Flere som strikker?

Ja :) veldig deilig garn. Den ene gangen jeg har strikket i det, da den lokale strikkebutikken tilfeldigvis førte det :)

Åj! Det var jo kjekt:D Liker best å se garnet i lokalbutikken å ikke på nettet, synes fargen ofte blir litt annerledes enn hvordan jeg så for meg fra nettet:hilarious: Jeg får ta en runde på butikkene i nærheten å undersøke litt:D

Ja :) veldig deilig garn. Den ene gangen jeg har strikket i det, da den lokale strikkebutikken tilfeldigvis førte det :)

Veldig usikker på hvilket jeg skal strikke i… Loer det veldig eller virker det holdbart og fint?

Litt av mitt lager, prematurt til 3 mnd ❤️ Meste strikket siste året :rolleyes:

Prematur:

D3DF4D07-623C-4DA9-8B22-03B3E8675695.jpeg

Nyfødt:

7333D017-30B1-4ADC-A398-21530B851034.jpeg E29C333C-5EBB-4AF9-B810-2B2161349AB5.jpeg

3 mnd:

66A94769-2B12-49C8-B348-2B7E5F3850F7.jpeg 47EAA4BF-1400-426E-A49D-DE3BB509C22C.jpeg 33C19219-335C-4217-BE98-1FD60076ED9D.jpeg 5F3DD1EB-3D7E-4281-B8F1-EF4A582CE9C2.jpeg

Jeg kunne tenkt meg å lære det. Har strikket lue, skjerf og andre enkle ting før. Men nå som jeg skal bli 4 barns mor og bruker enorme summer på at andre strikker til meg, hadde det vert kjekt å lære å strikke selv. Noen som har tips til en newbie?

Jeg kunne tenkt meg å lære det. Har strikket lue, skjerf og andre enkle ting før. Men nå som jeg skal bli 4 barns mor og bruker enorme summer på at andre strikker til meg, hadde det vert kjekt å lære å strikke selv. Noen som har tips til en newbie?

Youtube har masse fine instruksjonsvideoer om du ikke har noen som kan lære deg sånne helt spesielle ting. Anbefaler å kjøpe strikkepakker med garn og mønster sånn at du får riktig type garn til mønsteret. Eller gå innom en garn butikk og få litt veiledning av de som jobber der. Mange av dem er veldig flinke og hjelper med glede.

Jeg strikker også :D elsker det! Helt dilla xsmile9 akkurat nå strikker jeg poppy genser til meg selv :) neste prosjekt blir Agnes genser til eldste :Heartpink

Jeg fant meg et uferdig babyteppe i en pose på loftet. Fant fram mer garn og er i god gang med teppet. Det blir masse farger sånn at både gutt og jente kan bruke det.

Anbefaler å begynne med en av oppskriftene til PetiteKnit med vanskelighetsgrad 1. Jeg startet med novicegenser strl 1 år, ble ferdig på en uke og så faktisk ganske bra ut til å være første ordentlig prosjekt annet enn skjerf! Det ligger fine videoer på oppskriftssidene som loser deg gjennom prosjektet fra start til slutt. Også er det jo bare å spørre her på gruppa om konkrete ting som dukker opp underveis ❤ drops baby merino/merino extra fine eller woolevo merino er veldig myke, og fine og rimelige garntyper å begynne med!

Last edited:
Jeg strikker litt, har strikket 2 anker gensere, lue med hals fra klompelompe og noen votter. Er ganske nybegynner, men syntes det er så gøy når jeg får det til :hilarious:

Tok frem den ankers heldrakten jeg begynte på i sommer, trodde jeg strikket den i str 2-4 mnd men var visst 0-2 mnd :p nøytral lys brun farge :Heartred strikka samme til en venninne som fikk i august og begynte umiddelbart på denne da i håp om å få brukt den selv, noe jeg fremdeles håper på :Heartred

Akkurat nå strikkes det på garderoben til storesøster for neste sesong… 5 år er seigt!

Fra 24/3 blir det babystrikk igjen ❤️

Men mulig jeg tyvstarter..

Anbefaler å begynne med en av oppskriftene til PetiteKnit med vanskelighetsgrad 1. Jeg startet med novicegenser strl 1 år, ble ferdig på en uke og så faktisk ganske bra ut til å være første ordentlig prosjekt annet enn skjerf! Det ligger fine videoer på oppskriftssidene som loser deg gjennom prosjektet fra start til slutt. Også er det jo bare å spørre her på gruppa om konkrete ting som dukker opp underveis ❤ drops baby merino/merino extra fine eller woolevo merino er veldig myke, og fine og rimelige garntyper å begynne med!
Tusen takk for konkret tips. Det skal jeg prøve.

Klør i fingrene etter babystrikk…

Problemet er bare at storesøsters garderobe for høsten må gjøres ferdig og jeg har 0 strikkelyst :P

Tenkte jeg skulle prøve meg på et babyteppe, jeg har aldri strikka noe før så trenger et lett prosjekt :p

Back
Topp