BARNEVOGN

Vi får to relativt tette (19 mnd), og jeg lurer litt på om vi skal skaffe oss en søskenvogn. Mannen mener dette er heeelt unødvendig. Vi har kjøpt en brukt sovevogn til bhg (foreløpig bruker hun hovedvognen), hovedvognen, samt en reisetrille, og han tenker at det er nok. Jeg tenker at det er litt mye å forvente av en 1,5 åring at hun skal gå rundt selv når hun får et søsken, vi kommer ikke alltid til å være to voksne sammen, og bæresele/sjal kan bli veldig tungt i lengden.

Noen som har erfaringer?
Hadde min eldste vært litt yngre når neste kommer hadde jeg byttet ut hovedvognen vi allerede har med en Bugaboo Donkey. Dyr helt ny, men mange pent brukte også. Den kan du bruke både dobbel med en babybag og sittedel, og gjøre den smalere til kun babybag når største er i barnehagen, eller bare ikke trenger vogn mer :) Sjekk den ut :)

Vi får to relativt tette (19 mnd), og jeg lurer litt på om vi skal skaffe oss en søskenvogn. Mannen mener dette er heeelt unødvendig. Vi har kjøpt en brukt sovevogn til bhg (foreløpig bruker hun hovedvognen), hovedvognen, samt en reisetrille, og han tenker at det er nok. Jeg tenker at det er litt mye å forvente av en 1,5 åring at hun skal gå rundt selv når hun får et søsken, vi kommer ikke alltid til å være to voksne sammen, og bæresele/sjal kan bli veldig tungt i lengden.

Noen som har erfaringer?
Du MÅ ha søskenvogn er min erfaring ved så tette. Har du ikke det, vil du nesten ikke komme deg ut med begge barna aleine. Det blir fort vanskelig å reise på feks butikk eller bare ut i gata uten mannen. Hadde selv ikke søskenvogn den første tiden og følte meg veldig fengslet.

Men dere som har flere barn, eller får nr 2 nå, hva tenker dere om vogn i forhold til søsken? Min er 2,5 når mini kommer, så han trenger jo også vogn de gangene vi skal være ute/vekke en stund :confused004
Her fyller jenta vår 2 mnd før termin. Jeg tror ikke vi kommer til å kjøpe søskenvogn. Vi har to vogner å bruke hjemme ved behov, ellers skaffer vi kanskje ståbrett :)

Hadde min eldste vært litt yngre når neste kommer hadde jeg byttet ut hovedvognen vi allerede har med en Bugaboo Donkey. Dyr helt ny, men mange pent brukte også. Den kan du bruke både dobbel med en babybag og sittedel, og gjøre den smalere til kun babybag når største er i barnehagen, eller bare ikke trenger vogn mer :) Sjekk den ut :)
Du MÅ ha søskenvogn er min erfaring ved så tette. Har du ikke det, vil du nesten ikke komme deg ut med begge barna aleine. Det blir fort vanskelig å reise på feks butikk eller bare ut i gata uten mannen. Hadde selv ikke søskenvogn den første tiden og følte meg veldig fengslet.

Takk! Jeg har tenkt det samme, men det er det å få med mannen da. Vi har allerede en Fox2, men den kan vi jo bare selge eventuelt. Behovet blir kanskje tydeligere for ham litt nærmere tiden. Datteren vår går jo ikke selv ennå engang :happy090

Takk! Jeg har tenkt det samme, men det er det å få med mannen da. Vi har allerede en Fox2, men den kan vi jo bare selge eventuelt. Behovet blir kanskje tydeligere for ham litt nærmere tiden. Datteren vår går jo ikke selv ennå engang :happy090
Da ville jeg vertfall kjøpt det, kanskje han blir mer mottakelig for det med ny vogn om du sier den andre kan selges. For det er jo rimelig lik vogn, så tviler på at han blir å tenke at det er store forskjellen i bruk for et barn vertfall. Skjønner mange ikke vil ha, eller har plass til flere vogner da. En fox2 får du nok solgt greit for å kjøpe deg en pent brukt Donkey ☺️

Sniker fra september 2022.
Har noen av dere erfaring med vinterpose i deluxe bag til babyjogger city mini gt 2?

Vi hadde city elite med nr 2 og elsket den. Eneste minuset var at den var så sykt brei mellom bakhjula inne på butikker ol., derfor jeg vurderer mini gt nå.
:happy:

Herregud jeg sikler så etter TFK mono kombi.. skulle jo aldri sett på den *ler*
Den håndbremsen var veldig savnet med de andre ungene. Er så veldig med bakker her vi bor, tungt å holde igjen vogna. Er jo en fare for at en del av feriepengene ryker der altså :hilarious:
Selv om jeg var så nøye med at jeg ikke skulle bruke masse penger på vogn denne gangen..

Back
Topp