Svake tester på babyplan?

Søskendrøm2025

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember 2022
Aprilspirene 2025
Jeg syns babyplan har mange dårlige tester om dagen. Da jeg ble gravid med datteren min ga de utslag tidligst og var veldig til å stole på, nå syns jeg de svinger veldig.

Tok denne i natt 00:30:

CFEA4D4A-CAFF-47B0-8ACD-60C2C2D3E112.jpeg

Så tok jeg denne på morgenurin 7 timer senere:

D51279C5-6CE9-406B-93C5-9D32605E7525.jpeg

Så tok jeg disse to 09:00 i dag tidlig, 1,5 time etter den over som nesten var blank.

72F26CFB-D2F8-4AF6-9B92-E57CA4306C53.jpeg

Holdt testene nøyaktig like lenge i urinen og dyppet begge i samme urin. Syns dessuten at testen over er mørkere enn den under. Andre med samme erfaringer nå?

Nei, men har fulgt deg litt gjennom månedene, så heier på deg! Vil ikke skremme deg, men synes de var veldig lyse likevel. Uansett tidspunkt. Kanskje du burde målt hcg stigning hos lege? Bare for å være sikker?

Nei, men har fulgt deg litt gjennom månedene, så heier på deg! Vil ikke skremme deg, men synes de var veldig lyse likevel. Uansett tidspunkt. Kanskje du burde målt hcg stigning hos lege? Bare for å være sikker?
Er bare 10 DPO i dag, trodde der var vanlig med så svake tester 10 DPO? Det er de normale, ikke tidlig-testene.

Syns ikke de var så svake, tipper de er positive og at alt er ok :) ikke så rart at du fikk veldig ulikt utslag på morgenurin og den etter heller, jeg fikk akkurat det samme da jeg ble gravid. Det er vel og merke noen mnd siden, og det var ikke så stort problem med babyplantestene da.

Den første testen er på morgenurin og er så og si blank, men jeg så «noe», som gjorde at jeg tok nye tester tre timer seinere. Og jammen var jeg gravid.. i uke 29 nå :) tror dette var tidligtester da, 9 dpo. lykke til!

Vedlegg

• DAC9CCC9-FF7B-4256-A22B-5E54F5B31C70.png
    DAC9CCC9-FF7B-4256-A22B-5E54F5B31C70.png
    4,3 MB · Visninger: 1.307
  • 437326A6-4261-4161-B8D3-A89F7901F460.png
    437326A6-4261-4161-B8D3-A89F7901F460.png
    6,6 MB · Visninger: 1.305
Sjekket hva jeg hadde med datteren min 10 DPO, og den så slik ut. Vis vedlegget 374639

Syns ikke det var så altfor stor forskjell? Fikk gravid 1-2 på clearblue digital i går da jeg var 9 DPO. Men ja, har vurdert å teste stigning hos lege.
Nei, er absolutt ikke uvanlig. Og de er sånn sett sterke for å være vanlige tests! Men det er allikevel super rart at de slår ut så forskjellig.

:smiley-bounce012:smiley-bounce012
Jeg syns babyplan har mange dårlige tester om dagen. Da jeg ble gravid med datteren min ga de utslag tidligst og var veldig til å stole på, nå syns jeg de svinger veldig.

Vis vedlegget 374625

Vis vedlegget 374626

Så tok jeg disse to 09:00 i dag tidlig, 1,5 time etter den over som nesten var blank.

Vis vedlegget 374627

Holdt testene nøyaktig like lenge i urinen og dyppet begge i samme urin. Syns dessuten at testen over er mørkere enn den under. Andre med samme erfaringer nå?

Har også hatt litt rare babyplantester, men mine var jo utgått på dato så kan kanskje ikke sammenlignes helt.
Ville bare sett bort fra testen som er lysest, det er jo åpenbart no gærent når du får mye tydeligere strek 1,5 timer etterpå som ikke er på morgenurin. Testene ser helt ut som de skal og er ikke lyse til å være 10 DPO synes jeg, er jo supertidlig :)

Tilføyelse: i tillegg er de jo ikke tidligtester engang!! Nei herremin, supre streker :smiley-bounce012

Nei, er absolutt ikke uvanlig. Og de er sånn sett sterke for å være vanlige tests! Men det er allikevel super rart at de slår ut så forskjellig.
Ja, enig. Men tror feilen heller ligger i testene enn hos meg. Tror ikke hCG i kroppen svinger så mye i løpet av 12 timer, det er nok kvaliteten på testene eller konsentrasjonen av urin som spiller inn. Postet det egentlig mest for å informere andre om det hvis de skulle måle stigning og ble engstelige.

Syns også det er fargeforskjell mellom de to nederste som er tatt på samme urin. Ganske rart!

Greit å være litt obs på uansett, takk for info og gratulerer med spira! :)

Testene under er tatt på samme urin. Min erfaring er også at de varierer mye i mengden fargestoff, og ikke pålitelig kan brukes til å vurdere stigning.

3A8B31AF-6FC6-46D0-B936-609E8FCC5FCC.jpeg

Last edited:
Åå jeg har selvfølgelig 30 tester liggende fra denne batchen…
Håper dine fungerer bedre. De viste jo skygge 9 DPO som var da digital slo ut også, problemer for meg er at de stiger veldig sent og er litt ustabile. Så det kan jo være den viser at du er gravid tidlig i hvert fall ❤️

Vis vedlegget 374625

Vis vedlegget 374626

Vis vedlegget 374627

Jepp, samme erfaring her også. Dro på apoteket i dag og kjøpte en digital. Skal prøve og spare den til mandag (IKM).

Jepp, samme erfaring her også. Dro på apoteket i dag og kjøpte en digital. Skal prøve og spare den til mandag (IKM).
Litt fint å høre at flere har samme erfaring. Håper spiren din sitter hele veien og lykke til med digital. Hvor langt er du på vei? Tatt noen andre type tester?

Litt fint å høre at flere har samme erfaring. Håper spiren din sitter hele veien og lykke til med digital. Hvor langt er du på vei? Tatt noen andre type tester?
Takk! Jeg ble litt betrygget av å lese posten din, så takk for at du la ut. Jeg er bare 13 dpo så det er jo fortsatt tidlig. Jeg hadde en tidligtest fra babyplan hvor jeg fikk sterk strek for to dager siden. Har også testet positivt med rfsu-strimmel, men de er jo heller ikke så veldig bra… Håper jeg kan få 2-3 hvis jeg venter med digital til mandag :angel8

Back
Topp