang i selve boksen for å bedre smaken! Råd fra sykehus og helsesykepleieren :happy::D

Du kan ha så mye vaniljesukker eller sjokoladekuler i som gjør at lille vil spise. Dersom du får til å pumpe eller har noe mm liggende, så kan du blande med mme.

Ja, tror althera er best av de melkefri! I hvert fall var det eneste både tantebarn og datter tok :)

Althera smaker helt klart best, men den skiller seg veldig ut i smak sammenliknet med mm. Så hvis den lille ikke vil ha ville jeg ha blandet litt vaniljesukker eller fruktmos oppi for å få litt søtsmak. Mye viktigere at babyen får i seg litt melk med litt sukker/frukt enn ingen ting. God bedring til dere begge :Heartred

Althera fikk vi beskjed om at sykehuset og helsesykepleier. Nutramigen er den som smaker verst av alle ifølge sykepleier på barneavd og helsesykepleier. Vi fikk tips om evt tilføre litt sukker eller vaniljesukker i vi ga den mme om lille ikke ville ha det.

Takk for tips og god bedring-ønsker ❤️
Jeg fikk pumpa ut litt og gjort klar en flaske Althera, men kom meg gjennom natta med ammingene. Sånn såvidt :hilarious: FY søren, er årevis siden jeg har følt meg så ekstremt elendig (og selvmedlidende, haha). Nå er det 24 timer siden jeg ble syk, og det virker som jeg er over det verste. Fortsatt dårlig, men klarer å bevege meg igjen liksom :p
Og babyen har takk og pris begynt å spise litt fast føde igjen også. :)
Hadde virkelig ikke trodd dette skulle slå meg så heftig ut som vaksinert. Står liksom at omikron er som en forkjølelse - kan ikke si meg heeelt enig der altså :hilarious:

Jeg fikk pumpa ut litt og gjort klar en flaske Althera, men kom meg gjennom natta med ammingene. Sånn såvidt :hilarious: FY søren, er årevis siden jeg har følt meg så ekstremt elendig (og selvmedlidende, haha). Nå er det 24 timer siden jeg ble syk, og det virker som jeg er over det verste. Fortsatt dårlig, men klarer å bevege meg igjen liksom :p
Hadde virkelig ikke trodd dette skulle slå meg så heftig ut som vaksinert. Står liksom at omikron er som en forkjølelse - kan ikke si meg heeelt enig der altså :hilarious:
Nei helt enig. Jeg ble også helt slått ut!

Høres slitsomt ut :( Samme erfaring her også!!

Nei helt enig. Jeg ble også helt slått ut!

Høres slitsomt ut :( Samme erfaring her også!!

så godt å høre at dere kom dere igjennom natta! Må si jeg gruer med skikkelig til å få korona etter å ha lest hvor dårlige dere var. Her har eldstemann fått det, men vi andre er friske enn så lenge.

så godt å høre at dere kom dere igjennom natta! Må si jeg gruer med skikkelig til å få korona etter å ha lest hvor dårlige dere var. Her har eldstemann fått det, men vi andre er friske enn så lenge.

Håper du slipper å bli like dårlig og god bedring til eldstemann. Jeg rakk ikke å få 3. vaksinedosen så det kan ha påvirket. Mannen hadde 3 doser og han følte seg ganske elendig de første 24 timene han også, men ikke like ille som meg. Har fortsatt verk i hele kroppen og håper det roer seg snart, men har jo bare vært syk i 2 dager så får være tålmodig kanskje :p
Her har vi blitt syke med 3 dagers mellomrom per person, litt kjedelig når det trekker ut, men veldig glad ikke vi voksne var dårlige samtidig. Venter fortsatt på at 4-åringen skal teste positivt.

Håper du slipper å bli like dårlig og god bedring til eldstemann. Jeg rakk ikke å få 3. vaksinedosen så det kan ha påvirket. Mannen hadde 3 doser og han følte seg ganske elendig de første 24 timene han også, men ikke like ille som meg. Har fortsatt verk i hele kroppen og håper det roer seg snart, men har jo bare vært syk i 2 dager så får være tålmodig kanskje :p
Her har vi blitt syke med 3 dagers mellomrom per person, litt kjedelig når det trekker ut, men veldig glad ikke vi voksne var dårlige samtidig. Venter fortsatt på at 4-åringen skal teste positivt.
Jeg hadde 3, pluss lungebetennelse vaksine.virket ikke som om det hjalp.

Back
Topp